Resepi Ayam Masak Kurma Versi MV - All About Love

Thursday, January 31, 2013

Resepi Ayam Masak Kurma Versi MV

Assalammualaikum...

Semalam MV ada buat WW#ayam masak kurma versi MV#..MV masak ayam kurma ni x guna serbuk kurma tetapi hirisan buah kurma...Ya lain daripada yang lain..tapi rasanya sama dengan rasa serbuk ayam kurma...

Ada yang minta resepi ayam masak kurma versi MV ni...simple jer...



BAhan2.

  1. Ayam yang telah dipotong kecil(kuantiti ikut suka)
  2. hirisan buah kurma(MV guna 3 biji kurma jer sebab ayam sikit jer)
  3. Bawang putih & merah(ditumbuk)
  4. Halia.(ditumbuk)
  5. lada sula
  6. Bwang besar
  7. serbuk kunyit
Cara masak...
  1. Tumiskan bwang putih merah & halia yg sudah ditumbuk..
  2. tambahkan serbuk kunyit..
  3. masukkan ayam..
  4. masukkan hirisan buah kurma...
  5. tambah lada sula & garam(**secukup rasa..aji tak yah sebab buah kurma tue dah manis)
  6. masukkan bawang besar.
  7. siap...
Sekian perkongsian drpd MV untuk kamu semua...harapnya resepi ni dapatlah membantu kamu semua..MV ni bukanlah terror memasak tapi ada yang tanya resepi so MV kongsi kan lah buat semua...

22 comments:

  1. nda pernah pulak cuba masak ayam kurma guna buah kurma...mesti di test ni...

    ReplyDelete
  2. header baru..cantikk..nak kna try resepi Mv nie.

    ReplyDelete
  3. wahhh..nampak sedap ni.

    psssttt...blog MV berwajah baru la. cantik dan kemas je. nmpk sgt lama saya x singgah sini.

    ReplyDelete
  4. salam mv
    Resepi yg best ni.leh cuba .

    ReplyDelete
  5. wow.... nampak sedap... nak skit..

    ReplyDelete
  6. ooooo buah kurma tu dates ke? Kurma yang makan bulan puasa tu ker? kekekeke....

    ReplyDelete
  7. ad dh resepi ni blh masak :)

    ReplyDelete
  8. sedapnya nampak.. thanx share resepi.. Nanti boleh Ros try :)

    ReplyDelete
  9. simple je resepinya..
    nanti de masa boleh cuba.. :)

    ReplyDelete
  10. manis ke rasa lauk ni?

    eh blog berwajah baru. ;)

    ReplyDelete
  11. Senang je rupenye :) eh leh try nnti nih

    ReplyDelete
  12. Wah! Menarik nampaknya nih.. Nda pernah lagi masak ayam kurma guna buah kurma tanpa guna serbuk kurma.. Harus cuba! Thanks for the resipe..^_^

    DONE!

    ReplyDelete
  13. nampak macam sedap jerkkk huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. wah simple jer yer..xde santan yer kak..

    ReplyDelete
  15. abam kie pandai makan je. heheheh.

    ReplyDelete