Followers

Showing posts with label anak yang pintar. Show all posts
Showing posts with label anak yang pintar. Show all posts

Saturday, August 16, 2014

Sentap!!

Assalammualaikum...
Iklan colgate bolah ker??

baru perasan wajah kami ada persamaan hihi
ini gambar selfie kelmarin...hihi...saja jak tunggu traffic light tukar warna kita posing sekejap..wani pun tahu sdh perangai mama dia ni..dia layankan aja...tapi dalam layan2 tue sentap juga bila dia bersuara

"kita ni bergambar saja kan ma....hp mama penuh gambar ani jak kan ma"..hihi..sentap mama..tapi apa yang dikatakan tue mmg betul....mmg dalam hp mama gambar wani yg banyak....

kalau dulu haikalayu...skg wani n mimi yg menguasai..hoho..wani ni makin hari makin pintar lah....geram jak....dia sebut kalau sebut gajah "elephant"...kucing "cat" ikan"fish"...bunga Flower katanya...siap ajar mamanya ni lagi....

MV pun testlah cakap wani Sit down..terus dia duduk...wani stand up..dia terus diri..Mv tanya ertinya apa..dia bilang duduk dan berdiri...andu bah comel..hihi....

Teruskan belajar ya sayang mama...

Thursday, September 5, 2013

Wani Yang Pintar

Assalammualaikum..

Minum botol paling besar

saya kuat kan...
See..boleh boleh wani mau posing malam2 dengan botol besar,,siap pura2 minum air lagi..pintar betul ni anak...MV suruh dia tidur dia pura2 tidur..bila abah dia masuk bilik terus dia bangun sebab dia tau kalau MV marah abah dia akan tolong...

Bila hubby tanya nape tak tidur lagi...tau apa si pintar ni jawab???

Hubby :"Ani nape nda tidur lagi..kakak abang tidur sudah..tengok mama marah2 sudah"
Wani   :"Ani lapar bah babah..mari pegi makan.."

Nampak tak pointnya kat situ..dia nak bawa abah dia jalan makan kat restoran...padahal jam dah pukul 10.00 malam..si abah pun layan jer...maka jalan lah kitaorang ke restoran dekat dengan rumah...makan mee goreng di tengah malam..wani2x

Dan keesokkan harinya..waktu MV dan hubby tengah makan...si wani ni datang duduk makan sekali...walaupun dia dah makan dengan atuk dia...bila MV tanya dia..pergh jawapan dia bagi buat MV diam dan tersenyum...

MV : "adik..adik belum makan kah lagi...bukan adik sudah makan tadi dengan atuk masa mama pergi kedai??"
Wani : "Belum..adik belum makan..."
MV    :"Jadi yang makan dengan atuk tadi siapa??"
Wani :"Adik belum makan lah mama...yang tadi makan dengan atuk Wani..."
MV     :"makan lah sudah tue"
Wani  : "Belum..yang makan tadi wani...ni adik..adik belum makan..wani jak yang makan tadi"

Tengok pandai dia putar belit keadaan..katanya yang  makan dengan atuk tadi wani...yang makan dengan MV tue adik..walaupun sebenarnya orang yang sama...wani3x..pintar betul..dia ni kita tak boleh nak layan sangat nnt kita yang kena...

Jadi kalau dia tanya kita kena jawab sebelum dia yg jawab bagi pihak kita....hehehe...dan yang paling penting wani ni kalau makan mesti dua pinggan...kalau 1 pinggan dia cakap tak cukup...berat dia sekarang pun dah cecah 16kg..sama berat dengan HaikalAYu....hehehe

Dan semalam dia bagitau MV jangan paling dia kakak panggil dia baby..so MV cakaplah habis adik dalam perut nak panggil apa...terus dia cakap"panggil adik BOBOT"...wani3x...dia dah ada nama panggilan untuk adik dia...

**wani demam lagi..risau pulak....huhu

TAbung HAW