Followers

Wednesday, March 15, 2017

Home » , , » Bila dadah Menguasai

Bila dadah Menguasai

Image may contain: car, motorcycle, sky and outdoor
credit to Boon Tong Heng
Assalammualaikum...

Semalam berlaku di Pulau Pinang..Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun...memandu dengan melawan arus sehingga menyebabkan kemalangan dan meragut satu nyawa yang tidak bersalah.

dan apa yang paling menyakitkan...Si remaja ini mengaku tidak bersalah...Why?sudah terang lagi bersuluh...satu memandu melawan arus yang membahayakan pemandu lain.kedua ujian air kencing menunjukan yang dia positif dadah.....

Image may contain: 1 person, standing, shoes and outdoor
credit to Boon Tong Heng
Tadi pagi dengar dekat radio .....yang terkorban ni baru sahaja berkahwin..dan isterinya sedang mengandung anak pertama...Ya Allah..semoga si Isteri kuat untuk menerima dugaan ini.
Image may contain: one or more people, sky and outdoor
credit to Boon Tong Heng
dan bila tengok kat Fb gambar perempuan yang menjadi penyebab kejadian ni..rasa geram..sebab dia langsung tak rasa bersalah...MV sama seperti rakyat Malaysia yang lain...semoga Pihak PDRM menjalankan siasatan ke atas dia dan berilah dia hukuman yang setimpal....


bila dadah sudah menguasai...fikiran kita sudah diluar kewarasan..buat semua jauhi lah dadah...hari ni MV bertugas sebagai penyambut tetamu PERHIMPUNAN HARI ANTI DADAH KEBANGSAAN PERINGKAT NEGERI SABAH .


Jauhilah dadah.



6 comments:

  1. Semoga pihak kerajaan kasi hukuman yang setimpal buatnya.jangan senag lenang lepas macam tue saja . AL-Fatihah buat arwah ..& salam takziah buat si wife dia yang tengah pregnant anak sulung ..semoga wifenya sentiasa diberi kekuatan

    ReplyDelete
  2. bila dah dikuasai oleh dadah ni..memang tak sedar dah mana yang elok mana yang tak. senangkan diri sendiri je yang tau. Takziah kepada keluarga mangsa dan semoga kuat hadapi semuanya

    ReplyDelete
  3. sedihkan kerana kecuaian org lain yg jadi mangsa

    ReplyDelete
  4. Sedihlah..s3moga si isteri tabah menghadapi ujian...sedih.

    ReplyDelete
  5. dia nie kalau terlepas daripada hukuman haih tak tahu lah nak cakap apa. memang tak adil

    ReplyDelete
  6. Adoi.. macam2 dunia sekarang.. ngeri..

    ReplyDelete