Duda terlajak laris-Aifa Batrisya- - All About Love

Friday, March 24, 2017

Duda terlajak laris-Aifa Batrisya-

Assalammualaikum
Image may contain: 1 person, closeup

Orang tua-tua selalu pesan jangan dok benci orang sangat nanti bertukar sayang..

Duda terlajak laris,zafran aldrin(zack) terpajsa berkahwin di usia 18 tahun dek perangkap si gadis kampung bernama pehah.

Ketidakpuasaan zack atas perkahwinan itu membuatkan dia lari mengikut kakaknya selama 2 tahun.

Kepulangannya ke malaysia selepas 2 tahun apabila tok ayahnya meninggal.pada masa ini lah zack ceraikan pehah.

Selepas perceraian zack seperti terkena sumpahan pehah..apabila 2 3 kali juga dia putus tunang...idayu pilihan kakak zack untuk menjadi isterinya...

Pada masa yg sama muncul Anis Nabihah yang seakan pehah...zack hilang arah selepas kematian idayu..

Saat itu Anis menjadi teman setia di sisinya..suatu hari zack bertemu Dr.Inas Fasihah...hati zack terpikat dgnnya...dan tanpa didugaan dia adik kpd anis..

Saat zack mula menerima Anis,satu rahsia terbongkar.Siapa Inas sebenarnya. Bila duda bertemu jandanya semula..Bagai terkena sumpahan Zack teringat kembali kata2 akhir antara dia dan pehah selepas bercerai

"Dan saya harap walau jauh mana pun awak pergi,suatu hari nanti awak tetap akan cari dan kembali kepada saya.Itu Doa saya!'-Pehah

"Pehah,Pehah..Dunia ini bulat tau tak?Bulat. Tapi bulat macam mana pun, tak bermakna pusing-pusing aku akan jumpa kau juga. Ada ramai lagi perempuan dalam dunia ni yang aku boleh jumpa. Kau kasilah peluang dekat aku jumpa yang ala-ala Siti Nurhaliza ke, Izara AIshah ke. Ini tidak, kau nak juga aku jumpa kau lagi. Memang bad lucklah aku kalau begitu ceritanya. Aduhaiiii..."-Zack.

Masing2 ego..apabila zack memilih anis sebagai bakal isterinya,manakala inas memilih bob....

Maka bermula episod pergolakan hati zack..memilih anis namun hati mencintai inas....
Namun akhirnya,setelah 10 tahun duda dan janda bertemu jodoh semula.Kali ini dua2 punya rasa hati yang sama.

*setiap orang berhak diberi peluang kedua. Semua orang pernah melakukan kesalahan jadi kita kena belajar memaafkan dan memberi peluang.

2 comments: