Followers

Showing posts with label biskut raya. Show all posts
Showing posts with label biskut raya. Show all posts

Thursday, June 30, 2016

6 Jenis Kuih Raya

Cornflakes madu takda dalam gambar 
Assalammualaikum.....

  1. butter cookies
  2. popia mini udang 
  3. batang buruk chese
  4. biskut coklat 
  5. biskut ulat bulu 
  6. cornflakes madu
Alhamdulillah sudah 6 jenis kuih raya yang mampu dibuat...cornflakes madu tiada dalam gambar .....al-kisahnya kuih raya ni sudah dirayakan oleh anak2 MV...bak kata syamimi "mama biskut ni semua sedap,,geram adik,,macam mana ni"

hahaha,,,pandai jak dia...dia tukang makan kuih ,..,,,dia minta kek(cornflakes madu sebab dalam cup)..apa2 jerlah anak2 oi...memang buat untuk di makan ...wani pula tukang makan butter cookies...

Abang dan kakak ..batang buruk chese....Insyallah ada mood akan tambah2 lagi sikit biskut ni

Friday, June 24, 2016

Butter cookies

Assalamualaikum

Siap butter cookies... First time buat.. Dapat  resepi dari belakang  tepung serbaguna Ros.. Bahan2 simple jak.. Butter, putih  telur, tepung, pewarna kuning, ceri ,aising dan bikabornat...

Dapatlah balang kecik.. Alkisah nak buat ni mixer pula buat hal... Dpt pusing satu besi jak..tapi syukur berjaya jg buat biskut ni

Skg bru ada 3 kuih raya.. Popia mini udang, btg buruk  chese  dan butter cookies..

Esok kita sambung lgi yg lain...

Thursday, July 9, 2015

Siap Batang Buruk Chese & Popia Mini Udang

Assalammualaikum..


Siap...hihi
dah siap batang buruk chese n popia udang MV...hihi..popia tu ada yang tak goreng lagi..tapi kan batang buruk chese tue satu balang dah tinggal separuh hahaha..dimakan oleh anak2 n suami..sabar jer lah...

Tahun ni mcm tak buat biskut..sebab syamimi ni manja betul nak beulit jer..apa2pun tengok nnt mcm mn...

korang dah banyak ker biskut raya..beli or buat??

Monday, July 29, 2013

PETRONAS Raya 2013 Webfilm: Jahit

Assalammualaikum...



Korang pernah tengok iklan raya petronas tahun 2013 yang tajuknya JAHIT..kalau belum tengok cer tengok kat SINI...

MV suka iklan ni..tapi kan apasal mcm tak nampak iklan ni kat TV??ke MV yang jarang tengok TV ni..hehehe...

Oh ya korang misi biskut raya MV siap last week..dapat 4 jenis biskut...
1.cornflakes madu
2.tart nenas
3.biskut kacang
4.biskut jem

Kali ni MV buat biskut berteman....dibantu oleh kakak AYu & Mr Velentine...

nampak tak kakak AYu

siap dapat lah 200 cup
MV bagi korang tengok cornflakes madu jer...biskut lain tak sempat upload malas...hehehe..

TABUNG HAW