February 2019 - All About Love

Wednesday, February 20, 2019

Review Npvel : Falling In love -sya ryanna

7:54 AM
Review Npvel : Falling In love -sya ryanna
Falling In love Falling In love by Sya Ryanna
My rating: 4 of 5 stars

Yasmeen Zalikha dan Raykal Ashraf perkenalan melalui satu kemalangan yang mana mendekatkan lagi perhubungan mereka walaupun yasmeen tidak menyukai si Playboy itu.Demi menjauhkan diri daripada Iskandar si bekas kekasih Yasmeen menerima Raykal menjadi tunangannya.

benarlah berhubungan dengan orang terkenal ini memang banyak dugaannya...ditambah lagi raykal mempunyai sisi gelap yang perlu rakyal perlukan bantuan yasmeen untuk kembali ke jalanNya.satu kesilapan Rakyal memadamkan cinta yasmeen .Ketika mereka bernikah pun tiada langsung rasa cinta buat suaminya,

Namun sedikit demi sedikit rasa cinta itu hadir ,saat cinta sdh mekar kepercayaan Yasmeen hancur dengan pengakuan Ellina.Bukan saja hatinya hancur namun dia juga kehilangan anak yang dikandungkannya..

Yasmeen membawa diri ke China membawa hati yang luka dan penuh kebencian terhadap suaminya sendiri,,,,7 Bulan berlalu namun rasa benci itu tetap ada ..ketika dia mengambil keputusan untuk berpisah ...

Raykal yang pandai memujuk akhirnya memarakkan semula cinta dihatinya..namun rupanya kebahagiaan mereka di cemburui iskandar dan Ellina.Mampukah mereka berdua melawan dan bertahan dengan dugaan yang mereka terima..

Kena baca novel ni..cuma bagi MV jalan cerita terlalu panjang dengan sesi merajuk dan outstation..tapi overall di bahagian klimaks memang menarik....

View all my reviews
Read More

Tuesday, February 19, 2019

Review novel:Bila Lagu Cinta Bergema by Wardina Aisyah

7:27 AM
Review novel:Bila Lagu Cinta Bergema by Wardina Aisyah

Bila Lagu Cinta BergemaBila Lagu Cinta Bergema by Wardina Aisyah
My rating: 5 of 5 stars

Balkish hebatnya dugaan yang dia terima.Hariz kenapa mudahnya menuduh tanpa usul periksa.Status anak tiri membuatkan kish membesar menumpang kasih dengan bekas pekerja ayahnya.

Kemunculan Hariz yang menagih cinta kena timingnya dengan permintaan ibunya yang mahu dia berkahwin bagi menjaga rumahtangga batrisya kakak balkish...

Perkahwinan yg dibina tanpa cinta demi permintaan ibunya membuatkan dia menerima hariz tanpa perasaan cinta...namun indahnya bercinta selepas perkahwinan...

Bahagia yang disangka sampai ke hujungnya ...rupanya hanya di pertengahan...mama mentua dan adik ipar yang membenci..

Bekas kekasih hariz yang menagih kasih...ditambah lagi calon menantu pilihan mama mentuanya...hanya dengan beberapa keping gambar..

Balkish kehilangan cinta,sayang dan kepercayaan daripada hariz...bukan hanya itu dia kehilangan benih cintanya...

Mampukah rumah tangga mereka diselamatkan

View all my reviews
Read More

Monday, February 18, 2019

Review Novel :Setelah Cinta Itu Pergi - East Diani

7:25 AM
Review Novel :Setelah Cinta Itu Pergi - East Diani
Setelah Cinta Itu PergiSetelah Cinta Itu Pergi by Ezdiani Abd Rahman
My rating: 4 of 5 stars

Setelah cinta itu pergi marina dan ikram..kebahagian mereka musnah..rumah tangga mereka hancur kerana cemburu si adik ipar ..

Insyirah adik ipar ikram dibantu oleh ikram untuk dijaga sepanjang adiknya idlan berada di penjara.amanah itu ikram pegang namun dia lupa akan amanah ayah mentuanya.

Kehadiran muiz lukman menambah perencah..dan akhirnya ikram lebih memilih insyirah...marina diceraikan tanpa dia duga...

Setelah perceraian berlaku..barulah ikram sedar tindakannya memilih insyirah adalah satu kesilapan besar..

Apabila dia mula menagih cinta marina..halangan terbesar adalah daripada keluarga mentuanya.di tambah kehadiran adam dan asra jihan..

Bagaimana ikram dan marina berdepan dugaan ini...dalam hati masing2 masih ada rasa cinta..namun halangan ibu marina membuatkan ikram mengalah...

Pertunangan marina adam ...membawa ikram memilih asra jihan namun semuanya hanya kerana kesian..

Namun pengorbanan adam sangat dihargai kerana adam mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan memberi nafas baru buat ikram


Mampukah ikram merai cinta marina

View all my reviews
Read More

Friday, February 15, 2019

Review Novel : 7 Hari Mencintaiku 2-Siti Rosmizah

4:24 PM
Review Novel : 7 Hari Mencintaiku 2-Siti Rosmizah
7 Hari Mencintaiku 2 7 Hari Mencintaiku 2 by Siti Rosmizah
My rating: 5 of 5 stars

7 hari mencintaiku 2...Khuzairi dan Mia ariana...siapa tak ingat kisah cinta mereka yang penuh onak dan duri ditambah lagi dengan tanpa restu ibu dan mertua sendiri...Dalam novel 7 hari mencintaiku 2 ini sekali lagi mereka diuji...

semuanya bermula dengan Nadia ,adik khuzairi yang memutuskan pertunangan dengan zaidi kerana mempunya orang lain ..tanpa nurul sedari sebenarnya itu adalah helah dan muslihat ibu mia ariana yang ingin memusnahkan kehidupan keluarga Pak samad dan mak leha..

Bukan hanya tetapi juga dengan perkahwinan adik ipar nya Helmi dengan Sofi sepupu mia sendiri...dan tidak juga ketinggalan dengan keluarga bahagia Mia ...dengan hasutan daripada ibu nya...kemunculan Nurul anak angkat kepada Umi Radziah akhirnya konflik pun bermula...

Sekali lagi mia dibenci Ibu mertuanya sendiri....sekali lagi Mak Leha mencari calon isteri untuk khuzairi...dan sekali lagi ianya berlaku ketika mia sedang mengandungkan anak kedua mereka...ditambah lagi dengan dendam syakilla akhirnya semuanya bertambah hancur...

ditambah lagi rasa benci itu bukan hanya untuk mak leha tetapi pak samad....puan hayati menuduh pak samad cuba menodainya...namun pak samad tetap syangkan mia...kehadiran Nurul yang selalu ke rumah dan makin rapat dengan mak leha akhirnya menjerat kehidupan Khuzairi..

Apabila Mia melarikan diri dan satu pergaduhan terjadi yang mana akhirnya Khuzairi menerima Nurul menjadi calon isterinya..dan Mia disyaratkan ada di hari pernikahan tersebut,,Mia pula sudah menerima apa yang ditakdirkan...dia bersetuju dan akan pergi meninggalkan khuzairi di hari pernikahan tanpa membawa anak2nya...

kerana bagi mia...khuzairi hanya terpaksa bersama dengan dia demi anak...namun sebaliknya yang berlaku...dalam tempoh menunggu hari pernikahan..Mak Leha seakan dihimpit bersalah...apabila suatu terjadi dan Mia adalah penyelamat..

Nurul pula bukan seperti yang diharapkan...seluruh keluarga semakin kasihan dan semakin sayang terhadap mia...Mampukah mereka bertahan...Korang kena baca...atau pun NUrul adalah orang yang benar2 boleh membahagiakan Khuzairi...

Dan adakah Doktor Adam yang selayaknya membahagiakan MIa...

View all my reviews
Read More

Tuesday, February 12, 2019

Chicken Pox

9:44 AM
Chicken Pox

Assalammualaikum...

Chicken pox...kamu pernah ker chicken pox tapi nda banyak..dulu Masa kakak Ayu dia kena  3 hari tapi tak banyak ...tapi syamimi ni lagilah 4 ketul jak ...di kepala,lengan ,peha dan badan...ini hari ketiga sudah..


ada yang cakap bagi minum air kelapa..semalam sudah bagi minum...tapi macam masih sama juga...takut dia tak keluar habis ..orang cakap kalau keluar sikit nanti besar boleh kena lagi...betul ker?


ada siapa2 boleh bantu ?


Read More

Thursday, February 7, 2019

Rambutan Asamboi

10:34 AM
Rambutan Asamboi
Image may contain: food
pergh ubat batuk sangat ni
Assalammualaikum...

Happy chinese new year..hari pertama  bekerja selepas bercuti ..alhamdulillah perjalanan ke Labuan sempat melawat makcik sebelah keluarga bapa...dorang sambut CNY..balik saja dari Labuan sempatlah buat rambutan asamboi ni..

banyak rambutan mentua bawa dari ranau..anak-anak pula nda makan..merajinkan diri mengopek buah rambutan then terhasillah rambutan asamboi...orang cakap ni ubat batuk paling mujarab haha..

rambutan asamboi ni MV bawa balik ke kampung...bak kata adik dan kakak mv...kau punya pancingan ni...nda mau gemuk satu orang..kau bawa orang gemuk berjemaah haha...

rambutan asamboi ni kalau masuk dalam peti ais lagi mantop..sejuk...masam manis masin pedas...sapa dah try buat...sedap kan
Read More