All About Love: ATM hantar bekalan air bersih ke ranau
Showing posts with label ATM hantar bekalan air bersih ke ranau. Show all posts
Showing posts with label ATM hantar bekalan air bersih ke ranau. Show all posts

Wednesday, June 17, 2015

Ranau Terputus Bekalan Air Bersih

9:06 AM
Ranau Terputus Bekalan Air Bersih

Assalammualaikum...
sumber sini

sumber sini


sumber sini
Rentetan dari banjir lumpur yang melanda Kg mesilau Kundasang,Ranau....Daerah Ranau terputus bekalan air bersih....untuk pengetahuan korang..kat ranau ni air kebanyakkannya dari gunung....

macam kat rumah Mertua MV..mmg takda air paip yg berbayar...dorang pakai air paip yg dari gunung...MY MIL cal bagitau dah dua hari takda bekalan air bersih...air yg dri gunung semua kotor...macam air milo..huhu....

bayangkn klo hujan pun air dah kotor ni kan pula banjir lumpur....huhu tapi kan bila tengok kat gambar tue macam ada pembalakkan haram kat yg dijalankan di area situ..tengok lah kayu2....

Ada hikmah semua ni...sebab kalau betul pembalakkan haram dijalankan pasti akan terbongkar sapa pelakunya....

Semoga bekalan air bersih di Ranau kembali pulih dengan segera..

sumber sini 
Terima Kasih ATM yang menghantar bekalan air bersih ke RANAU
Read More