Followers

Friday, December 14, 2012

Home » "SI SUDIN DAN POLIS"

"SI SUDIN DAN POLIS"

Assalammualaikum...

BErkongsi cerita yang MV dapat drpd Facebook....ya serius mmg lucu..tapi ada mesej yg hendak disampaikan....Jom baca di bawah ni:

POLIS : "Selamat petang, Encik.. Boleh tengok Lesen, Roadtax ngan IC...?!!"

SUDIN : "Aduh, maaf En... saya lupa bawa Roadtax.. Roadtax saya ada kat bapak saya... semalam dia pakai motor saya.. dia lupa bagi balik roadtax motor ni!!"

Polis kemudian mengeluarkan surat Saman,,,

SUDIN : "Tolong Jangan Saman saya Cik... Saya tak sengaja.. Sekejap Encik, saya nak call bapak saya.. dia kerja kat Ibupejabat Polis Bukit Aman dekat situ jer Cik, Nak mintak dia datang bawakkan Roadtax saya.....!!"

Mendengar SI SUDIN berkata seperti itu... Polis itu agak terkejut,,,""!!

POLIS : "Betul bapak kamu kerja kat Ibupejabat Polis Bukit Aman..?"

SUDIN : "Iyer Betul Cik... kalo Encik tak percaya, En. boleh call dia... ini nombor tempat kerja dia, Cik ,,!!"

SI SUDIN memberikan secarik kertas yang berisi nombor telefon
bapanya yang bekerja disana,,!!""

POLIS : "hm...Okeylah, kamu boleh pergi...!!"

SUDIN : " Terima kasih banyak2, Cik,,!!"

Polis itu tiba2 rasa seperti kurang percaya dengan Sudin.. kerana ingin sangat tahu, si Polis itu menelefon nombor
telefon tersebut,,??""

POLIS : "Hello... Selamat Petang... Ini ibupejabat balai polis bukit aman yer ..??"

Suara ditelefon : "iyer Betul... ada yang boleh saya bantu Cik...??l?"

POLIS : “boleh saya tahu, ini di bahagian apa...??”

Suara ditelefon : “Oooh, Ini di bahagian KANTIN Cik… Encik nak 'Order' makanan ker..???”

POLIS : @$#%^&*?*)"*#% (Sial! terkena aku...!!)

Sudah baca???adakah Sudin mengenakan Polis tersebut???Apa Mesej yg kamu dapat drpd cerita ni???

22 comments:

  1. hmmmm..ketidakadilan di sini. asal anak polis je, x boleh kena saman la. gitu eh. hehehehe

    ReplyDelete
  2. haha..lawak la citer ni kak mV.. hahahaha

    ReplyDelete
  3. Hahaha dah terkena polis tu,lain kali tanya betul2 dulu.

    ReplyDelete
  4. Pandainye Sudin! Sengalnye polis tu! hahahhahaa

    ReplyDelete
  5. polis sama polis blh kawtim...hahahha

    ReplyDelete
  6. message nya adalah jadilah seperti sudin..huhu..:)

    ReplyDelete
  7. Sekali bahagian KANTIN daaaa....
    Hehheheheh... =D

    ReplyDelete
  8. hahaha... betol dah tu si sudin tu ckp..polis tu yg x tanya dulu bahagian mana..

    ReplyDelete
  9. moral of the story jgn mudah percaya @ kasihankan org

    ReplyDelete
  10. pandai betul c sudin menipu.wakakakaka

    ReplyDelete
  11. Polis kecik takut polis besar?
    #hahahaha

    ReplyDelete
  12. Hi hi saja Sudin tu bagi polis tu cuak..ha ha..

    ReplyDelete
  13. ckp tergantung haha
    papepon lawakkkk :D

    ReplyDelete
  14. hahaha bapa dia tauke kantin kat ibupejabat polis tu la..heee

    ReplyDelete
  15. hahaha..baru ko tahu kepintaran si sudin.kekeke

    emm..sbnarnya yg bersalah tetap bersalah.tidak kira dia anak siapa.tidak adil la benda ni dgn org lain kan...

    tapi itulah realiti masyarakat kita sekarang.asal kawan2 jak...boleh jalan.....

    ReplyDelete
  16. hahahaha
    Sudin x salah pun..dia cakap yg betul tp polis tu yg salah anggap..moral kat sini xkisah siapa pa org tu kalo dah salah ttp salah..no more pilih2 kasih hokay.haha

    ReplyDelete
  17. hihiii... kelakarlh... gelak sorg2 baca :)

    ReplyDelete
  18. kihkihkih.. polis tu la yg silap tak tanya sudin betul2 ibubapa dia kerja bahagian ape. mungkin si sudin tu lurus orngnya. huhu..

    ReplyDelete
  19. KAHkah..kelakar la mv..ilang ngatok dq arini :)

    ReplyDelete