Followers

Friday, November 23, 2012

Home » Aku Ingin Menjadi Sebuah TV

Aku Ingin Menjadi Sebuah TV


Seorang Cikgu sedang membaca karangan yg ditulis oleh seorang anak muridnya di dalam bilik bacaan di rumahnya..

Aku INgin Menjadi Sebuah TV

Bila saya besar nanti,saya ingin menjadi sebuah TV.Kenapa saya ingin menjadi sebuah TV?.Ini kerana sya mau semua orang melihat saya & tersenyum ke arah saya.

Kakak & abg sya akan tengok saya dengan senyuman & tertawa,,bukan seperti skg..mereka asyik marahkan sya..ada saja yg sya buat salah pada mereka.

Saya ingin menjadi sebuah TV agar bapa saya akan duduk diruang tamu dan memnadang sya sambil tersenyum.Sekarang bapa balik rumah terus duduk di ruang tamu baca surat khabar,,jadi kalau sya menjadi TV tentu bapa aku melihat sya dengan gembira.

Begitu juga dgn ibu saya,saya mahu menjadi sebuah TV agar dpt mengembirakan hati IBu yg penat bekerja..dan sampai di rumah kena memasak lagi didapur,jadi jika saya menjadi TV saya akan menayangkan cerita2 yang menarik utk memikat minat ibu utk menonton saya bersama2 ayah.

Mereka akan gembira melihat saya,,dan mereka tentu tidak lagi bertekak tentang masalah kerja di rumah..tugas ibu @ bapa di dalam rumah..Sebab itu saya mau menjadi sebuah TV.

Cikgu itu menangis selepas membaca karangan anak muridnya,adakah kamu juga tersentuh..serius MV sgt tersentuh...Ok kita sambung lagi...

TIba2 suami cikgu tadi masuk ke bilik bacaan..dan cikgu tersebut menghulurkan karangan yg  ditulis oleh anak muridnya.."ini satu karangan yg baik...tapi kenapa awak menangis??"

"Ya mmg satu karangan yg baik..tetapi karangan ni ditulis oleh anak kita bang.."sayu hati cikgu tersebut.

Kisah diatas MV dpt masa tengok forum Perdana Semalam.."Taksub Laman Sosial"...Ya kita tak sedar masa yg kita luangkan dgn anak2 kurang...anak2 kita pula lahir di era TV & komputer..jika kita lalai kemungkinan besar anak kita kan mengalami kemurungan yg melampau.

Ustazah tue juga ada nyatakan tentang kajian mengenai laman sosial...RAkyat malaysia antara yg paling ramah mesra dlm laman sosial...kerana mempunyai beribu2 friend Di Facebook misalnya..

Kajian juga menunjukkan yg kanak2 skg bukan hanya memiliki 1 akaun Facebook..tetapi sebaliknya..seorang kanak2 mempunya sehingga 5 akaun Facebook seorang..Nah kalau kita lalai...ke mana masa depan mereka...

Dlm forum semalam yg MV sempat tengok..bila pengerusinya sempat bercanda.."Ya..lelaki mungkin mempunyai banyak laman Sosial..utk isteri dia guna nama sendiri CTH:abu bin bakar...utk kawan2 perempuan mungkin dia gunakan "Pria terhebat"(ni cth jer sebab MV lupa nama yg dia sebut)

So pada lelaki di luar sana betul kah???tapi mungkin ada kaum hawa juga begitu...tidak kan...

MV sekadar berkongsi..tetapi sekiranya sesiapa yg ada menonton rancangan Forum Perdana Semalam..Kalau MV tersilap sila betulkan & tambah apa yg kurang...

Jom Tambah Tabung HAW

21 comments:

  1. Zaman skrg ni budak2 cepat terpengaruh... Kita sbgi parents kena alert dgn setiap perkembangan anak2...

    ReplyDelete
  2. saya pon tgk jugak..best kan tajuk smlm..
    dunia dunia..:)

    ReplyDelete
  3. wow..byk nya smpai ada 5 akaun..huhu.

    ReplyDelete
  4. bersosial tak salah..tp jgn jd hamba teknologi..ni yg kita salah gunakan...kita yg kawal teknologi bkn teknologi kawal kita..huhu

    ReplyDelete
  5. tak sempat nak tgk ehwal islam smlm. ruginyeeee. tajuk best. :)

    ReplyDelete
  6. kesian pd anak2 yg mengalami situasi mcm nie

    ReplyDelete
  7. memang tersentuh hati baca .. ramai kanak2 skarang selalu diabaikan , sebab tu byk gejala sosial yg melibatkan kanak2 walaupun pada usia mereka yg begitu muda .. :)

    ReplyDelete
  8. btul tuuuu kak ;)
    Tq for this sharing..buat peringatan utk kita smua ;)

    ReplyDelete
  9. terlepas topik menarik ye nur semalam dalam forum perdana..

    tapi karang tu, mmg rasa sedih bila baca..huhuh

    ReplyDelete
  10. sy tak tengok la...tido awal smlm...memeg tersentuh hati baca karangan nih

    ReplyDelete
  11. betul2...deqla ada 1 jek akaun fb..hihihi

    ReplyDelete
  12. Betul tu..
    Jgn kata anak2 kita yg dewasa ni pon.
    Dgn jiran pon blom tentu brtgur sapa.. Tp dlm alm maya ramah je...
    Kekangan msa mungki..terserempak pon d pintu lif saja..

    ReplyDelete
  13. betul tu. rakyat msia anta yg plg ramai mempunyai acc fb. risau jugak ank2 zaman skang ni. huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. Memang karangan yang baik... sehingga tertusuk ke jantung

    ReplyDelete
  15. ayut tak tgk gak forum perdana sbb tv xde..tp klu bab bdk2x skrg ni mmg dyorg membesar dgn komputer dan tv..tnpa 2 bnd ani mesti dyorg buntu..kite yg besar mmg kna perhati..lg2x laman sosial...risau...ayut tgk ank sdara je pon risau ni kan lg mak ayah..huhu

    ReplyDelete
  16. Kena lebih prihatin kpd anak2 zaman skang ni yek..

    ReplyDelete
  17. sian ank dia kan... tu la, kita kne bg perhatian dkt ank kan..

    ReplyDelete
  18. anak2 ni kita kena bg perhatian kan....sian anak dia

    ReplyDelete