Gambar Gajah Gajah Pygmy Borneo Mati Di Racun - All About Love

Thursday, January 31, 2013

Gambar Gajah Gajah Pygmy Borneo Mati Di Racun

Assalammualaikum..

Semalam MV update pasal Gajah Pygmy Borneo Mati Di Racun...Hari ni Mv kongsikan sedikir gambar gajah2 yang telah mati ,,dan paling sedih bila ada gambar seekor anak gajah yang cuba membangunkan ibunya yang sudah mati..serius sedih 


Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan

Credit Sen Nathan
Sedihkan tengok anak gajah yang bernama kejora....kejora cuba bangun ibu dia...kesian...mcm ada kesan air mata kan....Kejora dibawa ke Lok Kawi Wildlife Park untuk jagaan selanjutnya..sedih tengok anak gajah ni..

dan lebih sedih tengok bangkai2 gajah yg sudah mati ni..kesian.......kenapa smpi sanggup meracun..Ya walauun gajah ni melakukan kesalahan tapi bukan dengan racun untuk menyelesaikannya...

26 comments:

  1. kenapa diorg diracun? huhuhu..kesiannya anak gajah yg msh kecil tu kan. sue tgk pun sedih je :(

    ReplyDelete
  2. Sedihhh sangat. Kesiannyaa gajah2 nie.

    ReplyDelete
  3. kesian kan...samew mcm anak2 manusia yg ilang ibunyew..anak gajah ni still kecik n perlukan ibu die..

    ReplyDelete
  4. Kesianya lah.......harap mereka dpt jaga ank gajah tu dgn baik....

    ReplyDelete
  5. serius...sgt kecian...nk nangis tengok smlm kat paer :(

    ReplyDelete
  6. Ada tengok kat berita maalmtadi.. kesiannya.. siapa punya kerjalah ni..

    ReplyDelete
  7. kesian tengok gajah-gajah ni...sedih sangat tengok anak gajah 2...

    ReplyDelete
  8. kesiannye tgk anak gajah tu.. knp ada org zalim yg sanggup meracun gajah gajah tu.. die mesti sedih giler sebab mak die da mati.. mmg serius sedih...air mata die tu kot... binatang pun tau erti kasih sayang tau.. manusia yg berhati batu tak pernah ngeti erti kasih syang...

    ReplyDelete
  9. xsanggup nur nak tgk..huhuhu

    kasihan..!

    ReplyDelete
  10. siankan... wah2 rumah baru cantik2!

    ReplyDelete
  11. :( kalau tgk betul2 mmg gajah tu nangis :(

    ReplyDelete
  12. Sedihnya.. Apa cerita sebenarnya ni MV sampai kena racun2 segala nih? Paling pantang orang aniaya binatang tau.. Sakit ati dibuatnya..

    ReplyDelete
  13. kesiannya... sedih tengok haiwan kena aniaya mcm ni :(

    ReplyDelete
  14. jangan laaa sampai racun2 adeh kesiann tgok!

    ReplyDelete
  15. ala.. kesiannya.. lama2 t pupus pulak..huhu

    ReplyDelete
  16. gajah gajah ni kemungkinan besar diracun oleh tauke tauke balak yang mungkin takut aktiviti balak dan pekerja mereka terancam...kerajaan kena celik akan hal ini.jgn sampai anak cucu kita terima kesan akibat perbuatan hari ini

    ReplyDelete