Jangan Cari salah tapi ajarlah - All About Love

Monday, June 25, 2012

Jangan Cari salah tapi ajarlah


Salam...menyejukkan perut yang terkejut dengan kepedasan lunch Mrs Velentine hari....hehehe....ops...ok mulai saat ni saya akan gunakan Mrs Velentine....sebab apa???sebab tak mau org keliru...n takmau menimbulkan fitnah..ialah Buat Ms tp anak dh 3...takut nnt ada yg ckp Mrs Velentine x sedar diri..hehehe

Pernahkah kita terfikir  bila kita mencari salah seseorang tapi padahal dia nda salah...apa perasaan org yg kena buat begitu????Iya mungkin sebab kamu benci tp cuba bayangkan 1 hari kita kena buat mcm 2...malu kah kita apabila disalahkan dihadapan orang lain....


Mrs Velentine bukannya apa...selalu sangat tgk situasi begini dan selalu alaminya....tolonglah wahai pencari salah...Ingatlah manusia ni xda yang sempurna...pasti ada kelemahannya...kalo pun tahu benda itu salah..tolong ajar...n perbaiki..jangan biarkan dan terus blame habis2an..itu namanya hipokrit...


Cuba letakkan diri kamu sebagai diri org yg ditengking dan diherdik,,,bayangkan perasaan sedih,,,,kecewa malu dan marah mereka yg tak boleh drg luahkan....


Sebelum kita menjadi yang terbaik antara semua sebaiknya kita berikan yg terbaik yg kita ada...peace..asslammualaikum....bye

14 comments:

  1. bak kata pepatah salah org nampak salah diri sendiri tak nampak :))

    ReplyDelete
  2. ayu sokong..stiap orang ada silap nya..dari terus salahkan apa salahnya tegur ;-)

    ReplyDelete
  3. tu la kan..bkn owg jer kdg2 kite pon tak nmpk salah kite sendiri..hikhik

    ReplyDelete
  4. betul2..takde org yg sempurna~ :)

    ReplyDelete
  5. huhu...tau xpe...kalau Masha diherdik xd apelah yang boleh dibuat selain menangis...huhu

    ReplyDelete
  6. kalo salah tolong jolokkan..hihi.. kalo aku, aku teriak balik yg teriak sama aku tu..biarlah sama2 malu kan..haha

    ReplyDelete
  7. abaikan je... mulut mnusia mmg camtu.. huhu

    ReplyDelete
  8. mrs valentine.. bgs2.. hihi.. emel deqla misznorumara..x sdr diri jugakkah tu? kena tukar nii.. hihihi

    ReplyDelete
  9. sabar ye...ignore je org camtu...

    ReplyDelete
  10. jangan layan semua tu dear..jangan fikir..buat serabut minda jak :)

    ReplyDelete
  11. Boleh tahu.. warna apa ye sampai takleh baca eik.. huhu

    ReplyDelete