Followers

Saturday, August 13, 2016

Home » , » Kegunaan Air beras

Kegunaan Air beras

Assalammualaikum...

Pinjam Google
Air  beras pun ada banyak kegunaanya.MV kongsikan kegunaan air beras . Alah air beras yang kita cuci sebelum nak masak beras jadi nasi...air tue boleh digunakan semula untuk :-

  1. membasuh ikan
  2. kemudian siramkan ke atas pokok bunga. Pokok bunga akan tumbuh subur.
Mv belum pernah cuba.tapi MV terbaca di majalah mingguan wanita.So benda yang baik macam ni kena kongsi.Terutamanya pada kaum wanita.

Nanti korang try lah...MV pun nak try lah siram bunga kat rumah tue..(**yang ada pokok lidah buaya jak haha)

6 comments:

  1. Rasanya mmg betul kak..sebab selalu ibu buat..katanya tu macam salah satu cara kalau kita takde baja kat rumah..hihi

    ReplyDelete
  2. Yang no 2 siram air beras kat tanaman tu betul kak. Terbukti berkesan bila mama siqah pun buat camtu. Subur je tanaman mama.

    Lagi satu, air basuhan beras ni siqah guna untuk sapu muka. Hehe. Kurangkan jerawat dan bagi kulit cantik katanya. Tapi jarang buat sebab masak pun jarang. Haha.

    ReplyDelete
  3. info menarik.. walaupun simple tp berguna..

    ReplyDelete
  4. Sha selalu buat.. Memang subur pokok..
    Kalau buat basuhan muka pun bagus..
    lembut je kulit muka..

    ReplyDelete