Followers

Thursday, September 1, 2016

Home » » Jangan Suka Menilai Tanpa tahu kebenaran

Jangan Suka Menilai Tanpa tahu kebenaran


Assalammualaikum....

Jangan suka menilai dan menghukum orang dari cerita orang lain . Selalunya ni lah yang kita lakukan..MV pun pernah melakukan kesalahan ini....menilai orang dari cerita yang kita dengar dari orang lain...

Bila kena pada diri sendiri baru tau mcm mana perasaan orang yang kena dulu..Maafkan MV sekiranya ada sesiapa yang pernah MV buat begini...

Berbalik pada tajuk kita...sekarang makin berleluasa pula kan..macam jadi trend..bukan saja di alam realiti tetapi juga alam maya... nampak jak satu post tue terus viral...macam kes surat lin dan untuk chong wei haritu ..haha..dengan MV sekali terjebak....

Bila kita mendengar dan terus menghukum kalau bendanya betul takpa...kalau hanya rekaan bukan kah kita bersalah ,,,,Muhasabah diri supaya tidak melakukan kesalahan seperti ini lagi.

2 comments:

  1. betul tu kan..saya pun selalu macam tu.. :(

    Jom join GA 1st saya..hehe:
    http://thesecretsofleonerz.blogspot.my/2016/08/august-anniversary-giveaway.html

    ReplyDelete