Jerat Percintaan - All About Love

Friday, February 15, 2013

Jerat Percintaan

Assalammualaikum


Jerat Percintaan...Ini bukan tak kena mengena dengan lagu Datuk Siti Nurhaliza tau ..tapi MV hadiahkan video lagu Jerat Percintaan utk kamu semua pembaca setia blog MV...Dan juga buat peminat beliau kak Bui & CIk sue...


Dah layan lagu tue...ada yg suka...MV suka lagu ni...hehehe..ok berbalik pada tajuk entry MV..Jerat Percintaan...Inilah adalah tajuk Forum Perdana Semalam yang berlangsung Di Kedah(**nama tempat nda sure)....

Forum perdana yang mengupas Isu Valentine Day...MV tertarik dgn penel jemputan..(**yang ni pun nama MV nda tau sebab tak tengok dr awal)...Seorang Ustaz & seorang Ustazah....

Tertarik dengan hujah Ustazah(**MV gelar ustazah sebab tak tau nama & jawatannya..ni sebagai istilah hormat)...MV tertarik bila beliau menceritakan berkenaan Nabi Musa & anak perempuan Nabi Shuib yg berjalan bersama....Di mana anak perempuan Nabi Shuib berjalan didepan & Nabi MUsa berjalan di belakang...

Namun Nabi MUsa Merasakan tidak selesa kerana melihat lenggok tubuh anak nabi Shuib yg berjalan di depan...Maka Nabi Musa pun berkata kepada anak Perempuan Nabi Shuib"Adalah lebih baik kamu berjalan di belakang & aku berjalan di depan"

"Bagaimana  kamu mau berjalan didepan sedangkan kamu tidak tahu arah jalan??"jawab anak nabi Shuib.."Kamu baling lah batu ke kanan jika arahnya ke kanan & baling ke kiri jika arahnya ke kiri.."jawab Nabi MUsa.

Ya Allah betapa Nabi MUsa menjaga kehormatan seorang wanita..dengan berjalan dihadapannya & bukan di belakang mereka..Serius MV tertarik dengan hujah ni..

Sempat juga pengacara majlis tue berseloroh pada panel kedua(**MV gelar Ustaz).."kalau suami isteri yg berjalan mcm mn pula??"dengan selamba beliau menjawab"Kalau suami isteri kena beriringan & berpimpinan tangan"..

Panel kedua juga ada berhujah mengenai Hukum Menyambut Valentine Days:
  1. Valentine Day Hukumnya haram disambut oleh orang Islam & Fatwa tela dikeluarkan oleh Majlis Fatwa..Kalau kita tidak ikut hukum yg ditetapkan Ulama..hukum siapa yg kita nak ikut.
  2. valentine day haram disambut kerana ianya bukanlah ajaran islam..Sebaliknya pada tarikh 14.02 adalah kejatuhan Islam DI spanyol
  3. Dalam islam tidak ada hari yg khas utk berkasih sayang...
  4. Suami isteri yg berkasih sayang pada tarikh ni atas niat menyambut hari kekasih juga haram hukumnya
  5. Valentine Day ni menyumbang kepada perkara maksiat & sudah jelas hukumnya haram,
Banyak lagi sebenarnya yg dibincangkan tetapi MV kongsikan ini utk kamu semua..Semua ayat di atas adalah dr cara penulisan MV takde kena mengena dgn panel yg hadir semalam..Ini adalah apa yg MV dapat drpd Forum Perdana Semalam..

Dan dikongsikan utk kamu semua.sekiranya ada salah kata @ bahasa..silalah tegur MV.MV akan menerima teguran itu..Sebab tanpa teguran kita tidak akan tahu kesalahan kita dan tidak dapat memperbaiki diri kita....

**ini adalah entry autopublish


25 comments:

  1. so tak pyhlah nk smbut valentine ye dak

    ReplyDelete
  2. TQ MV..KAK BUI MMG SUKA LAGU TU..HAFAL LIRIK U..^_^

    PASAL KETA SEWA TU KAN MV EMAIL KAK BUI KAT SINI K..SENANG SIKIT KITA NAK BERBINCANG

    idzrarynproperty@gmail.com

    TQ DEAR

    ReplyDelete
  3. sepatutnya berkasih syg itu perlu hari2..ahaha:D

    ReplyDelete
  4. jelas lg nyata valentine tu haram..tp yg haram tu gak la org nk ikot..haihh..sebut tajuk entri MV ni pun dah rasa nk nyanyi lagu tu..hakhak

    ReplyDelete
  5. haaa suami isteri mesti lah kena jalan seiringan....tp kan byk yang jalan kemain jauh bini tetinggal kat belakang heheee

    ReplyDelete
  6. tengok kejap je smlm...huuee
    blog MV berwajah baru..so pink..:)

    ReplyDelete
  7. sya suke lagu ni...eh semua lagu ct sya suke la...:)

    ReplyDelete
  8. itulah sebagai org islam kita tak seharusnya nk ikut budaya barat kan..

    ReplyDelete
  9. itulah sebagai org islam kita tak seharusnya nk ikut budaya barat kan..

    ReplyDelete
  10. itulah sebagai org islam kita tak seharusnya nk ikut budaya barat kan..

    ReplyDelete
  11. salam MV.. dj minta izin promot entri blog MV di blog dj.. thanks for support blog dj slama ini

    ReplyDelete
  12. mmg suka lagu ni dulu !

    ReplyDelete
  13. Thanks for sharing dear.. best dengar kisah2 nabi ni.

    ReplyDelete
  14. jerat percintaan yg membawa kehancuran...carilah cinta yg suci..q mv mengingati

    ReplyDelete
  15. Baik hati sungguh MV kerana berkongsi semua dengan kami. Terima kasih yer.

    MV x ikut family beraya ke?

    ReplyDelete
  16. Owh..terlupa pulak rupanya semalam velentine day..patutlaa ada nmpk budak kecik jual bunga dekat mcd smlm.. Hehehe.. Thanks sebab share kak..

    ReplyDelete
  17. kena terapkan di setiap2 sekolahkan...biar budak2 tahu....

    btw, lugu tu lama dah nur tak dengar..

    ReplyDelete
  18. aku terlepas forum tu dear..uwaaa.target mau tengok juga.tp betul2 aku lupa.uwaaa..

    ReplyDelete
  19. ye, tak payahlah kita nak sambut sambut hari ni...

    ReplyDelete
  20. VD je ramai je yg check in hotel. Budak2 sek lgi. Risau lak tgk bdk zmn skang

    ReplyDelete
  21. say no to valentine..bukan budaya kita pun

    ReplyDelete