Korean Drama -Strong Women Do Bong Soon- - All About Love

Wednesday, February 27, 2019

Korean Drama -Strong Women Do Bong Soon-

Assalammualaikum...
sumber google
Drama korea Strong Women Do Bong Soon ini mengangkat cerita seorang wanita bernama DO Bong Soon yang mempunyai kuasa luar biasa yang diwarisi secara turun menurun .Kuasa itu hanya akan diwarisi anak perempuan.

Namun kuasa akan hilang bila digunakan pada orang yang salah..kerana kuasa luar biasa yang di milikinya ,Ahn min hyuk mengupah dia sebagai bodyguardnya sebab dia menerima ugutan bunuh dari orang yang tidak dikenali.

Strong Woman Do Bong-Soon-p2.jpg
sumber google
Dalam pada masa yang sama sebenarnya , min hyuk jatuh cinta pada bong soon namun bong soon ketika itu mencintai kawan baiknya iaitu Gook Doo seorang anggota polis,Cinta itu pada mulanya hanya sebelah pihak.Namun Ahn min hyuk menyedari yang cinta itu bukan sebelah pihak.

sumber google
tetapi dia berjaya memikat hati bong soon...dalam drama ini adegan romantik dia sweet sangat dan lucu dengan gaya min hyuk yang macho tapi kebudakan....dalam drama ni juga mengisarkan seorang penjenayah yang menculik wanita untuk dijadikan isteri ....

Bong soon berjaya menumpaskan jenayah tersebut namun mangsa seterusnya adalah bong soon ditambah lagi penjenayah mula tahu kelemahan dia.Dan ketika kuasanya hilang...Bong soon dan Min hyuk diuji dengan satu kejadian yang mana mengeratkan lagi hubungan mereka...

kamu tengok drama ni...tak banyak episod ..16 jak..tapi serius boleh hilang stress,,haha

1 comment: