Followers

Monday, August 11, 2014

Home » , » Perkembangan Wani

Perkembangan Wani

Assalammualaikum...
senyum sayang mama
biar nampak sikit jer wajah wani tapi lebih manis dari mama
bila kami berdua serius
saja letak gambar selfie kami lagi....wajah kami berdua serupakan..hihi..sebenarnya entry ni bukan nak cakap yg kami suka selfie tapi sebenarnya nak kongsikan perkembangan wani dikala menghitung hari untuk melangkau usia 4 tahun...

19.08.2014 nnt genaplah usia wani 4 tahun...MV tak letakkan sesuatu yg tinggi untuk anak2 MV..cukuplah mendengar kata dan berbudi bahasa,,,al-kisahnya MV ni mmg selalu bagi anak2 masa untuk belajar...

TAk kisahlah membaca ker melukis ker..yang penting ada waktu untuk hadap buku....begitu juga wani..tak ketinggalan..dr umur 2 tahun mmg dia akan ikut kakak dan abg belajar...awal tahun ni masa MV cuti bersalin mmg MV dah latih wani untuk menulis titik2 yang disambung jadi huruf...

Masa tue mmg payah nak bagitau...kena buat mcm ni...bukan mcm tue..tangan kena pegang tangan dia...nak dijadikan cerita...semalam hari ahad...wani dtg dekat MV bawak buku sekolah kakak dia masa tadika....

dia ambik pensil dan duduk diam2..MV ingat dia dok menconteng garis atau bulat2..tiba2 wani cakap.."mama pandai kan ani buat ni..."wani tunjuk dekat MV huruf Q yang dah disambung titik2 .....

terus MV cakap..."sape yang buat??"wani jawab"anilah mama..pandai kan"...ya mmg pandai anak mama...see MV tak tekankan sgt tak nak paksa dia belajar...tapi dalam MV dedahkan dia dengan cara penulisan mcm tue rupanya dia ada buat latihan sendiri....

terus dalam hati terdetik"besar dah anak mama ni..tahun depan dah tadika 5 tahun"..MV cerita pada suami...suami cakap...anak abg mmg pandai...pergh itu jawapan menusuk kalbu..hahaha///

teruskan belajar ya kakak wani....pandai...

3 comments:

  1. tahnia untuk wani..makin besar kan..tumbuh sebagai johan ya dek..hehehe

    ReplyDelete
  2. hehe...comelnya wani! klik oldtown untuk Mrs.V :)

    ReplyDelete
  3. Belajar rajin2 yea wani. Membesar menjadi anak yg berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete