Followers

Thursday, June 7, 2012

Home » Percayalah!! Kita Semua Punya Kelebihan masing...

Percayalah!! Kita Semua Punya Kelebihan masing...

Peribahasa Parsi berbunyi “saya terlalu meratapi ketiadaan kasut,sehinggalah saya menemui seseorang yang ketiadaan kaki”. Sudah menjadi sikap manusia selalu memikirkan kelemahan sehingga terlupa dirinya juga memiliki kekuatan, kelebihan , potensi dan bakat semulajadi yang boleh ditingkatkan.


Salam khamis warna warni batik,,,,ditemani rasa rindu yang teramat dekat Haikalayu yang skg d kg sempena cuti sekolah....first time berpisah begini lama....sunyi je rumah ketiadaan drg...tp tia apa sebab esok lepas keja terus balik ranau pg ambil depa...


Bah sambung ceta kita....mendalam kan peribahasa parsi di atas...kita selalu fikir yang kita ni banyak betul kekurangan apabila kita nampak orang lain yg lebih berjaya drpd kita...sedangkan sebenarnya kita lupa yg drg pun sebenarnya punya kelemahan juga cuma kita tidak nampak sebab terlalu fikirkan kelemahan sendiri....


Jadi lepas ni...janganlah terlalu fikirkan kekurangan yg ada tp fikirkan apa kelebihan yg kita ada dan gunakan utk terus berjaya....


Peribahasa ni Ms Velentine dpt masa buat ulasan buku yang bertajuk "Positif untuk berjaya" masa mesyuarat pengurusan pejabat bulan lepas...


Saja Ms Velentine kongsikan dengan kamu semua supaya kamu tau yang sebenarnya kita semua ada kelebihan masing-masing,...oklah bye...

16 comments:

  1. sy sllu yakinm dgn positif sy mampu utk lakukan semuanya dgn baik;)

    ReplyDelete
  2. kite sume juge punye kecantikan masing². hehe.

    ReplyDelete
  3. betul2..semua org ada kelebihan masing2..jangan terlalu pandang rendah pada diri sendiri..huhu~ :)

    ReplyDelete
  4. setuju semua org punya kelebihan masing-masing

    ReplyDelete
  5. nyue setuju....setiap org mpunyai kelebihan n kelemahan yg tersendiri..

    ReplyDelete
  6. ahli baru GSF..salam blogwalking :)

    ReplyDelete
  7. yup...
    tringat ngn kata2 tyra banks..kekurangan kita itulah keunikan pd kita yg mana keunikan kita mnjdkn diri kita lbh menyerlah berbanding org lain..so trimalah kekurangan diri..

    ReplyDelete
  8. ooo arini org gomen pkai bju batik erk..nak tgk..hihi

    ReplyDelete
  9. betul tu...kadang2 kite pk kite susah sebenarnye ada lagi orang susah dari kite...

    ReplyDelete
  10. setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan masing....
    gunalah kelebihan untuk terus maju dan berjaya....
    dan jgn gunakan kekurangan menjadi punca kegagalan...

    ReplyDelete
  11. tahu xpe..selalu sangat fikir negatif..hihi..termasuk Masha sendiri

    ReplyDelete
  12. kita punya kelebihan dan kekurangan masing2... so x perlu nk jeles2 kan dgn kelebihan yg ada..apa yg kita ada mungkin dia xde..begitu la sebaliknya...

    ReplyDelete
  13. just think positive even we have weakness.

    ReplyDelete
  14. yer sy cuba utk mempositifkan diri

    ReplyDelete
  15. yakin pd diri.Allah jadikan yang terbaik buat kita=)wa suyurillah ya Allah..

    ReplyDelete