August 2018 - All About Love

Monday, August 13, 2018

Review Novel : Jangan Benci Cintaku -Emy Roberto

3:58 PM
Review Novel : Jangan Benci Cintaku -Emy Roberto
Jangan Benci Cintaku Jangan Benci Cintaku by Emy Roberto
My rating: 5 of 5 stars

Jangan Benci cintaku tidak seperti yang dalam drama...watak Faris dalam drama adalah Azwan....irwan pun tak lah sejahat dlam drama..hihi...begitu juga dengan watak Husna,,,Nek Pah pun nda lah sekejam yang kamu tengok..

Sa rasa kamu perlu baca novel ni...baru kamu nda terlampau sakit hati..hahaha,,serius ila baca novel rasa geram sama husna dan nek pah berkurangan....oh ya watak syazwi dalam drama ni tiada kaitan pun dengan Linda dan latisha...

memang lain dari yang lain..MV lebih suka version asal iaitu novel..tahniah buat penulisnya 

View all my reviews
Read More

Mee Kari Seafood

2:26 PM
Mee Kari Seafood
Image may contain: food

Assalammualaikum

Menu makan malam kami sekeluarga,,tanpa dirancang sebab terliur bila tengok kakak update yang dorang makan mee kari di kampung...Bila diingat bahannya ada ..maka terhasillah mee kari seafood...sedap nda sedap belakang cerita...

Janji anak-anak dan suami makan dengan puas hati sudah cukup berbaloi ...mv suka masak tapi nda berapa teror..jadi kalau memasak ni pakai resepi sendiri..kalau ikut buku resepi pun banyak mv derhaka hahaha....

orang suka tak makan mee kari..mee kari MV ni sayur takda sebab anak2 memilih makan sayur...macam syamimi cuma makan sayur pucuk manis,kangkung,taugeh,pucuk ubi...wani kubis...ayu sayur kampung...so jalan selamat hanya hiris timun,,,,

berapa bintang nak bagi Mee kari MV ni..hahaha..cari penyakit betul,.,jangan kmu komen yg deep ar haha
Read More

Sunday, August 5, 2018

Nombor digi diterminated

6:37 PM
Nombor digi diterminated

Assalammualaikum

Nombir digi yang mv pakai since 15 year kena terminated huhu...kesibukkan dan syamimi yang sakit buat mv lupa yg nombor tue dah lama nda kena reload...

Harini baru nak reload sekali nombor dah tak sah...huhu call digi helpline..katanya boleh dapatkan nombor tu semula sebagai nombor postpaid ...datang ke digi servis center dalam masa 5 hari...

Tadi sidah pergi ke 1borneo...ingatkan ble dapat terus ..rupanya kena mohon dulu ke hq digi di kuala lumpur..

Kena tunggu feedback dalam masa seminggu huhu...harap2 dapat balik lah nombor tu..sebab dah pakai 15 tahun ...lagipun semua urusan bank dan wasap guna nombor tu...

Doakan mv ya

Read More

Wednesday, August 1, 2018

Review Novel : Darlingku Minah Angau_Rabihah Nur Ridhuan

3:51 PM
Review Novel : Darlingku Minah Angau_Rabihah Nur Ridhuan
Darlingku Minah Angau Darlingku Minah Angau by Rabihah Nur Ridhuan
My rating: 4 of 5 stars

Anggun Danisha Dan Harith Mishka...dua nama yang punyai tarikan dan kisah tersendiri. Bagaimana Anggun memilih untuk mencari cintanya di Malaysia tanpa restu si Ayah...manakala Harith Mishka pula penyebab si ayah memilih untuk tidak pulang ke Malaysia...


Benar kata orang...jangan terlalu membenci nanti terjatuh hati....begitulah dua jiwa ini,anggun tak suka harith kerana baginya harith seorang yang menjengkelkan...lain pula dari sisi harith baginya anak dan bapa sama...bagaimana dia jatuh cinta dengan anak musuhnya sendiri.

Sehingga nekad kahwin lari.namun semuanya berubah setelah ikatan perkahwinan ..Harith Mishka menjadi seorang yg lain dari sebelum berkahwin.Bagaimana Anggun mula menyesal tidak mendengar atau menurut arahan ayahnya.

Badri ..si ayah yang merasakan dia adalah yang terbaik dan tak pernah buat salah..bagaimana dia diuji di saat2 akhir hayatnya...mampukah dia mendapatkan kemaafan dari Menantunya?

HIdup ini bukan semua sempurna seperti yang kita mahukan adakalanya kita diuji cuma bagaimana kita menerima dan menghadapi ujian tersebut,,Kuat atau sebaliknya...dan yang paling penting jangan pernah menyalahkan takdir

View all my reviews
Read More