Followers

Showing posts with label syamimi. Show all posts
Showing posts with label syamimi. Show all posts

Wednesday, October 19, 2016

Syamimi & Colouring...

3 gambar yang syamimi warna
Assalammualaikum,....

Syamimi story...colouring dia punya febret skg ni...semakin hari semakin rajin dia mewarna...walaupun nda kemas..tapi nampak peningkatan...dia tau macam mana nak control tangannya...supaya x terkeluar sngt  dia mewarna....

Teruskan usaha adik...keep it up...
  

Thursday, August 25, 2016

Bibir Merah

Pandai betul bergaya
Assalammualaikum....

Syamimi...See bibir nya ...nampak kamu..pandai tul begaya...ni di conteng2 muka oleh pengasuh taskanya...syamimi ni suka tengok orang ada makeup..jadi kalau dia di bagi gincu memang excited,,,,

baru2 ni nda simpan sdh gincu dlam beg sebab dia conteng tangan dia...dia buat mcam pen...so lepas tue memang  gincu nda sdh bawa dalam beg...

anak comel ni..banyak akal...kadang2 warna dan barang sekolah kakak pun dia pegi ambil..buat main....

Saturday, July 23, 2016

Baju Merah Kasut Pink

Baju Raya Syamimi
Assalammualaikum...

baju raya syamimi..al-kisahnya nak mencari baju warna merah untuk syamimi beraya..baju kurung..tapi oleh kerana sizenya kecik payah nak cari..bila cari jumpa harga pula mak ai...harga baju org dewasa...takpalah syamimi...

susah nak cari...so cari lah di servay nampak baju ni cantik warna merah...syamimi pun suka....dan kasut poli tue pun size dia tinggal satu jak untuk dia....so belilah..sebab dia asyik cakap...

Saya belum ada kasut...haha...tapi last2 dia x pakai pun kasut tue..sebab dia bilang sempit mama...kaki syamimi..satu besar satu kecik...so kasut yang sebelah kanan sempit..tu yang tak suka pki...


Tuesday, June 21, 2016

Syamimi Bila Bergambar

Assalammualaikum...
see mulut dia...muncung...
Syamimi...dah besar..suka bergambar..kalau bergambar macam2 gaya..tapi paling suka tengok bab mulut...ada duck face...
mulut juga yang menang
Budak2 buat muka mcm ni comellah...tapi kalau yang dah tua  tak comel mana lah..naik nyampah org hahahaha....
mulut lagi hahaha
Syamimi hari ni sudah 2 tahun 6 Bulan hari ni..21.06.2016....dia sudah semakin pandai...baru-baru ni dia sudah pandai guna kata ganti nama saya..selalu dia guna kata ganti diri dia adik,...tapi akhir2 ni..."ini kunci saya ni"..

Ni mama saya...ini saya punya...comel pula dengar dia cakap mcm tu

Monday, March 21, 2016

Abang Adik

tengok syamimi...ada2 jer gaya
Assalammualaikum....

Abang adik...abang 9 tahun adik 3 tahun....matangnya abang bila sudha boleh tolong mama urus adik...mandikan adik...jaga adik..bawa adik makan ...bawa adik main....semoaga abang akan jadi abang yang terbaik buat adik2..amin.

Wednesday, March 9, 2016

Wordless Wednesday #Syamimi And Teddy Bear#

Assalammualaikum....

sibuk nak nyanyi

merajuk

sayang patung adik

comel nya dia

sibuk menelek muka patung 

tidur tidur ya patung 
**lepas solat..dia mengamuk..dia mau telekung juga...so MV minta biras MV kat KL belikan telekung untuk dia.....

Thursday, February 25, 2016

Supermom

Assalammualaikum....


My jantung hati 
Ni cerita kami minggu lepas...Supermom....sebab berjaya menguruskan anak-anak sementara menunggu kakak MV ambil kami di kota kinabalu sebelum balik beaufort....mengurus anak2 sendiri tanpa suami....4 orang anak...kalau x kena gaya confirm huru hara....
see tengok gaya dorang bergambar
syukurlah juga boleh dikawal...boleh bawak makan di kfc tanpa kecoh..iyalah kan dah banyak kes viral konon kalau tak mampu kawal anak jangan bawa anak makan kat restoran....alhamdulillah anak2 MV tak sampai tahap tue...
semua muka seiras ker
dengan 2 tangan 2 mata...Mv kena pantau pergerakan 4 orang anak....tapi tak risau sebab haikalayu dah besar..dah boleh diharap....bila kita cakap..abang kakak tengok adik...pegang tangan...dorang faham sudah....
syamimi x pandang kamera
mungkin tak semua ibu mampu urus lebih dari 2 orang anak..tapi ada juga yang mampu...bergantung kepada kerjasama anak2 juga..tq anak2 mama....buat masa ni mama masih mampu urus kamu...di rumah atau pun d luar walaupun kadang tanpa bantuan babah kamu semua...

iyalah weekend babah kerja....semoga anak2 mama terus menjadi anak yang mendengar kata...nanti next time kita boleh jalan2 lagi macam hari ni...

**oh ya lokasi dorang bergambar ni di wisma merdeka....ada gambar yang dorang menikmati pemandangan laut..tapi MV malas pula nak upload

Saturday, February 20, 2016

All About Syamimi

3 hari 23.12.2013
1 bulan
2 bulan 

3 bulan 

4 bulan 
5 bulan 

6 bulan 
7 bulan 
9 bulan 
1 tahun 1 bulan 
2 tahun 
2 tahun 1 bulan 
Saja buat ni..bagi syamimi tengok dia besar nanti...dan yg penting tue gambar syamimi teringat kakak ayu kecik2 dulu..syamimi dah semakin lancar bercakap...

menyanyi lagu pun dah pandai..dia suka lagu alif ba ta...mengira pun dia suka...walaupun melompat2 kiraan..kejap bahasa malaysia kejap inggeris..mana2 saja adik..janji membesar dengan sihat...

skg balik menyusu badan jer..tanpa susu formula...alahai adik..berat adik 11kg..kurang bmi...huhu..dah x mau susu formula...kena pastikan dia makan dengan cukup..sebab kalau bergantung dengan susu badan jer memang tak cukup..

takpa lah dik..biar kurus..janji sihat..tak gitu...

Wednesday, January 27, 2016

bila jadi iBU

Assalammualaikum...

Serius memang betul
Ini bukan dari pengalaman MV sebagai seoarang anak tapi ini pengalaman MV sebagai seorang IBu..Serius.Bila MV nak panggil abang atau kakak...MV akan terpanggil nama yg lain dulu...

misalnya nak panggil kakak ayu...mv panggil abg haikal..kadang2 suami bising juga...bila anak2 xda kat umah..tinggal mimi seorang pun MV buli panggil nama anak yg xda kat rumah...

itu tandanya..anak2 sentiasa ada dalam otak & hati seorang mak.Korang macam tue juga ker?

Saturday, August 22, 2015

Wani Vs Mimi

Assalammualaikum...

kakak dan adik

Baju yang sama...dipakai oleh orang berlainan..umur lebih kurang sama...turun temurun namanya.....comelnya jer bila adik dan kakak bergambar baju yang sama...

Wani senang jer nak snap gambarnya..mimi ni payah..tengok lah muka takde senyum ...nnt nak cari seluar yang wani pakai dalam gambar ni...then nak snap mimi dengan posing yg sama mcm wani...

KOrang rasa berjaya kah MV...sebab si adiik ni mahal sikit posingnya..haha////apa2pun comel jer depa ni kan ....satu mata bulat satu mata sepet....kalau nak cakap pasal tinggi dua2 rendang...iku mak abah....

COmelkan...kan kan..haha larik...

Wednesday, August 12, 2015

Throwback.

Assalammualaikum...

haikalayu
mood throwback...tiba2 godek2 FB...nampak gambar anak2 masa kecik..cepatnya masa berlalu..pejam celik pejam celik anak2 dah besar....mimi yg kecik pun nak dua tahun dah....

kakak ayu umur 2 hari
muka dorang ni sepesen jer orang cakap..dah namanya adik beradik..sepesen lah....bila tengok gambar anak2 yg perempuan masa kecik..kadang2 MV pun lupa itu gambar sapa....muka lebih kurang jer


wani umur 2 minggu
semoga anak2 MV membesar menjadi anak yang soleh dan solehah...berjaya dunia akhirat...hormat orang tua dan saling menyayangi satu sama lain....

mimi umur 4 hari
doakan wani cepat sembuh yang kawan2...dia demam pulak hari ni....kalau dia demam memang MV risau...sebab dia ada sejarah sawan....hari ni dia x sekolah..MV bawa ke ofis jer.....

mimi 6 bulan 

kakak ayu 2 tahun wani 2 minggu

wani 6 bulan

abg kakak umur 3 tahun
oklah,,,bye,,,nak sambung buat kerja nnt ada masa kita jalan2 blog awak semua

Monday, July 27, 2015

Syamimi With Kawan

Assalammualaikum...
mimi yg mengantuk


tengok mata pun x ble bukak dah

ala siannya dia

ala wawa ni mimi dah buka mata dia toleh tempat lain
Syamimi n Najwa.....lahir 21.12.2013...seorang hospital Likas,,,seorang hospital beaufort...ni anak bestfriend MV....kebetulan sama2 bersalin....baru berkesempatan berjumpa dengan wawa ni....

ni masa majlis kawen adik MV...masa ni mimi mengantuk sangat tue yg gambar semua macam orang nak tidur..comel kan mereka berdua

Sunday, July 26, 2015

Minnie Mouse In The House

Assalammualaikum...

Pipi saya bam bam kan
Alkisah anak dara MV..syamimi....satu set baju n seluar minnie mouse..warna hijau ya sebab Mama dia peminat hijau...hihi
bakal pemain badminton malaysia
sekarang nak ambik gambar dia dah susah dah...tu yg macam2 posing ada...dah pandai cakap skg ni...paling manja dengan ayu....kalau nampak ayu jer..terus panggil.. "ata.......angkat..."
my minnie mouse
rambut dah potong pendek...sebab nak ratakan rambutnya..lepas ni mesti tambah panjang rambut dia tak sabar sebenarnya 
mari bersenam dulu
pejam celik pejam celik dah 1 tahun 7 bulan dah anak MV ni...tak lama lagi 2 tahun....apa2pun tetap jadi baby di rumah kami...

Thursday, July 9, 2015

Dia Beraya Duluan.

Assalammualaikum...

syamimi..makan kuih raya
Nampak tak???nampak kan..syamimi dah mula beraya dengan batang buruk chese dan popia mini udang..hahaha,,,,makan je lah anak oi..

Ni masa kat kampung MV...bukan takat dia seorang makan..adik sepupu dia yg umur setahun lebih pun dok makan...hahaha....

Anak2 korang ada tak yg mcm ni..rasmi kuih raya dulu...

Tuesday, June 30, 2015

Bawang Goreng PUn Sedap

Assalammualaikum...

si kecik ni..makan bawang goreng macam makan keropok
Al-kisah anak solehah MV ni...Syamimi..uolls nak tau dia boleh makan bawang goreng macam makan keropok....ahad lepas MV buat soto ayam untuk berbuka..so memang bawang goreng MV akan buat sendiri....
sedap katanya
Ntah macam mna dia boleh capai bekas yang ada bawang goreng then makan..sedap katanya...siap tambah 4 kali...hahaha...adik2 oh adik..bawang goreng pun sedap...kakak2 dia terus cakap"budak kecik ni kecik2 pandai sudah makan bawang..makan sayur"

Ayuwani memang tak makan sayur n bawang..so dorang terkejut lah tgk adik makan bawang goreng macam mkn keropok..hihi....

Uolls ada tak yang geng dgn syamimi...suka makan bawang goreng???