Review Novel: My Lovely Tengku 2 - Pitteriah Abdullah - All About Love

Tuesday, May 8, 2018

Review Novel: My Lovely Tengku 2 - Pitteriah Abdullah

My Lovely Tengku 2 My Lovely Tengku 2 by Pitteriah Abdullah
My rating: 4 of 5 stars


Rumahtangga Zara Irdina dan Tengku Izraf Akif bahagia disamping 3 anak lelaki dan Seorang puteri.Hidup mereka bahagia disamping rakyat yang menyayangi mereka.Kejayaan Tengku Akif Menjadi perhatian kerabat di raja..

Ditambah lagi dengan caranya mendidik anak-anak...Tengku Iskandar Shah anak sulung yang mewarisi sifat ayahnya...namun ada sesuatu yang mereka keliru..Tengku Iskandar sangat sukakan kuda..

Melihatkan itu Tengku Cempaka dan mama Zara Irdina mula mengesyaki sesuatu..Tuan Megat Zainal ...Lelaki itulah yang bertanggungjawab merogol Puan Sharifah Kamariah ibu kepada Zara Irdina...Akif mula risau ...Takut zara irdian tidak dapat menerima kenyataan...tambahan pula anaknya semakin rapat dengan tuan Megat...

Bukan hanya kemelut mengenai Zara Irdina..Tetapi Tengku Akif mula didesak...Untuk naik taktha menggantikan Tengku Cempaka..tapi syaratnya sangat tidak munasabah..kerana Zara Irdina dan Akif tidak mahu memenuhi syarat itu..

Tengku AKif dipaksa berkahwin dengan Tengku Fiona..Tengku Mawar pula mengugut...dan hidup Zara Irdina dan Akif semakin tertekan..

Mampukah mereka mempertahankan rumah tangga mereka?(yang pasti happy ending tapi kena baca lah baru tau ceritanya)

View all my reviews

No comments:

Post a Comment