Followers

Showing posts with label resepi soto ayam. Show all posts
Showing posts with label resepi soto ayam. Show all posts

Tuesday, June 30, 2015

Soto Ayam Sabah

Assalammualaikum..

soto Ayam sabah
MV kongsikan menu berbuka 11 ramadan kami sekeluarga....macam biasa permintaan anak2...abg haikal cakap mau makan soto..lama sudah mama nda buat..maka terhasil lah soto ayam homemade by chef MV hahaha

Kiranya menu ni paling simple n senang...sebab just masak sup ayam....then carikkan ayam...bahan2 lain cuma perlu di potong...

simple n sedap...berbaloi masak..suka tengok anak n suami makan dengan berselera...oh ya yg ni belum ada sup..sup soto  ni MV campur kaki ayam...pergh sedap kau(**puji masakan sendiri tak malu hahaha)

ada masa nnt try lah buat ni k..

Tuesday, May 26, 2015

Soto AYam Homemade


Assalammualaikum...
abaikan alas meja yg dah koyak tu haha
Ini cerita sabtu lepas..MV buat breakfast soto ayam..tak cukup bahan sebenarnya..tiba2 pun rasa nak buat soto ayam....so MV rebus ayam..then oleh kerana MV takde timun,taugeh n daun sup....MV olah sup ayam MV dengan mencampurkan kentang dan lobak yang telah dikisar kedalam sup ayam tu....
supnya kekuningan sebab dah di olah
Sebenarnya ada sebab napa MV campurkan lobak dan kentang dalam sup ayam..sebab ayu dan wani susah sangat nak makan sayur...jadi MV ambik keputusan buat mcm tu..dan ternyata dorang suka dengan rasa supp tue...

Kali ni mmg semuanya homemade...bawang goreng tue pun MV goreng sendri...untuk anak2 rasanya tak salah kita cuba buat satu kelainan....

Meh ambik kongsikan resepi soto ayam ni...

sup ayam 
paha ayam
lobak (dikisar)
kentang (dikisar)
halia bawang putih n merah(ditumbuk)

mihun 
kubis (potong halus)
telur (direbus)
paha ayam (dicarik halus)

Bawang goreng 
hiris bawang merah then gaulkan dengan garam lepas tu goreng...jimat tak payah beli di kedai

ok sekian perkongsian hari ni..simple sebenarnya..MV ni taklah teror masak..tapi mencuba utk anak2