Followers

Thursday, December 6, 2012

Home » Koperal Jenain Subi Dibebaskan

Koperal Jenain Subi Dibebaskan


Assalammualaikum...

MAsih ingat kes pelajar tingakatan dua  yang  mati ditembak oleh polis pada tahun 2010.Koperal Jenain SUbi melepaskan tembakan untuk menhentikan kereta yang dipandu oleh Arwah Aminulrasyid dan menyebabkan kematian.

Dan semalam Koperal Jenain Subi dibebaskan  daripada tuduhan menyebabkan kematian pelajar.NAmun keputusan ni nampaknya menyebabkan keluarga mangsa tidak berpuas hati kerana keputusan awal sebelum ni menjatuhkan hukuman penjara selam 5 tahun ke atas Koperal Jenain Subi.

Tetapi selepas Koperal Jenain Subi membuat rayuan,beliau dibebaskan daripada kesalahan itu.Beliau yg ditemui selepas dibebaskan mengalirkan air mata gembira dan bersyukur dengan keputusan  beliau dibebaskan drpd tuduhan tersebut.

Beliau juga mahu memohon maaf daripada keluarga arwah  Dan berharap dapat kembali bertugas sebagai pegawai polis.Namun pihak pendakwaan akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Makhamah tinggi itu.

Untuk mengetahui lebih lanjut...boleh baca di akhbar Berita Harian M/s6..ataupun baca secara online di Sini..

18 comments:

  1. sekian berita dari MV..:)
    ingat-ingat..

    ReplyDelete
  2. Bebas juga akhirnya... yelah kan polis tu jalankan tugas dia aje.

    ReplyDelete
  3. aha dh ingt kes ni..bebaskan?nthla sapa btl salah kan..huhhu..xpala at least dia dpt pluang tbus sglanya..

    ReplyDelete
  4. ini antara kes yg mendapat liputan meluas jgk... mestilh ingat ^^ hanya Allah yg tahu apa yg terjadi sebenarnya

    ReplyDelete
  5. nyue ad tgk tv psl nie....nyue xthu nk kata apa ni...

    ReplyDelete
  6. kalau ikutkan, mmg x patut dibebaskan pun. mangsa xde bawak senjata dan bkn suspek yg dikehendaki polis. xtaulah kan, kenapa bole jadi camtu. kesian jugak kpd keluarga mangsa sbb xdpt pembelaan sewajarnya. hopefully, urusan mereka dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  7. dia tak sengaja tembak ke apa? deqla x tau lak pasal tu..nmpk benor x bc paper.. hahaha...

    ReplyDelete
  8. pehhh...kes nie kan pernah hot dulu...meletup satu Malaysia,.. moga arwah tenang di sana k...

    mselim3

    ReplyDelete
  9. harap keluarga arwah dapat memafkannye walaupon mungkin agak sukar....

    ReplyDelete
  10. ramai yg tak puas hati dgn pembebasan dia kan.

    ReplyDelete
  11. tgk name tak knal..bace cite bru ingt..ingat2x...bebas ea.al kisah ye

    ReplyDelete
  12. Memang dah ajal camtu.. Redha je la..

    ReplyDelete