Followers

Monday, December 24, 2012

Home » Wanita Lebih Cermat??

Wanita Lebih Cermat??

Assalammualaikum...

Cuba ambil kad pengenalan kamu...Then tengok masih dalam keadaan elok atau tidak???tapi kalau anda seorang wanita confirm 100% ...kenapa MV yakin??sebab MV punya ic masih elok tiada patah2 mahupun terkoyak plastik nya....

Nah mesti kamu binggung..kenapa tiba2 MV timbulkan isu IC ni...mau keja Di Jabatan Pendaftaran kah??sudah bosan bekerja dgn buku???hahaha....semuanya tidak..semuanya bermula dr kisah ni...

Suatu hari di kantin Mini Putrajaya Sabah..Mv & officemate(lelaki) pergi menapau makanan(bungkus) di kantin...masa mau keluarkan duit...kawan MV ni tanya something...jom baca dialog di bawah...

Officemate : suzy d mana kau simpan ic...
MV             : Di sini..(sambil tunjuk tempat simpan ic..alah yg dijual di JPN tue)..
Officemate : Wah cantik lagi ic kau..saya pun mau rosak sudah..
MV             : Ehm mmg sduah azali lagi perempuan tue lebih cermat drpd lelaki(tengok jawapn MV..huhu..minta puji kan)

Terus kwan MV senyum jak..tapi abg yg punya owner tempat kami beli makanan menyampuk"bukan kami nda cermat...tapi wallet kami di poket belakang ...sebab tue ic kami cepat rosak sebab selalu kena duduk",,nah jawpan menegakkan keadilan kaum adam..

MV terus jawab lagi..."sebab tue jangan letak di belakang tp letak poket depan..bukan saja jagan ic tp boleh elakkan drpd penyeluk saku..."pintar kan menjawab..hahaha...terus tue abg senyum sendiri jak...

So adakah kaum Adam yg terbaca entry ni..sila komen sikit...kalau ada kaum hawa yang tak setuju dgn pendapat MV pun boleh komen juga..

**ini entry autopublish..MV tengah cuti skg..

28 comments:

  1. ic ika cntik lgi , hehe
    ic ayh ika dh tukar sekali mse tu ..
    itupon ade potensi nk koyk2 lgi hihi

    ReplyDelete
  2. nak setuju juga..haha tp ic encik somi kak intan elok lagi sebab dia jenis jaga kalau benda2 penting nih..hehe

    ReplyDelete
  3. hehe betul gak alasan abg tu sebab suami jijah kdg2 letak kat poket belakang.. tapi syukur la ic dia masih elok sebab dia letak dlm sarung plastik..hee

    ReplyDelete
  4. nur pun letak di poket belakang...
    dan elok lagi ic nur.. :)

    ReplyDelete
  5. setju..mmg ic prmpn lbh ok pda llki..cermat tu.hihi

    ReplyDelete
  6. hahaa..sy etuju..suami sy pon bukan takat ic..kad kawin da mule rosak..alasannye..dia punye wallet duk kat poket blkg..ape kes?

    ReplyDelete
  7. betulla tu..suami saya sampai patah kad pon ader gara2 letak kat poket blakang

    ReplyDelete
  8. pompuan memang cermah la..hehehe

    oh selamt bercuti MV

    ReplyDelete
  9. hmm..mmg btl tapi sya punya rusak sudah digigit sama Anggun..huhuhuhu..

    ReplyDelete
  10. Betul2. klu lelaki sllu ltk belakang poket sbb tu selalu koyak tepi atau terbelah dua. hihih.ic sy msh ok tp harus tukar gmbr sdh. hahhaa

    ReplyDelete
  11. saya setuju, memang wanita lebih cermat, akan belajar dari kesilapan sendiri, mujurlah dompet saya poket depan..kalau tak pecah kad2 yang ada...

    ReplyDelete
  12. syukran alhamdulillah menemui keluarga MV...semoga ukuhuwa sesama muslim dan muslimah terjalin selalu..

    ReplyDelete
  13. hahahaha
    bijak2..
    sokong jwpan MV:)

    ReplyDelete
  14. aduh ic saya pn mau rosak sudah T_______T

    ReplyDelete
  15. shida pn xcermat sis...rosak juge huhuhu^^

    ReplyDelete
  16. Selamat bercuti..

    Btw lelaki mmg suke ltk belakang kan? Ada ke lelaki letak kt depan? If slack tu bleh la. If pakai jeans??

    ReplyDelete
  17. ic dorg mmg cpt rosak tu.hahaha..tpi pompuan pun bha.sebab selalu tukar2 purse kan :P

    ReplyDelete
  18. Setuju...bkn ic jek...henpon pun pompuan lg cermat guna...lelaki guna cpt sgt calar balar..haha

    ReplyDelete
  19. hahah setuju mv..u are right :) kan dah kena..hihii

    ReplyDelete
  20. hehe..biasa kad2 lelaki akan bengkok..sebab di poket belakang..dia ikut bentuk..

    ReplyDelete
  21. ikut org jgk sbnr ye..klu mmg jenis kasar cpt je rosak...hihihi

    ReplyDelete