All About Love: bawang goreng homemade
Showing posts with label bawang goreng homemade. Show all posts
Showing posts with label bawang goreng homemade. Show all posts

Tuesday, June 30, 2015

Bawang Goreng PUn Sedap

1:30 PM
Bawang Goreng PUn Sedap
Assalammualaikum...

si kecik ni..makan bawang goreng macam makan keropok
Al-kisah anak solehah MV ni...Syamimi..uolls nak tau dia boleh makan bawang goreng macam makan keropok....ahad lepas MV buat soto ayam untuk berbuka..so memang bawang goreng MV akan buat sendiri....
sedap katanya
Ntah macam mna dia boleh capai bekas yang ada bawang goreng then makan..sedap katanya...siap tambah 4 kali...hahaha...adik2 oh adik..bawang goreng pun sedap...kakak2 dia terus cakap"budak kecik ni kecik2 pandai sudah makan bawang..makan sayur"

Ayuwani memang tak makan sayur n bawang..so dorang terkejut lah tgk adik makan bawang goreng macam mkn keropok..hihi....

Uolls ada tak yang geng dgn syamimi...suka makan bawang goreng???
Read More

Tuesday, May 26, 2015

Soto AYam Homemade

8:00 AM
Soto AYam Homemade

Assalammualaikum...
abaikan alas meja yg dah koyak tu haha
Ini cerita sabtu lepas..MV buat breakfast soto ayam..tak cukup bahan sebenarnya..tiba2 pun rasa nak buat soto ayam....so MV rebus ayam..then oleh kerana MV takde timun,taugeh n daun sup....MV olah sup ayam MV dengan mencampurkan kentang dan lobak yang telah dikisar kedalam sup ayam tu....
supnya kekuningan sebab dah di olah
Sebenarnya ada sebab napa MV campurkan lobak dan kentang dalam sup ayam..sebab ayu dan wani susah sangat nak makan sayur...jadi MV ambik keputusan buat mcm tu..dan ternyata dorang suka dengan rasa supp tue...

Kali ni mmg semuanya homemade...bawang goreng tue pun MV goreng sendri...untuk anak2 rasanya tak salah kita cuba buat satu kelainan....

Meh ambik kongsikan resepi soto ayam ni...

sup ayam 
paha ayam
lobak (dikisar)
kentang (dikisar)
halia bawang putih n merah(ditumbuk)

mihun 
kubis (potong halus)
telur (direbus)
paha ayam (dicarik halus)

Bawang goreng 
hiris bawang merah then gaulkan dengan garam lepas tu goreng...jimat tak payah beli di kedai

ok sekian perkongsian hari ni..simple sebenarnya..MV ni taklah teror masak..tapi mencuba utk anak2
Read More