Followers

Friday, September 23, 2016

Home » , » Drama -Patahnya Sebelah Sayap-

Drama -Patahnya Sebelah Sayap-

Assalammualaikum...

Image result for drama patahnya sebelah sayap
pinjam google 
Drama Patahnya sebelah sayap ni bagi MV menarik ceritanya ditambah pula pelakonnya yang berbakat. Umi Nazeera , Wawa Zainal, Aeril Zafril dan Izzue islam...Semalam ada tengok ceta ni memang best.

Sedikit sinopsis drama ini :-

Seorang gadis kampung bernama Alisha (Ummi Nazeera). Alisha menjalinkan hubungan cinta dengan Amzar (Izzue Islam). Pada awalnya hubungan cinta yang terjalin tiada masalah. Alisha sentiasa membantu keluarga Amzar ketika Amzar keluar mencari peluang pekerjaan. Amzar bercita-cita untuk menjadi seorang peguam. Akhirnya Amzar berjaya lulus temuduga dan diterima bekerja sebagai seorang peguam di sebuah firma guaman.

Alisha adalah individu yang paling gembira bila impian Amzar untuk menjadi penguam akhirnya tercapai. Alisha telah membeli beberapa helai kemeja untuk Amzar pakai untuk ke tempat kerja. Amzar yang komited pada kerja, berjaya memenangi kesnya yang pertama. Kejayaan itu diraikan bersama Alisha di kedai makan kegemaran mereka. Amzar mengambil peluang itu untuk melamar Alisha dan akibat terlalu gembira dengan kejayaan Amzar, Alisha menerima lamaran tersebut tanpa sebarang syarat.

Selesai meraikan kejayaan Amzar mereka berdua bergegas pulang menaiki kereta Alisha yang dipandu oleh Amzar. Kebetulan ketika itu hujan turun dengan lebatnya. Kerana terlalu gembira mereka asyik bergurau senda menyebabkan Amzar terlanggar sesuatu ketika cuba mengelak sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan. Amzar dan Alisha tidak pasti apa yang mereka langgar disebabkan oleh hujan lebat ketika itu. Amzar membuat keputusan untuk turun dari kereta dan melihat apa yang dilanggarnya. Setelah kembali semula ke dalam kereta, Amzar menyatakan bahawa dia terlanggar sebuah tong besar. Namun hal yang sebenar dirahsiakan dari Alisha.

Beberapa hari selepas kejadian itu, Alisha terbaca dalam surat khabar mengenai sebuah kes langgar lari. Dia yakin kes itu ada kaitan dengan malam kejadian sewaktu dia dan Amzar berada dalam kereta. Kemudian datang pula sekumpulan anggota polis ke rumah dan menahannya. Alisha menjadi suspek utama kes langgar lari itu.

Pada awalnya Amzar telah berjanji untuk membela Alisha namun bila kes dibicarakan Amzar menyepi dan membiarkan Alisha bersendirian. Alisha dijatuhi hukuman dua tahun penjara akibat kes langgar lari tersebut.

Dua tahun kemudian, Alisha akhirnya dibebaskan. Dia mula bekerja sebagai tukang cuci di pejabat Kuzairi (Aeril Zafrel). Tanpa diketahuinya bahawa Kuzairi adalah suami kepada mangsa langgar lari Amzar.…(sumber dari SINI)


**suka cerita yang macam ni memang ada dalam masyarakat kita sekarang 

6 comments:

  1. minat cerita ni sebab suka tengok umi nazeera :D

    ReplyDelete
  2. Macam menarik je baca sinopsis...
    Pernah tgk iklan pasal cerita ni tapi belum berkesempatan lagi nak tontonnya..
    Jika berkesempatan nak tgk cerita ni...tapi entah bila tu..
    Suka dengan lakonan diorang bertiga ni..

    ReplyDelete
  3. macam lain dari lain jalan citer ni..tp malas la nak follow..hehe

    Vit C&E tu RM45 +RM10 pos kalau SS MV :D

    ReplyDelete
  4. Bestlah.. Tapi selalu terlupa nak tengok..

    ReplyDelete