Kenaikan Gaji Buat Pejawat Awam!!! - All About Love

Wednesday, February 20, 2013

Kenaikan Gaji Buat Pejawat Awam!!!

Assalammualaikum...

Nampak tak tajuk entry MV tue...Yes..Ada yg suka pastinya Penjawat awam yg seramai 1.4 juta lah...nda tak kurang juga ada yg mengomel..."balik2 gaji org kerajaan jak yg naik..keja tak seberapa!!"

Di mana MV dengar suara2 sumbang ni??dikalangan kawan2 yg keja swasta....mmg ada betulnya pun gaji naik..tp ada yg servisnya masih di takuk lama...buat keja ala kadar....tapi bagi MV pelanggan adalah diutamakan...

Menurut sumber di SINI..kenaikan gaji kakitangan awam & kenaikan elaun perumahan mungkin akan diketahui dalam masa terdekat...

Kenaikan elaun rumah tue akan sgt2 mengembirakan sebab kadar sewa rumah & harga rumah skg mmg sgt tinggi...Berbanding dgn elaun yg ada skg RM180.00(gred 17)..Rm230(gred 27)**salah sama juga mcm gred s17 RM180 tq Naser atas info.....gred lain MV nda tau..tp kalau ada siapa tau boleh berkongsi...

MV nda akan rasa kenaikan ni sebab MV tak dapat elaun rumah..tapi MV dapat Elaun PErumahan Wilayah(RM730.00)...EPW di Sabah mmg tinggi berbanding masa di Tangkak(RM280.00)

Sama2 kita nantikan keputusannya..sama ada berita gembira Ataupun sebaliknya..Tapi janganlah ada yg sudah berfikir2 untuk mengambil kesempatan dgn kenaikan gaji penjawat awam ni....

jangan mau naikkan harga barang....sebab bukan semua rakyat malaysia ni keja kerajaan...nnt nda pasal2 penjawat awam juga kena tempiasnya""tuelah barang naik..gaji org kerajaan naik"...(**setuju kah kamu>???)





37 comments:

  1. Biarrr betullll. Bestnyaaa ♥

    ReplyDelete
  2. untungnya ... skrg mcm dh majuk..mls dh nk isi SPA ... heheh

    ReplyDelete
  3. alangkah bagus kalau jd kenyataan....

    ReplyDelete
  4. Kakak nie kerja swasta sedih tau kenaikan harga barang tak sudah-sudah gaji tak juga naik-naik macam harga barang.

    ReplyDelete
  5. tu la pasal... gaji naik sebok org nak naikkan harga brg... ada btul gak tu...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. kak ina tumpang eppy utk hubby.. hihii

    ReplyDelete
  8. ohya, pasal pb tu kan... yg bulanan rm58 tu... mv terus je contact kak ayu tu.. dia peramah.. blh bwk berbincang :)

    antar emel je dkt dia...

    rahayu4179@gmail.com

    gtau baca dr blog saya :)

    ReplyDelete
  9. kalau naik, syukur alhamdulillah. rezeki kita anak-beranak. x pttlah yg keje swasta buat mcm tu. gaji diorg mmg dah cukup bnyk. tambah lg kalau dpt bonus yg berbulan2 tu. kita ni harap yg ade tu je la. huhuhu

    ReplyDelete
  10. elaun rumah gred 27 pun rm180. bukan rm270.

    From,

    Nasz

    www.mohdnaser.com

    ReplyDelete
  11. liya nak tnya lah... dok sabah kat mana yer? ^_~

    ReplyDelete
  12. mmg pon..org keje gomen keje tak seberapa, gaji je naik..kesian orang keje swata cam aku ni..hehehe..

    tp tak kisah la, bini aku dah keje gomen..dia masyuk bleh aku tumpang sekaki gak..hahaha

    ReplyDelete
  13. untung la org kerja kerajaan,,hehe

    ReplyDelete
  14. Kesian kami yang keje swasta ni....
    Huhuuhu..

    ReplyDelete
  15. MV, ada wassap tak hehe.. ada benda liya nak tnya sikit hehe..

    ReplyDelete
  16. bila gaji gomen naik, mesti barang pun naik !

    ReplyDelete
  17. MW.. mase fifi dekat sabah dulu pon EPW 730.. da balik semenanjung tggl 180 je la.. hihi..

    ReplyDelete
  18. syukur Alhamdulilah kalau naik lagi..

    syukur jugak bulan ni jijah dah dapat elaun EPW.. rm830.. Alhamdulilah sgt..rezeki di sabah :)

    ReplyDelete
  19. rezekiiii. alhamdulillah. tak baik dengki rezeki org kan. :)

    ReplyDelete
  20. aah kn..tkot gji nek. myk nek, mkn mnum nek...adoiii..sm jg la klo gtu. jd klo elaun nek. epw nek jg ka atau sm ja?

    ReplyDelete
  21. BERDOA SGT2 MOGA ELAUN RUMAH TU DINAIK KAN..

    ReplyDelete
  22. Btl mv.naek gajipun xguna sb adaje yg amek kesemptn.elaun umah memg ptt naek sb harga umah yg melampau

    ReplyDelete
  23. ni yg tak best, naik gaji ja, potongan cukai pendapatan lah, naik harga baranglah..apa tu ...sama ja, apapun bersyukur kalau benar2 ada kenaikan elaun rumah

    ReplyDelete
  24. bab naik hrga tu jd geram..naik gaji takpe..hihi

    ReplyDelete
  25. pergghh.. best la org tetap kjaan tu... huhu

    ReplyDelete
  26. MV, kalau betul naik, Alhamdulilla.. syukur sangat.. elaun rumah tu memang patut naik.. selaras dengan peredaran masa kan.. rumah memang mahal-mahal.. sewa pun mahal.. kat bandar besar, jangan ceritalah.. huhuhu

    ReplyDelete
  27. untungla...aku yg keja gomen ni pon mgkin x pnh merasa elaun tetap perumahan tuh sbb aku ada elaun perumahan wilayah...xda cola..huhuhu...naseb si perantau..

    ReplyDelete