Diskaun RM5,000 beli teksi Exora - All About Love

Monday, March 25, 2013

Diskaun RM5,000 beli teksi Exora

Assalammualaikum...

Selalu naik teksi...Teksi yang macam mana kamu nak naik??mestilah yang selesakan...Ni pengalaman MV sendiri..naikteksi kat LCCT...tambang ke KL dah RM80.00 tapi teksi yang MV dapat proton saga...

Dahlah tue MV satu family..memang tak selesa lah....tapi semalam Perdana Menteri Malaysia ,Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian lesen teksi kepada 1,000 individu terpilih sempena Majlis Janji Ditepati – Pemberian Lesen Teksi Individu dan mengumumkan juga  geran RM5,000 kepada individu yang menerima lesen  menerusi Yayasan Rakyat 1Malaysia di bawah naungan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), khusus bagi membeli PROTON Exora sebagai teksi baru. 

Dengan adanya geran ini, 1,000 pemilik lesen teksi yang diberikan lesen teksi  individu hanya perlu bayar RM59,000 untuk membeli seunit PROTON Exora berbanding nilai sebenar RM64,000. 

Yeah...lepas ni naik teksi exora lah kita kan...tapi yang pastinya mesti di Semenanjung Malaysia je kan..DI sabah ada juga kah????tapi kalau ada pun MV nda naik sebab pakai keta sendiri..

Kalau ada di Sabah mmg ohsemmmmm....hehehe...dan “Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan melancarkan baucar Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA) 2.0 bernilai RM520 bagi membolehkan lebih 76,000 pemandu teksi di seluruh negara menukarkan tayar...

Wah murah rezeki pemandu teksi kan..alhamdulillah,,Lagipun pemandu teksi ni memang satu pekerjaan yang memenatkan..tapi respek dekat dorang yang pandai speaking..kalah MV..hehehe.....

19 comments:

  1. bagus betul kerajaan Malaysia sbb sgt prihatin dgn pemandu2 teksi. sedikit sebanyak dgn cara ni, dpt menaikkan imej pengangkutan teksi di negara kita. rezeki buat pemandu2 teksi :)

    ReplyDelete
  2. lame dh tak naik teksi. dulu mase blaja kat kl slalu je naik teksi. :)

    ReplyDelete
  3. lame dh tak naik teksi. dulu mase blaja kat kl slalu je naik teksi. :)

    ReplyDelete
  4. wah... baguslah untuk keselesaan penumpang dan juga upgrade juga service taxi kat negara kita kan MV... ^_^

    ReplyDelete
  5. Assalam..
    husna tag kak MV kat sini..=)
    http://husnazahidi.blogspot.com/2013/03/weeehu-giveaway-pggp-daku-amat.html

    ReplyDelete
  6. Wahhh.. Siapa ada diskaun lagi...

    ReplyDelete
  7. Dah lama x naik teksi... :D
    Wah....untunglah org teksi ya...

    ReplyDelete
  8. untung nya dapat tayar diskaun kan? hehhehe...mmg selesa lah naik exora pulak.

    ReplyDelete
  9. wah, kalau teksi exora mmg selesa lah

    ReplyDelete
  10. wahh...mcm2 bantuan rakyat dpt skrg nie kn. harap2 berpanjangan

    ReplyDelete
  11. klu semua teksi pakai exora mau pengsan org nak membayar tambang kot..tbce gak isu ni mlm td kat berita...pastu nnt nk renew roadtax..amin..bpeluh..huhuu

    ReplyDelete
  12. mmg mencabar tugas sebagai pemandu teksi ni... mcm2 pengalaman seram ada.. huhuhu.... best la mereka kan.. dah byk kemudahan utk mereka....

    ReplyDelete
  13. Dapatkan Diskaun, Baucar dan Rebat Tunai di Rakan Kop 1KUBSB. Tawaran TERHAD!

    ReplyDelete
  14. Bole tgk bape kerat jer yg dapat nk bole tgk bape biji jer yg ada atas jalan skrang nie di tepati lh sgt........

    ReplyDelete
  15. Maaf jgn terpedaya sy sendiri terlibat dlm arena ini indah kabar dari rupa...... Bole lihat sendiri diatas jln skrg nie bole kira dgn jari teksi exora 1M tu..... Pakcik sy dari mula dpt permit smpi skrg tgu teksi exora baru nyer klua tp byng pun x nmpk kesian dia....... dgn kata yg lbh indah hanya kroni dah manusia yg kuat cable nyer sajer yg akan diuruskan dulu yg lain tgu dulu lh yerrr malang nyer yg tgu semua nyer otai2 tgu masa jer tuk ke liang lahat entah sempat entah tidak merasa teksi baru tu...... Itu yg dikatakan janji di tepati...... Renung2 kan dan Selamat beramal

    ReplyDelete
  16. Bole tgk bape kerat jer yg dapat nk bole tgk bape biji jer yg ada atas jalan skrang nie di tepati lh sgt........

    ReplyDelete