Followers

Wednesday, June 17, 2015

Home » , » Ranau Terputus Bekalan Air Bersih

Ranau Terputus Bekalan Air Bersih


Assalammualaikum...
sumber sini

sumber sini


sumber sini
Rentetan dari banjir lumpur yang melanda Kg mesilau Kundasang,Ranau....Daerah Ranau terputus bekalan air bersih....untuk pengetahuan korang..kat ranau ni air kebanyakkannya dari gunung....

macam kat rumah Mertua MV..mmg takda air paip yg berbayar...dorang pakai air paip yg dari gunung...MY MIL cal bagitau dah dua hari takda bekalan air bersih...air yg dri gunung semua kotor...macam air milo..huhu....

bayangkn klo hujan pun air dah kotor ni kan pula banjir lumpur....huhu tapi kan bila tengok kat gambar tue macam ada pembalakkan haram kat yg dijalankan di area situ..tengok lah kayu2....

Ada hikmah semua ni...sebab kalau betul pembalakkan haram dijalankan pasti akan terbongkar sapa pelakunya....

Semoga bekalan air bersih di Ranau kembali pulih dengan segera..

sumber sini 
Terima Kasih ATM yang menghantar bekalan air bersih ke RANAU

4 comments:

  1. Alahai dah nak puasa..takpela nanti ade la tu air

    ReplyDelete
  2. bila tgk pic yang kayu tu mcm ada aktiviti pembalakan je... huhu

    ReplyDelete
  3. serius jugak..dugaan buat pduduk disana..moga dipermudahkan

    ReplyDelete
  4. a'aaa byknya kayu kayan tu seriau pulak
    airnya..
    atm sedia berkhidmat hihi

    ReplyDelete