Jejak Kasih Dua Beradik. - All About Love

Monday, September 10, 2012

Jejak Kasih Dua Beradik.




Assalamualaikum semua..hari ni Mrs Velentine mula kerja setelah bercuti seminggu minggu lepas...Alhamdulillah anak2 dah ok...syukur pengorbanan saya berbaloi..anak2 pun gembira sebab dapat habiskan masa di rumah dengan mama mereka ni,,

Oh ya...ada sesiapa kat sini yang ada adik beradik yang diserahkan kepada org lain atau dengan kata lain dijadikan anak angkat???Mrs Velentine pun xda kes mcm mn ni..Tapi!!!Bapa Mrs Velentine melalaui situasi ni...

Bapa saya diserahkah kepada mak ciknya(nenek saya) sebab  mak kandung(kami panggil lowsam) kesian kat nenk yg kehilangan anak lelaki..So bapa sya dibesarkan oleh keluarga angkat tp dia tahu dan rapat dengan keluarga kandungnya,,

Bukan hanya bapa saya yang diserahkan kepada orang lain tetapi ada 3@4 lagi adik beradik yang diserahkan tetapi tak diketahui dimana,,sehinggalah pada tahun 2007 bapa saya mencari kakak kandungnya yang diserahkan kepada sebuah keluarga islam...

Syukur pencarian itu berhasil...dan dengan bertemu kakaknya bapa juga dapat mengesan adik beradik yang lain...


  

Gambar ni diambil masa kami sekeluarga ke Labuan Minggu Lepas(31.08.2012) untuk ziarah pusara arwah abg dan sekaligus tukar nisan arwah yang dah reput...

Dan kami pun pergilah beraya ke rumah makcik..yang terkejutnya,,,anak makcik ni rupa2nya school mate sya dlu..kecik kan dunia ni...tapi masa saya dtg dia xda,,kalau x mesti dia pun rasa mcm apa yg saya rasa,,,1 sekolah kenal wajah tp xtau yg rupanya mempunyai ikatan tali persaudaraan,,

Cuma sempat beramah mesra dengan kakak sepupu yang mmg mesra dan peramah..


Semoga hubungan keluarga ni sentiasa berkekalan....
 


 

8 comments:

  1. saya sendiri anak angkat! huhuhu hurm nak kata rapat dengan keluarga kandung. boleh dikatakan sekarang neh rapat laa jugak.huhuhu

    ReplyDelete
  2. wahh beznya sejak kecik berpisah last skli jpa jgk ;-)

    dear dah daftar says.com ke blom..klu blum jom lah ke blog ayu ;-)..blh wat duit ;-)

    http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/09/jom-buat-duit.html

    ReplyDelete
  3. bila bertemu kembali, sedar2 keluarga sudah jadi besar dan makin meriahkan...

    ReplyDelete
  4. akak buat iklan kt na..meh nak tlg klik jgk..hehe

    ReplyDelete
  5. jadi makin meriah la family bila dah berjejak kasih..

    ReplyDelete
  6. moga ikatan kekal selamanyer ye! happy for u too

    ReplyDelete
  7. amin.. moga2 ikatan ini teguh sentiasa..

    ReplyDelete