2019 - All About Love

Monday, June 24, 2019

Raya kan Sebulan

10:42 AM
Raya kan Sebulan
Assalammualaikum...

Image may contain: food
semperit susu dan biskut ulat bulu 
Alhamdulillah...raya kan sebulan so ada yang nak menempah lagi MV ambik jak lah untuk tambah pendapatan.Semalam sempat siapkan 2 jenis biskut untuk tempahan...Ada popiah cheese lagi yang mau di buat...

kita buat malam ni lah..ambil mood dulu hihi..Doakan Mv dimurahkan rezeki ya kawan-kawan..Oh ya kalau popiah cheese memang tempahan sentiasa dibuka ..kalau ada yang mau order biskut pun boleh.

Read More

Thursday, June 20, 2019

Kasut Bijak warna Hitam

3:58 PM
Kasut Bijak warna Hitam
Assalammualaikum 

Image may contain: shoes and outdoor
warna hitam sudah kasut bijak 
Kerajaan Negeri Sabah ada bantuan buku tulis,pensil, pakaian seragam sekolah dan kasut sekolah untuk anak-anak yang sekolah rendah.dengan brand BIJAK...Selari dengan perubahan warna kasut sekolah..kasut yang kerajaan bagi untuk tahun ni berwarna hitam...

Kira oklah jimat duit beli kasut..kualiti kasut bijak ni boleh tahan juga lasaknya...tapi ini hanya untuk sekolah di sabah ..kalau sekolah tempat lain MV tak tau pula..anak-anak mv memang pakai jer bantuan baju dan kasut ...

Cumanya semenjak semua berjawatan ni ..kena pakai baju lain ...baju yang dibagi tak digunakan...kalau guna pun untuk kegunaan sekolah agama
Read More

Monday, June 17, 2019

Membiskut lagi

3:39 PM
Membiskut lagi
Image may contain: food

Assalammualaikum...

Hari ni merupakan 13 syawal ..semalam sempat buah dua biskut iaitu tart nenas dan biskut ulat bulu...yang tart nenas tu memang ada tepung lagi itu yang buat,,maklumlah febret anak-anak dan suami

Image may contain: food

yang biskut ulat bulu ada yang order 100 biji..sambil-sambil tue menambah lah biskut untuk di rumah...hujung minggu ni nak siapkan tempahan orang lagi 50 biji biskut ulat bulu,50 biji biskut semperit susu....

hari ni misi mengulung popia pula untuk order popia chese 1.5kg  yang akan diambil pada rabu dan minggu depan semas gaji 
Read More

Thursday, June 13, 2019

Selamat Bersara Datuk Lee Chong Wei

3:35 PM
Selamat Bersara Datuk Lee Chong Wei
Assalammualaikum...

sumber google
13.06.2019 tepat jam 12.30 tengahari tadi Datuk Lee Chong Wei telah mengumumkan yang beliau akan bersara dari dunia sukan badminton.Setelah 19 tahun berjuang untuk negara .

Salute sangat dengan Datuk ,,Dia seorang yang sangat kuat semangat akan merindui saat menyaksikan perlawanannya di kaca TV...semoga bakal ada yang menyambung kegemilangan dan kecemerlangan Datuk Lee Chong wei dalam dunia sukan Badminton.


Tipu lah kalau cakap nda sedih ...sedihlah sebab membesar dengan menyaksikan jatuh bangunnya seorang yang bernama Lee Chong Wei...Merasa kehilangan semestinya bukan hanya MV merasainya...seluruh rakyat malaysia akan kehilangan seorang jaguh sukan badminton....


Terima kasih Datuk atas apa yang telah Datuk berikan buat negara dan penyokong.Semoga Datuk terus sukses dalam kehidupan dan berbahagia bersama keluarga
Read More

Wednesday, June 12, 2019

Kuih raya 2019

7:30 AM
Kuih raya 2019
Assalammualaikum...

Image may contain: food
iini antara kuih yang mv buat dan ada yang dibeli orang
biskut terakhir yang MV buat..biskut arab 
Image may contain: food
tart nenas dan semperit susu
cornflakes madu untuk 3 buah rumah 
Image may contain: food
yang ini pula orderan orang ..popia chese dan semperit susu
yang ni pun orderan orang juga
Image may contain: indoor and food
ini biskut ulat bulu..antara yang paling banyak orang order..MV tahun ni ambil banyak tempahan sebabnya mau tambah pendapatan..


**oh ya MV buat biskut untuk 3 rumah..rumah mertua,rumah mak dan untuk rumah sendiri....untuk raya pertama biskut MV bawa dah habis licin ,,,hahaha..sebab kauntiti tak banyak...ada buat popia mini juga tapi tak tersnap di sini ...

sudah terbiasa buat biskut sendiri ...jadi mmg selalu buat..cumanya baru tahun ni Mv open order biskut ulat bulu,popia chese dan semperit susu....insyaallah ada rezeki tahun depan buka order lagi...tapi kalau raya haji nnt ada yang mau order ...wasap saja...
Read More

Tuesday, June 11, 2019

Selamat hari raya 2019

3:40 PM
Selamat hari raya 2019
Assalammualaikum

Alhamdulillah hari ini merupakan syawal ke 8 ,MV pula sudah kebali bekerja.Blog pun lama menyepi sepanjang puasa agak sibuk menyiapkan tempahan biskut raya.Tak banyak mana tapi boleh lah dapat membantu persediaan raya..

Tahun ini berkesempatan balik kampung suami dan kampung mv walaupun tempohnya hanya sekejap...raya pertama di kampung suami raya kedua kami balik kk singgah rumah ambil baju untuk ke kampung Mv iaitu beaufort..
Image may contain: 6 people, including Safi Suzyaney Shafie, people smiling, outdoor
raya kedua,,kuning,hitam,pink(ini masa di kundasang acara wajib tiap tahun bergambar disini)
almaklumlah anak ramai ni...jadi jalan paling senang cuma bawa baju yang mau di pakai di kampung suami...yang mau pakai di kampung MV tinggalkan dulu...singgah rumah tinggalkan kuarkan barang dari ranau..masukkan yang untuk beaufort punya....

Image may contain: 6 people, including Safi Suzyaney Shafie, people smiling, people standing
raya ketiga ..beaufort tema warna Oren
Raya ketiga di beaufort agak busy sedikit sebab adik lelaki MV yang nombor dua bungso berkahwin,Nikahnya jam 10 pagi,,,sandingnya malam di rumah pengantin perempuan .kiranya tahun ni banyak baju sedondonlah....

Image may contain: 19 people, including Mohd Azwie Yap, Hani Rahman, Rupinah Jinal and Safi Suzyaney Shafie, people smiling, people standing
majlis kawin adik ..tema pink peach
untuk majlis kawin adik tue pink peach....untuk raya pertama biru hijau,raya kedua kuning,pink ,hitam dan pagi raya ketiga tema oren...pagi sebelum majlis nikah ada sesi photoshot..si  pengantin ada ambik jurugambar...
Image may contain: 6 people, including Safi Suzyaney Shafie, people smiling, people sitting
raya pertama di lohan ..tema biru + hijau..
jadi kesempatan diambil untuk bergambar family.buat kenangan.Tak terlambat rasanya MV ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin buat semua pembaca blog mv(adakah??hihi) dan semua kawan-kawan blogger
.
Read More

Wednesday, May 22, 2019

Review Novel: With All My Heart-Adeeba Eryna

10:25 AM
Review Novel: With All My Heart-Adeeba Eryna
With All My Heart With All My Heart by Adeeba Eryna
My rating: 5 of 5 stars

Syafira Arrisa menjadi anak angkat keluarga Adam Hariz.Namun satu peristiwa membuatkan dia membawa diri ke Korea.Apabila dia kembali lamaran daripada Adam membuatkan dia serba salah namun diterima jua kerana Adam adalah lelaki yang dia cintai.

Kebahagiaan nyata buka seperti yang diharapkan ,,seminggu sebelum majlis perkahwinan mereka Adam memilih bernikah dengan Azura,ketika itu semua yang Syafira impikan hancur musnah. Tekad Adam yang masih mahu melangsungkan perkahwinan membawa duka buat syafira

dia dibenci ibu angkat merangkap ibu mertua,dia terpaksa berdepan dengan madu yang ingin menyingkirkannya,ditambah lagi cemburu adam terhadap lelaki yang berada di sekelilingnya.

ketika dia sudah mula menerima takdir perkahwinannya,dia dihalau oleh Adam...hanya kerana salah faham.Dia membawa diri bersama benih cinta yang baru menjadi,,,bagaimana Adam terpaksa memujuk dan mencari...

best novel ni...korang patut baca

View all my reviews
Read More

Tuesday, May 21, 2019

Review Novel: Kisah Seram Malam Jumaat Vol 2

11:05 AM
Review Novel: Kisah Seram Malam Jumaat Vol 2
Kisah Seram Malam Jumaat Vol 2 Kisah Seram Malam Jumaat Vol 2 by Suzani Nadzir
My rating: 4 of 5 stars

Mengisahkan bidan sumiah yang mana sakanya mencari waris untuk dijadikan Tuan yang baru.Pelbagai kisah pelik berlaku selepas kematian bidan sumiah ditambah lagi tragedi Omar sekeluarga..Kehilangan anak yang baru lahir,isteri dan dia jadi tak waras.

Alya..Gadis yang dirogol dan dibunuh dengan kejam oleh sekumpulan pelajar universiti.Dia menuntut pembalasan dan pertolongan agar bangkainya dikebumikan dengan cara yang betul.Siapa sangka hanya kerana merasa diri hebat akhirnya seorang gadis menjadi mangsa.

Kem Motivasi dan Hutan..memang terbaiklah himpunan kisah seram ada yang dalam buku ni

View all my reviews
Read More

Monday, May 13, 2019

Review Novel : Jodoh Sebumbung- Siti Nur Dhuha

10:51 AM
Review Novel : Jodoh Sebumbung- Siti Nur Dhuha
Jodoh Sebumbung Jodoh Sebumbung by Siti Nur Dhuha
My rating: 3 of 5 stars

syed amsyar dan Elisha...Dua beradik tanpa ikatan yang halal. Amsyar dibesarkan oleh ibubapa Elisha namun kematian mereka memaksa Amsyar menjaga Elisha yang masih Bayi..Dibunuh kerana dendam dan orang tersebut bukan orang lain tetapi ayahnya sendiri Syed Mansor.

Dendam Syed Mansor terhadap ibu Elisha memaksa Syed Amsyar menjaga Elisha dengan kejam...sepakan dan pukulan adalah makanan Elisha.Ini semua kerana ugutan Syed Mansor yang mahu membunuh Elisha sekiranya amysar tidak mendera Elisha.

Namun rasa cinta di hati Amsyar melebihi segalanya, saat dia mula berterus terang, Alif Badri pula muncul dalam hidpu Elisha.Perkahwinan yang dirancang oleh Syed Mansor melalui anak saudara isterinya sangat menyakitkan hati Amsyar..

Kebahagian sememangnya bukan milik ELisha ...perkahwinan yang disangkakan akan membahagiakannya akhirnya meragut nyawanya sendiri,,namun hayatnya masih panjang dia diselamatkan oleh Amsyar.

Saat Elisha di larikan oleh Joe Fizul,dan hampir berkahwin dia diculik dan diserahkan kepada Amsyar.Bukan hanya diserahkan tapi dijadikan isteri .Abang yang selama ini mendera dia,abang yang dia benci menjadi suaminya sendiri..

Namun bezanya Amsyar yang ini bukan seperti abangnya yang dulu..mereka bahagia bersama sehinggalah Alif Badri dan Syed Mansor datang memusnahkan segalanya...Amsyar kehilangan Elisha...

Setelah bertahun...Elisha datang tapi untuk meragut nyawa amsyar..kenapa??korang kena baca novel ni...best

View all my reviews
Read More

Wednesday, May 8, 2019

Tahniah Anak Mama

2:25 PM
Tahniah Anak Mama
No photo description available.
tahniah anak mama
Assalammualaikum...

ini cerita anak ketiga MV ..wani  baru-baru ini mewakili kelasnya untuk menyertai pertandingan Melafazkan Pantun dan Kuiz Sains sempena Minggu Pusat Sumber di sekolahnya.mula-mula dia kena pilih dia balik rumah dia risau...

katanya takut nanti salah jawab kuiz sains...masa tue dia cuma dimaklumkan yang dia akan masuk pertandingan kuiz Sains..tapi tiba-tiba nama dia naik untuk pertandingan melafazkan pantun,,,alhamdulillah dalam tiada persediaan Johan juga dia...

Untuk kuiz sains pun dia dan kawannya johan juga..alhamdulillah rezeki wani...semangat dia..dia nda sangka dia menang untuk 2 acara ni..tahniah wani..teruskan lagi usaha...
Read More

Tuesday, May 7, 2019

Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com

2:31 PM
 Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com
Assalammualaikum...


Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telahpun menyediakan satu platform kepada kepada guru dan juga ibu bapa yang dipanggil sebagai SAPS Ibu Bapa.

SAPS Ibu bapa merupakan satu aplikasi secara atas talian yang digunakan oleh guru untuk "key in" markah peperiksaan pelajar. Manakala, ibu bapa pula boleh mengakses aplikasi ini untuk menyemak keputusan peperiksaan pelajar.

Semakan ini boleh dilakukan dengan melayari laman web seperti berikut :



Antaramuka SAPS IBUBAPA

Inisiatif kerajaan ini patut dipuji ini kerana ianya memudahkan banyak pihak untuk mengetahui markah peperiksaan pelajar/murid.



Giveaway ini dianjurkan oleh SapsIbuBapa.net dengan kerjasama Mialiana.com. Hadiah wang tunai sebanyak RM400 untuk dimenangi. Sila klik SINI untuk join.


Read More

"Giveaway Ramadhan/Syawal 2019 oleh Sha Mohamed".

2:12 PM
"Giveaway Ramadhan/Syawal 2019 oleh Sha Mohamed".
Assalammualaikum,.,,

Klik Banner untuk Join 

Syaratnya sangat mudah:-
1. Follow blog kasihkuamani
2. Follow Instagram Sha @kasih_shadz
3. Buat satu entry dengan tajuk "Giveaway Ramadhan/Syawal 2019 oleh Sha Mohamed".
4. Bubuh benner diatas dan backlink ke entry ini.
5. Jangan lupa bubuh link entry di komen.

Hadiahnya:-
Buku Kumpulan Cerpen Tunjukkan Aku Arah Kiblat oleh Maria Kajiwa untuk 8 orang pemenang

Tempoh Giveaway 29.04.2019 hingga 10.05.2019..
Pengumuman pemenang pada 10.05.2019..

Makluman
Pemilihan pemenang menggunakan Random.org
Penghantaran hadiah menggunakan FlexiPrepaid (tempoh masa adalah seperti pos biasa)

Read More

Pengalaman Syamimi Berpuasa

2:08 PM
Pengalaman Syamimi Berpuasa
Assalammualaikum...

Salam 2 Ramadan,alhamdulillah dipanjangkan usia bertemu Ramadan yang sentiasa di rindu. Ramadan kali ni merupakan kali pertama Syamimi mula belajar berpuasa.Syamimi belajar berpuasa di usia 6 Tahun sama seperti abang dan kakaknya..

Alhamdulillah semalam dia puasa penuh sehari...dan untuk hari kedua MV kejutkan bersahur pun dia nda liat sudah mau bangun...dia offer diri makan sendiri...sebab bilangnya nanti lapar..alhamdulillah..menu bersahur dia minta mama masak bubur ayam macam mcd,,,

semalam berbuka pun ikut permintaan dia...Soto Ayam dengan milo ais..semuanya homemade.macam biasa kalau sudah berkawan jammed di jalan raya...nda ada masa sudah mau menyinggah bazar...

harini menu berbuka Bihun goreng + ayam goreng,air pula Teh ais....kita masak di rumah jak...
Read More

Monday, May 6, 2019

Review Novel: My Secret Husband-Siti Nur Dhuha

11:49 AM
Review Novel: My Secret Husband-Siti Nur Dhuha
My Secret Husband My Secret Husband by Siti Nur Dhuha
My rating: 4 of 5 stars

Hanya Kerana dendam Aifa disakiti Helina yang dianggapnya sebagai sabahat rapatnya..Bukan hanya muka yang dirosakkan tetapi dijadikan orang suruhan...sampai tahap mandi kan helina...paling menyakitkan hati apabila aifa dimalukan di majlis pertunangan Helina dengan Wan Z(*lelaki yang dicintai Aifa)

Ketika kejadian yang menyakitkan hati itu,Aifa terdengar suara darii sebuah bilik di rumah Wan Z...dan yang mengejutkan seorang lelaki yang berambut panjang,berjambang, pakaian lusuh dan takut kepada cahaya dikurung disitu...

Atas dasar simpati Aifa membawa Ryan balik ke rumahnya namun sebaliknya terjadi lagi sekali dia dimalukan kali ini siap dihalau keluar dari rumah sewanya sendiri..dan akhirnya dia mengambil keputusan balik d kampung,,,

atas rasa kesian dan menunaikan janjinya terhadap Ryan dia berkahwin dengan Ryan ,,namun perkahwinan mereka tidak direstui ibu Aifa yang menginginkan kan menantu seorang cikgu...dan Ryan menjadi secret husband aifa sehinggalah Ryan mahu berubah ...

Namun bukan mudah,pelbagai dugaan yang berlaku...kali ini...rasa cinta Wan Z terhadap Aifa membuatkan sekali lagi dia disakiti...kali ini rambutnya menjadi mangsa tidak cukup itu dia menjadi hinaan di pejabat,,,

Dan ketika dia mula menyayangi dan memerlukan suaminya,apatah lagi dia sudah menjadikan Ryan Unsecret husband si suami pergi meninggalkan dia...kala itu Wan Z datang menabur cinta..namun setianya hanya pada Ryan,,,

Bagaimana Aifa melalui hidup tanpa suami di sisi...dan ke mana Ryan menghilang...

View all my reviews
Read More

Tuesday, April 30, 2019

Review Novel: 2 Nyawa 1 Cinta-Hanah Rishas

10:54 AM
Review  Novel: 2 Nyawa 1 Cinta-Hanah Rishas
2 Nyawa 1 Cinta 2 Nyawa 1 Cinta by Hanah Rishas
My rating: 4 of 5 stars

2 nyawa 1 cinta....1 nama yang sama,1 wajah yang serupa namun dimilik 2 orang yang berbeza.Humaira!!seorang dipanggil Ara dan seorang Mai...namun liku hidup mereka mempunyai cerita yang hampir serupa...

Merupakan anak yatim...Ara dijaga oleh neneknya..Mai pula dijaga oleh pakciknya..dua2 mereka adalah mangsa rogol...bezanya ara dirogol kawan sekampung dan Mai dirogol oleh pakciknya sendiri..namun Haikal menjadi mangsa fitnahnya...dia dituduh merogol Ara...

Dan Mai pula,atas sebab satu kejadian dia lupa siapa dia dan kenapa Fadzlan benci sangat kepadanya..Perkenalan Mai dengan Haikal membuatkan Mai mula ingat semula siapa dia...dia bukanlah ara tunang Haikal...tapi demi kebahagian Haikal dan Rosnah nenek Ara...dia menjadi Ara mereka,,

Namun tindakan Mai,membuatkan Jali memburunya kerana Jali tahu dia bukan Ara...kenapa Jali membenci Ara?Dan pastinya kenapa Fadzlan membenci Mai tapi dalam masa yang sama cintanya masih mekar buat Humaira...

memang menarik kisah ni...kita pun nda sangka jalan ceritanya begitu kesinambungan satu watak ke satu watak sangat menarik....(**mv baca melalui apps PNM e-reader

View all my reviews
Read More

Monday, April 29, 2019

Review Novel : Cinta Tak Sengaja- Siti Nur Dhuha

3:37 PM
Review Novel : Cinta Tak Sengaja- Siti Nur Dhuha
Cinta Tak Sengaja Cinta Tak Sengaja by Siti Nur Dhuha
My rating: 5 of 5 stars

Fieza Eviena Dan Raja Ferdy ..dua insan berbeza darjat .Fieza Eviena anak yatim piatu yang miskin dna Raja Ferdy anak orang kaya yang memiliki syarikat penerbitan.Kisah mereka dari jalan raya hingga ke bilik hotel...

Semuanya kerana salah faham tauke cina yang menjaga hotel bajet...namun demi menyelamatkan diri ..Raja Ferdy dituduh telah merampas kesucian Vie...namun tindakan Raja Ferdy yang tidak mahu bertanggungjawab membuatkan Vie berusaha supaya dia dapat berkhawin dengan ferdy...

Semuanya sudah dirancang....rancangan untuk meninggalkan vie ditengah lautan menjadi mimpi ngeri buat ferdy dan membuatkan ferdy jatuh cinta terhadap vie...dan akhirnya mengambil keputusan berkahwin dengan vie,,,

Namun perkahwinan itu bukanlah sebahagia yang vie harapkan....atas desakan bapa mentua dia dilayan sangat teruk..bahkan orang gaji pun dilayan lebih baik....huhu...(**macam mau hempas jak kepala si Raja Ferdy....)


layan kamu novel ni...best

View all my reviews
Read More

Wednesday, April 24, 2019

Jom Membaca Bersama Untuk 10 Minit 2019

3:51 PM
Jom Membaca Bersama Untuk 10 Minit 2019
Assalammualaikum....


23 April 2019(selasa) Jom Membaca Bersam Untuk 10 Minit 2019 dijalankan serentak selama 10 minit bermula Jam 11.00 pagi hingga 11.10 pagi...Perpustakaan tempat Mv bekerja juga turut menyertai program ini .


Image may contain: 1 person, sitting and indoor

Image may contain: one or more people and people sitting

Image may contain: 1 person, sitting and indoor

Image may contain: 2 people, people sitting

Image may contain: one or more people and people sitting

Terima kasih sokongan dan kerjasama semua staf yang menjayakan program Jom Membaca Bersam Untuk 10 Minit 2019 bersama Khazanah Bestari PSUPS

Read More

Tuesday, April 23, 2019

Review Novel : Abang King Kontrol by Imanisa Riana

9:17 AM
Review Novel : Abang King Kontrol by Imanisa Riana
Abang King Kontrol Abang King Kontrol by Imanisa Riana
My rating: 4 of 5 stars

Abang King Control ...Razif Dan Irdina..Bertemu ketika masing-masing baru patah hati..bergaduh dan berebutkan parking dan kicap...Setelah 6 tahun mereka bertemu lagi..kali ini situasi masih sama...berebut parking dan kicap juga...

Bezanya mereka kini berdekatan..atau lebih tepat jiran dan yang menyakitkan hati razif ibunya berkenan benar dengan irdina sebagai calon isteri razif..Dan irdina pula terpaksa bermaafan kerana Razif si doktor gigi ketika dia sakit gigi...

Maka bermulalah episod gaduh gaduh sayang ....dan apa yang penting adalah bila irdina mula menerima Azmi ketika itu tragedi berlaku,,Dia dan Razif dipaksa berkahwin...bercinta selepas kahwin bukanlah isunya..

Cumanya isunya adalah Razif si King Control....bagaimana irdina perlu berdepan dengan sikap razif yang mengongkong dan kenapa razif jadi begitu

View all my reviews
Read More

Monday, April 22, 2019

Review Novel : Anding Ayangan II- Ramlee Awang Mursyid

12:01 PM
Review Novel : Anding Ayangan II- Ramlee Awang Mursyid
Anding Ayangan II Anding Ayangan II by Ramlee Awang Murshid
My rating: 5 of 5 stars

Furqan Ayubi di dunia yang berbeza dari anding ayangan..manakala nyian dan damit pula terdampar di anding ayangan...Semuanya kerana Nyian yang mempunya kuasa sakit dan telah mengubah cerita dongeng anding ayangan.

Nyian menjadi lupa pegangan agama..manakala Furqan pula dikatakan gila dan tak siuman kerana tidak ingat apa2 apatah dia tiba-tiba ingin membunuh datuk johari..Kenapa kerana datuk johari sudah dimasuki kuasa jahat dari anding ayangan

Namun tiada siapa yang mempercayainya...manakala nyian semakin lupa diri kerana dia menjadi raja di anding ayangan...Keadaan Furqan yang kononnya gila membuat kan dia di hantar ke Hospital orang gila...

Dan dia bertemu Pak Hashim...lelaki yang juga seorang penglipur lara yang tau mengenai kisah anding ayangan dan Chahaya...tapi chahaya yang pak hashim seru tidak sama seperti chahaya kekasih Furqan

Peristiwa tragis terjadi apabila kes pembunuhan 3 orang lelaki berekod jenayah dan datuk johar....namun yang menjadi tanda tanya kenapa mayat datuk johar bukan seperti orang baru meninggal namun sebaliknya seperti sudah lama tidak bernayawa....

***try baca..pastinya kamu mau tau cerita seterusnya..terbaik RAM

View all my reviews
Read More

Review Novel : Kisah Seram Malam Jumaat Vol 4

11:59 AM
Review Novel : Kisah Seram Malam Jumaat Vol 4
Kisah Seram Malam Jumaat Vol 4 Kisah Seram Malam Jumaat Vol 4 by Ebriza Aminnudin
My rating: 5 of 5 stars

Ada 4 cerita seram yang bakal menganggu malam Jumaat anda. Terdapat kisah seram Kem remaja (Ebriza Aminnudin), Mangsa (Zaifuzaman Ahmad), Teksi (S.Kausari), Dorm 403 (Hasrudi Jawawi)

Kalau ada kamu yang suka baca cerita seram ...boleh try baca ni...seronok jak baca sebab ada 4 cerita yang memang saspen dan menakutkan . try lah baca...paling suka cerita Kem Remaja betul2 tak sangka itu cerita nya

View all my reviews
Read More

Thursday, April 4, 2019

Review Novel: Cinta Batu Giling-Ainon Zaini Zakaria

11:38 AM
Review Novel: Cinta Batu Giling-Ainon Zaini Zakaria
Cinta Batu Giling Cinta Batu Giling by Ainon Zaini Zakaria
My rating: 4 of 5 stars


Kerana pernah kecewa iaiu bercinta dengan wanita yang berstatus isteri orang Aldir jadi sangat pemilih untuk mencari teman Hidupnya...Hanim pula wanita yang dikenali di Facebook namun semua jadi indah khabar dari rupa..

Hanim bukan seperti dia harapkan...benarlah kata orang lelaki ni hanya nak pandnag yang cantik molek jer...yang montel terus kena reject...itulah yang teradi dalam perhubungan hanim dan Aldir.tambahan pula cinta aldir beralih arah kepada kakak hanim iaitu hana

bayangkan remuknya hati Hanim ..makan hati bila cinta yang diimpi tak seperti yang diharapkan..bukan setakat cinta beralih arah..siap kata romantis bertukar menjadi kata hinaan...ditambah pula apabila Hanim terpaksa bekerja di restoran Aldir kerana hutang...makinlah sakit hati hanim...

**memang sakit hati betul dengan Aldir ni geram eh...x suka tapi asyik mau mencari hanim...

View all my reviews
Read More

Wednesday, April 3, 2019

Review Novel: Sorry, Aku Bukan Dia!-iza Safiya

9:34 AM
Review Novel: Sorry, Aku Bukan Dia!-iza Safiya
Sorry, Aku Bukan Dia! Sorry, Aku Bukan Dia! by Iza Safiya
My rating: 4 of 5 stars


"Antara Kami Berbeza..
Dia .......Cintamu Yang Dulu ..
Aku...... Suamimu Yang tulus"


Hani Mariya wanita yang mengalami masalah tekanan perasaan apabila anaknya Hana meninggal dunia akibat kemalangan dan suaminya Hans Muneef disahkan mati otak.Hazry Mikail jejaka yang menggantikan Pak Andak sebagai pemandu Hani .

Hazry Tertanya kenapa Hani jadi begitu,kenapa dia tidak dapat menerima kehilangan dua orang yang dia sayang tetapi pada masa yang sama dia seperti mencintai Hazry.Hazry pula berusaha membuang perasaan cintanya kerana status isteri orang yang Hani pegang.

Selepas hani bersetuju untuk melepaskan Hans Muneef dia berkahwin dengan Hazry selepas habis idah..Mulanya semuanya Indah..Namun kesabaran si suami mula berkurangan...Siapa yang mampu bertahan kalau seorang isteri masih nampak bayangan arwah suami pada suami barunya...

Ditambah lagi rahsia yang terbongkar..Siapa Hans Muneef...membuatkan rumah tangga mereka goyah....

**korang try baca....memang best....rasa tak sabar mau hbskan novel ni sebab asyik tertanya kenapa ..dan kenapa

View all my reviews
Read More

Tuesday, April 2, 2019

Korean Drama-Meloholic

7:30 AM
Korean Drama-Meloholic
Assalammualaikum...
Sumber google


Yoo Eun-Ho (U-Know Yunho) has a special ability which allows him to read the minds of other people when he places his hand on them. Due to his special ability, he can't open his mind to anyone. One day, he meets Han Ye-Ri (Kyung Soo-Jin). He is able to discern that what she says is actually what she thinks, but he also learns that she has two different personalities.(credit to here)


Seorang wanita mempunyai dua perwatakan...Han ye ri seorang wanita lembut yang baik hati namun apabila dia rasa teruja hingga membuatkan jantungnya berdebar dia akan bertukar menjadi Han Ju Ri...iaitu seorang yang berani ,dan mengoda..

Eun Hoo pula selepas satu insiden ,,dia mempunya kebolehan iaitu dia boleh membaca fikiran wanita dengan hanya menyentuh tangan mereka..dia jatuh hati pada Han Ye Ri...dan rupa-rupanya mereka menjadi buruan Kim Sun Ho...Bekas teman Lelaki Ye Ri..

Hanya 10 episod....drama ni romantik,lucu dan saspen...mv bagi 4 bintang 
Read More

Monday, April 1, 2019

Korean Drama-My Secret Terrius-

3:20 PM
Korean Drama-My Secret Terrius-
Assalammualaikum...

My secret terrius poster.jpg
sumber google
A woman named Go Ae-rin (Jung In-sun) loses her husband. Along with her neighbour Kim Bon (So Ji-sub), who was an NIS agent, they discover the truth behind her husband's involvement in a huge conspiracy.(credit to here)


Drama ni ada 32 episod,,,mengisahkan seorang wanita yang berjiran dengan agen NIS.Bermula dengan kematian suaminya dan akhirnya dia terpaksa mencari kerja untuk menyara anak kembarnya dan membayar pinjaman rumah,

Kim Bon yang tahu suaminya dibunuh merasa kesian dan menawarkan dirinya sebagai pengasuh kepada anak-anaknya...Disinilah bermula bagaimana Go Ae rin  terlibat dalam kes yang sedang disiasat Kim Bon...

Mv suka drama ni ..terutamanya persatuan Ibu Polis...sangat lucu tapi sangat membantu ....kalau kamu rasa suka drama macam ni...saspen...boleh try tengok ni
Read More

Review Novel: Antara Cinta Kita-Aisya Sofea

10:16 AM
Review Novel: Antara Cinta Kita-Aisya Sofea
Antara Cinta Kita Antara Cinta Kita by Aisya Sofea
My rating: 4 of 5 stars


"ke mana kau pergi,kau tetap bawa cintaku..."


Kisah cinta Ana dengan Yusuf Mikhail...Mereka berdua saling mengenali kerana Fizah.Fizah menggangap Yusuf adalah teman lelakinya manakala Yusuf cuma meletakkan Fizah sebagai seorang kawan.

Ana dan Fizah kawan baik,Keputusan keluarga Ana yang menjodohkan dia dengan anak kawan ayahnya membuatkan dia marah tambahan pula lelaki itu Yusuf pujaan hati Fizah,,,Anan membenci Yusuf yang bersetuju menerima keputusan keluarga.

Ana benci kenapa dengan mudah dia menerima sedangkan Fizah sudah menunggu selama 3 tahun untuk mendengar kata2 cinta dan lamaran darinya...satu yang Ana tidak tahu...Yusuf mendekati Fizah kerana Ana..ya kerana cintanya pada ANA...

Perkahwinan mereka membuatkan kehidupan Fizah berubah...dia tidak dapat menerima perkahwinan itu sehingga dia sanggup menghina Ana sebagai perampas...dan yang paling tidak masuk akal dia merayu supaya Ana memujuk Yusuf supaya dia mengambil dia sebagai isteri kedua,,,,

Dugaan apakah yang Ana perlu lalui...kenapa pada mulanya Yusuf tidak menerima tiba-tiba dia mula berubah...berubahnya Yusuf ketika Ana mengetahui dia sedang mengandung anak mereka yang pertama...

Kemudian kehidupan Ana tidak seindah yang disangka..bagaimana dia mula membenci lelaki bernama Yusuf yang statusnya Adalah seorang suami...


(**kamu mesti baca,,,,novel ni dimulakan dengan konflik dan kemudian sesi throwback...MV mula2 ada sedikit bosan dengan sesi throwback namun penulis berjaya menarik minat MV selepas Yusuf setuju berkahwin dengan ANa...)

View all my reviews
Read More

Tuesday, March 26, 2019

Eaton's Centre Point Sabah Sale

2:07 PM
Eaton's Centre Point Sabah Sale
Assalammualaikum..

No photo description available.
pelaburan dia bilang...hantu novel
Eaton's Centre Point Sabah Sale bermula dari 22.03.2019 sehingga 31.03.2019.Semalam MV sudah datang melabur..MV grab 9 Novel yang potongan harga 70%...bayangkan dari RM30 tinggal RM9 sahaja...

Mr Velentine bilang...banyak juga..terus MV cakap 70% rugi kalau nda ambil..lagipun projek thriller ini memang list dalam perhatian MV..mau beli ikut harga asal dulu takut kena bising ...ni dapat harga durian runtuh kita grab jak lah....


kalau ikutkan hati banyak jak mau ambil tapi bila fikir balik..takpa nanti sabtu kalau ada masa mau pergi lagi...bukan hanya novel...alat tulis pun ada sale...begnya...jom lah pakat serbu kedai dorang ni...

mana tau ada yang berkenan di hati ....

sumber dari FB Eaton's CP
Read More

Monday, March 25, 2019

Korean Movie - Midnight Runners

7:35 AM
Korean Movie - Midnight Runners
Assalammualaikum...

Midnight Runners-p1.jpg
sumber google 
Ki-Joon (Park Seo-Joon) and Hee-Yeol (Kang Ha-Neul) are new students at the Korean National Police University. They are not the best students, but they are sincere when it matters. They decide to go out one evening. Towards the end of their night, they witness a young woman being kidnapped. Ki-Joon and Hee-Yeol try to get the police involved, but they meet apathy and bureaucracy. The two police cadets decide to save the young woman's life before it's too late.(credit to Asianwiki)


Best .... mengisahkan 2 pelajar universiti Polis bernama Ki Joon dan Hee Yeol yang menyaksikan kes penculikan seorang wanita dan apabila mereka melaporkan kepada pihak polis tiada tindakan yang dibuat,,

Mereka nekad menyiasat kes ini..sehinggalah mereka mendapat tahu yang wanita yang diculik adalah untuk disuntik bagi mengeluarkan telur untuk dijual kepada pasangan yang ingin melakukan ivf...

Namun mereka tertangkap tetapi dapat melarikan diri ..mereka melaporkan hal tersebut kepada Professor Yang ,namun apa yang mereka dapat sangat mengecewakan..polis mengambil masa yang lama untuk menyiasat kes tersebut...

Mereka tekad untuk menyelesaikannya sendiri dan akhirnya mereka berjaya..tetapi mereka dikenakan hukuman 500 jam khidmat sosial



Read More

Sunday, March 24, 2019

Korean drama-She Was Pretty-

7:35 AM
Korean drama-She Was Pretty-

Assalammualaikum...

sumber google

A romantic comedy, based on a true story, about two past acquaintances who meet again after they've gone through a reversal of fortunes and appearances, set in the backdrop of a fashion magazine's publishing office.

Kim Hye-jin was a beautiful girl from a rich family, aka the "Cha's". After her family's publishing company went bankrupt, she experienced hardships then lost her beauty too. Ji Sung-joon was an unattractive boy with low self-esteem, but grows up as a handsome and successful editor.

The two decided to meet again as adults, but Sung-joon was unable to recognize Hye-jin. Ashamed to meet her first love and ruin his perception of her, Hye-jin asks her attractive best friend, Ha-ri, to appear in her place. Things, however, soon get complicated as Hye-jin was assigned to work at The Most magazine publishing office where Sung-joon is the deputy chief editor. He openly mistreats and belittles her for her clumsy nature, not knowing that she was his real childhood friend. Ha-ri also continues to meet Sung-joon, and soon develops feelings for him. On the other hand, Hye-jin finds a good friend in her workplace, Shin-hyuk, who slowly falls in love with her.


Mengisahkan 2 sahabat rapat yang berpisah pada waktu kecil dan berjumpa semula,Namun ketika pertemuan semula Hye Jin dan Sung Joon .. Sung Joon tersalah orang ..dia menganggap kawan hye jin iaitu min ha ri  adalah hye jin.

Jadi mereka merancang perpisahan antara hye jin palsu dengan sung joon...namun dalam diam Ha Ri jatuh cinta terhadap Sung Joon...dan hye jin pula bekerja di tempat yang sama dengan Sung Joon...

Di tempat kerja Shin Hyuk pula dalam diam jatuh cinta dengan Hye Jin...konflik dalam pekerjaan yang diangkat dalam drama ini sangat menarik..bagaimana kekuatan sesuatu organisasi dalam bekerjasama untuk menyelamatkan unit mereka dari ditutup..

Drama ni happy ending...korang kalau yang suka yang happy ending boleh lah layan drama ni




Read More

Tuesday, March 19, 2019

Korean Drama - Ex-Girlfriend's Club-

3:48 PM
Korean Drama - Ex-Girlfriend's Club-
Ex-Girlfriend Club-p1.jpg
pinjam google


Assalammualaikum...


Soo-Jin (Song Ji-Hyo) is a producer at a film production company. Her company decides to make a film based on a popular webcomic by Myeong-Soo’s (Byun Yo-Han). The webcomic is about Myeong-Soo's ex-girlfriends. It just so happens, Soo-Jin is also an ex-girlfriend of Myeong-Soo. Now, Soo-Jin has to interact with her ex-boyfriend and his 3 ex-girlfriends: Hwa-Young (Lee Yoon-Ji), Ji-A (Jang Ji-Eun) and Ra-Ra (Hwa Young).  


Ini adalah kisah seorang penerbit film dengan seorang penulis yang merupakan rakan tapi sebenarnya mempunyai perasaan cinta. Webcomic yang myeong soo tentang kisah bekas kekasihnya menjalinkan kembali hubungan antara dia dan kim soo jin lakonan Song Ji Hyo..

Bermula dengan pura2 sebagai kekasih akhirnya menguatkan Myeong Soo untuk memulakan langkah meluahkan perasaan terhadap Soo Jin...namun bukan sesuatu yang mudah apatah lagi apabila perlu berdepan dengan bekas kekasih dan pengarah filem iaitu jo gun yang menyimpan hati terhadap soo jin...


Drama ni funny dan tak berat..korang  boleh layan drama ni hanya 16 episod sahaja..

Read More

Zaini Bayang Magician Malaysia

11:26 AM
Zaini Bayang Magician Malaysia
Assalammualaikum


Cardbox Illusion Zaini Bayang

Ingat lagi dengan Zaini Bayang ahli silap mata  yang pernah menjadi finalis mimpi ke bintang 2013?muncul menyertai persembahan ketika itu dibantu oleh isterinya sue yang tengah mengandung.

Kalau kamu masih ingat!hari ini mv nak cerita sikit tentang perkembangan terkini mengenai zaini bayang atau lebih di kenali sebagai ZB...

Quick Change Magic Illusion by Zaini Bayang

ZB kini rancak menerima jemputan untuk membuat show magician di hotel-hotel seperti:
1.quick change magic
2.cardbox illusion
3.head mover illusion

Head Mover Illusion by Zaini Bayang

Mv sertakan juga video yang diambil daripada yiu tube zb untuk tontonan semua..sangat menarik melihat anak melayu mampu membuat persembahan silap mata seperti ini.tahniah ZB..


Alhamdulillah ZB masih lagi dibantu isterinya sue dalam setiap persembahannya..kalau dilihat yg head mover illusion terasa wow pasangan suami.isteri ni memang mantop.




Antara pencapaian paling tinggi ZB adalah dapat membuat persembahan di depan isteri perdana menteri kita iaitu Tun Siti Hasmah.ZB juga buat show di depan Tan Sri Lim Kim Liew iaitu owner Country Height..

Untuk pengetahuan semua ZB currently inhouse magician kontrak di bawah Hotel Palace of The Golden Horses.


ZB sebelum ni adalah in house magician di :

1.Glory beach resort Port dickson
2.Gold Coast Morib international resort
3.Dwhart Hotel Port Dickson

Sekarang ZB buat persembahan di Palace of The Golden Horses.



Selain magic show Zb juga membuat persembahan
 eater atau fire show .


Show yang ZB buat adalah seperti di bawah:

1.stage magic
2.close up magic
3.illusion magic
4.fire eater/fire show



Mr .Isaac Raj General Manager Palace of The Golden Horses adalah merupakan mentor kepada Zaini Bayang dan isteri beliau(Sue)


Kamu boleh follow ZB di platform seperti di bawah..kalau ada yang berminat mau jemput belia boleh hubungi no yang mv sertakan di bawah:

Youtube channel - Zaini Bayang

013 6722783
Read More