Gajah Pygmy Borneo Mati Di Racun - All About Love

Wednesday, January 30, 2013

Gajah Pygmy Borneo Mati Di Racun

Assalammualaikum...

Sedih baca suratkhabar(sabah) hari ni...muka depan semua suratkhabar semua sama...10 ekor Gajah Pygmy Borneo  yang tinggal di hutan simpan Gunung Rara(**130km dr Tawau) ditemui mati diracun sejak beberapa minggu lalu...

Sayu tengok gambar gajah yg sudah mati....Usia gajah tue pun bukan muda sudah 20  ekor tahun...makin pupus lah gajah spesis ini...7 ekor gajah betina & 3 ekor gajah jantan dilaporkan mati pada 25 januari lalu.


**macam2 kejadian lah...sumber daripada Berita harian Sabah

11 comments:

  1. siapakah yg kejam sampai gajah pon sanggup diracun..zalim

    ReplyDelete
  2. Part yang paling kesian tengok gambar anak dia kat sisi bangkai ibu dia tu..
    AJ nak nagis tengok dalam paper tadi..

    ReplyDelete
  3. haishh.. x psl2 nk racun gajah.. meh kite racunkan org tu plak..huhh..

    ReplyDelete
  4. sedih gakkkk...td bace paper nmpk berita ni.. T_T cian tgk ank gajah tu duk sblh ibu dia :(

    ReplyDelete
  5. ala kesiannya.. nnt lama2 pupus pulak..huhuu

    ReplyDelete
  6. kasihan laa..siapalah yg sanggup mercun gajah2 tu...?

    ReplyDelete
  7. kesiannya. kenapa la diracun gajah tu eh.

    ReplyDelete
  8. Smlm nani bc kt blog AJ n dgr kt radio. Dorg ckp ni gajah spesis yg da nk pupus :( alahai manusia. Apa la salah gajah tu

    ReplyDelete