Followers

Sunday, November 4, 2012

Home » Gerakan Mudah Untuk Bakar Kalori

Gerakan Mudah Untuk Bakar Kalori


Malas bersenam..Joging pun payah..xda masa..nah hari ni MV kongsikan 10 gerakan mudah utk bakar kalori.,,ibu2 pun mesti dpt buat punya percayalah...hehehe...memaksa betul..


  1. Lompat-hanya dengan melompat 5 minit kita boleh membakar 68 kalori..nah maka nya..makin lama kita melompat..makin banyak kalori yg terbakar.
  2. LAri-berlari secara santai selama 5 minit,,,alah di lama rumah pun boleh bah.62 kalori akan terbakar ketika kita berlari.
  3. Kerja Rumah- ketika kita sibuk membuat kerja rumah sebenarnya 34 kalori kita sudah terbakar.(nah oleh itu rajin2lah kasi bersih rumah)
  4. Menari-menari dlm temph 5 minit membakar 45 kalori..so rajin2 menari
  5. Membeli belah-siapa yg suka membeli-belah..siapa yg kuat membeli-belah selama 5 minit jak sdh bakar 22 kalori..kamu kira kalau 1 jam berapa kalori kamu bakar(**mau shopping lah)
  6. Naik tangga-selalulah naik tangga kerana lima init naik tangan dapat kurangkan 36 kalori dalam tubuh.(**MV hari2 turun naik tangga..)
  7. Regangan-dengan melakukan regangan pada bola akan membakar 58 kalori.
  8. bermain ping pong-main permainan ni dpt membakar 23 kalori..tapi syangnya MV nda pandai main
  9. bangkit tubi-yang ni MV nda teror,tapi kalau buat push up dpt bakar 45 kalori
  10. Memasak-lima minit kita memasak membakar 26 kalori..so rajin2lah memasak
Bah dari kamu orang jak mau buat kah tidak ni gerakan..hehehe....MV kongsikan buat semua,,dan credit buat majalah mingguan wanita..

Jom Klik Tabung HAW

25 comments:

Fendy said...

main ping pong dambil memasak...bole x?hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ok blh cuba ni..thanks sharing :)

kinara kinatara said...

wah separuh darinya mang ade dalam jadual sehari harian kita kan..

nice shrang mv..

vANniLLa cHoCoLaTe said...

hye.. 1st time wanie masok sini ...;-)
yup memang betul kerjaan2 kat ats uh leh cepat kurus.. yang lompat2 main tali skiping uh memang leh kurus.. pastu wat situp uh pown leh kempis kan perot ;-)

Tihara said...

nak yang pegi sopin tu..nak bako duit banyak2..hehe..tp tu la sape ntah nak bawak :)

are_lin@yu said...

yeayyyy jom bakar kalori ;-)

Che Rosliza Che mat said...

hihihi betul tue...tip yg menarik..

shiyda said...

wah , memasak pn ley bakar kalori ? ok jom masak skarang ! haha

tia sayangdia said...

yang kemas rumah tu , mudah sgt :)

tia sayangdia said...

yang kemas rumah tu , mudah sgt :)

Chic Na said...

yg selalu buat membeli belah. siap round mall 2,3 kali. huhuhu..

Dunia Wilma said...

Lepas nie nak lompat2 macam katak la MV :-)

9n0L4 said...

naik tangge tu mmg fuhhhhh. huhu. sampai atas, jadi lapor pulak. :)

Aine Ainun said...

senang je kan sebenarnya...
cuma nak ngan tak nak buat je...=))

Ain Dzaya said...

tips na gemok takde ke..hehew

Cik Nur said...

mudah je sebenarnya kan,
tapi cuma malas dan rajin je..hihi

hazwan hairy said...

haha....dh xlrt bakar dh..

nanieybarnieylurviey said...

no 6 hari2 nani buat.. yg lain tu kadang2..

Arina Shamsul said...

wah..mmg mudah dear :) aku mau lompat2 la lepas ni..hehehe

izan mama mia said...

er,,..tak pasti dh komen ke belom entry ni yer..hihi..

apa2pun..tubuh kita kena bergerak kan..kalau tak mmg berlori-lori kalori dok ada hihi

Kesuma Angsana said...

tq share ye, tgh gerak2lah ni

wan nurul hezrina said...

nurul mmg tak senaman kalau jogginglah sbb payah..hehe so senaman yang buat kejar2 anak2 n buat keje umah.hahaha

ayut said...

yg last tu best...nk msak la gini MV..hihihi ^___^

lelamaisara said...

oh...nanti buat ea...
dulu rajin buat bankit tubi tu....sekarang jarang dah..hahahha

Deqla manjew said...

Deqla xnk try...tmbh kurus nnti..hihi