Masakan Ekspress - All About Love

Friday, September 11, 2015

Masakan Ekspress

masak ekspress beginilah rupa
Assalammualaikum....

Masakan Ekspress,,,,yg mana kita ambik masa x smpi 30 minit pun nak sediakan..ni cerita MV rabu lepas....oleh kerana HaikalAyu cuti sekolah rendah sebab UPSR..memang MV dan suami balik rumah lunch....kalau berdua biasanya kami lunch kat restoran jer...

Kebetulan masa tu malas dah nak makan ayam...singgah gerai tepi jalan beli ikan masin dan fish cake...smpi rumah terus berperang di dapur,,maka terhasillah :-

  • telur dadar
  • sambal ikan masin
  • terung bakar 
  • sayur kubis+fishcake
Masak sekejap jer...tapi macam lipas kudung lah..tangan laju jer buat itu ini....bila makan dengan nasi panas...pergh terangkat sebab ada sambal ikan masin dengan terung bakar....korang nmpk ada dua bekal makanan...

itu untuk haikalayuwani makan di ofis..taulah ofis MV sejuk...budak cepat lapar...so bawa bekal ni utk dorang.,,nak beli makanan jajan kejap jer..pastu lapar...sekali bawa nasi terus kenyang smpi mlm....

Malam lewat sikit makan dalam 8.30 pm...MV masak tomyam ayam jer....first time masak tomyam tanpa guna pes yg jual kat kedai....yeahhhh....

Wani cakap mama saya pandai masak....hahaha....mana2 anak...masakan ibu adalah yang paling sedap bagi seorang anak..walaupun hanya telur dan nasi....

5 comments:

  1. Walaupun masakan ekspress...nampak cam sedap je..

    ReplyDelete
  2. menu ringkas2 ni lagi sedap sebenarnye, hehe. lagi2 kalau ibu yg masak ^^

    ReplyDelete
  3. dpt bygkan sebuknya memasak kat dapur tu ... air tgn ibu yg terbaik .

    ReplyDelete