Followers

Tuesday, September 5, 2017

Home » , , » Review: Alahai, Mat Salih!

Review: Alahai, Mat Salih!

Alahai, Mat Salih!

Alahai, Mat Salih! by Zan Zarida
My rating: 5 of 5 stars

Alkisahnya mencari cinta pandang pertama...hanya berpandu sekeping gambar tanpa mengetahui nama dan keberadaannya di mana.Mat Salih fasih berbahasa Melayu namun kadang tak memahami apa yang didengar.


Zafri si Mat Salih yang mendambakan Aira sebagai teman hidupnya...Si bunga yang dipuja rupanya berada di depan mata.Takdir menguji mereka...dah di depan mata nak kejar pun payah..Aira gadis keras kepala,panas baran dan kepala angin ...


Lari dari Lokman duda anak 3..akhirnya mempertemukan jodoh aira dan zafri...Dalam satu majlis yang akad nikah yang betul betul simple..ambik kau sekali nikah kat pejabat agama dek desakan Abang Long Aira...


Bila dah berumahtangga adui susahnya lah nak pikat isteri yang ada depan mata...sungguh dia gila bayang dengan isteri sendiri..Sofea si anak kecil mengeratkan lagi hubungan mereka.Kenapa begitu mudah aira menerima Sofea berbanding Zafri...


Satu rahsia yang Aira simpan..Satu Amanah yang Zafri pikul.Namun ianya berkait rapat antara Zafri,Aira dan sofea!!


Apa rahsia yang Aira simpan?Amanah apa yang Zafri pikul?baca novel ni untuk tau kesudahan kisah cinta Mat Salih dan Si Bunga Aira


View all my reviews



(**MV beli novel ni dari Blogger sha...harga yang sangat berpatutan..)

2 comments:

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat hari selasa mrs valentine

    Melayan emosi baca novel

    Hehe

    ReplyDelete
  2. Lama nyer lah tak membaca novel... Ada adaptasi ke drama ker cite nih?

    ReplyDelete