Followers

Monday, June 12, 2017

Home » » Perlaksanaan Cukai Pelancongan 1 Julai 2017

Perlaksanaan Cukai Pelancongan 1 Julai 2017

Assalammualaikum...

Perlaksanaan Cukai Pelancongan bermula 1 Julai ini - Nazri ...Kecoh di Fb sarawak dan sabah menolak perlaksanaan cukai pelancongan yang berkuat kuasa pada 01. julai 2017..Kerajaan Negeri Sarawak sudah pun menarik diri dari Lembaga Pelancongan Pelancongan Malaysia pada hari ini...

Sabah pula belum ada sebarang kenyataan rasmi..cuma dari menteri pelancongan iaitu Datuk Masidi yang menyatakan tidak bersetuju dengan Perlaksanaan Cukai Pelancongan kerana iannya akan industri pelancongan di Sabah terjejas

Sekaligus menyebabkan kehilangan pekerjaan..Apa pendapat kamu tentang ini?Mv pun baru jer tahu pasal ni....MV kurang bersetuju dengan pelaksanaan ni...

4 comments:

  1. Tak setuju.
    Haish, semua pun nak kena cukai..
    Pelik, nak bercuti di hotel pun kena byr cukai...
    Just nak tahu, kenapa perlu byr cukai? Cukup2lah dgn GST..

    ReplyDelete
  2. Humm!!! ada2 saja kan ..terasa masyarakat ni dikerah lah pula...

    ReplyDelete
  3. dah lah kena cukai pendapatan..tiap bulan kena potong...halamak melancong kena cukai juga..apa cerita ni..

    ReplyDelete
  4. sakitlah banyak sangat cukai sekarang ni..GST dah ada cukup lah T_T

    ReplyDelete