Followers

Showing posts with label menu berbuka puasa. Show all posts
Showing posts with label menu berbuka puasa. Show all posts

Wednesday, June 15, 2016

Menu berbuka

Assalamualaikum

Salam 10 ramadan.. Sepuluh hari sudah kita menjalankan ibadah puasa. Alhamdulillah  masih berpuasa bersama haikalayuwanimimi...

Sepanjang ramadan belumpernah ke bazar Ramadan  lagi... Masak di rumah jak.. Jimat..kena pula anak2 x cerewet  pasal makan ...

Mv kongsikan menu yang sempat di snap.. Antaranya laksa, dan menu semalam nasi goreng ayam goreng sayur.. Roti jala beli dekat kawasan rumah..

Banyak sebenarnya tapi tak snap sebab siap masak lepas tu dah masuk waktu berbuka..Sebab tue masak menu semua simple2 saja....

menu berbuka semalam
laksa,,plus green tea(menu sabtu lepas d kampung)

Monday, June 22, 2015

Ramadan Tanpa Bazar Ramadan

Assalammualaikum...

Salam ramadan hari ke5...5 hari tanpa bazar ramadan..gigih menyiapkan juadah berbuka di rumah sahaja...Kenapa???


  1. our family semua bergastrik...so terus makan nasi...
  2. jimat cermat dikala ringgit sudah tidak kukuh
  3. tak sempat nak singgah bazar sebab balik keja dah jam 5.30
  4. pergi bazar jem...xda parking
hari ni kira hari ke 5 tanpa bazar ramadan..kejap lagi nak balik..masak apa yang ada jer..janji boleh buat alas perut...

Menu berbuka semalam pun simple jer...ikan pari masak kari,sotong kicap,sayur manis dan air cincau..semuanya homemade...dibantu oleh kakak AYu....bila dah berbuka tue anak2 pun makan banyak..

Sebab kakak n abg cakap..ustazah pesan..kalau puasa sahur n berbuka makan kena banyak...jangan bagi perut tue kosong nnti gastrik..apatah lagi mmg kami ni sekeluarga semua bergastrik....

Semoga MV berjaya untuk ramadan tanpa bazar ramadan...anak2 dah rq nak berbuka nasi ayam yang mama masak...itu jer belum tertunai...kita tengok hujung minggu ni macam mana...

korang2 semua...sempat ker singgah bazar ramadan???

Monday, June 30, 2014

Menu Berbuka???

Assalammualaikum...

Alhamdulillah diberikan peluang untuk berpuasa lagi tahun ni...hari ni dah masuk hari kedua puasa...semestinya My Haikalayu turut sama berpuasa..tahun ni nak ajar kakak Ayu berpuasa penuh...sebab last year punya ramadan abg haikal penuh sebulan...

Kali ini mmg mencabar sebab mereka berpuasa sambil bersekolah pagi dan petang...kesian juga bila mereka minta untuk berbuka..tapi kena keraskan hati sebab kalau tak ajar dari sekarang bila lagi kan...

Tadi masa hantar mereka pergi sekolah rendah...ada request menu berbuka dari haikalayu..katanya nak nasi goreng homemade punya..smestinya mama dialah yang masak kan3x...

Semalam berbuka pun tak beli kat bazar...MV masak bihun goreng kasih sayang jer...dan buat air cendol...hari punya menu kenalah penuhi permintaan anak2,,,nak nasi goreng....ok nnt balik mama gorengkan nasi goreng+sosej+telur+sayur okey....

Menu korang pula macam mn???