Followers

Tuesday, July 4, 2017

Home » » Kuih Raya 2017

Kuih Raya 2017

Image may contain: indoor
antara kuih kami....kuih sapit tue jer beli...dan yg satu lagi kawan bagi 
Assalammualaikum...

Salam 10 syawal...becerita kisah kuih raya,,,,MV tahun ni tak banyak buat...

1.popia cheese
2. popia mini udang 
3. biskut ulat bulu 
4.biskut butter
5.cornflakes madu

ada 5 jenis sahaja yang MV buat...dibahagikan kepada 3 rumah...rumah MIL MV bawa popia cheese,popia mini udang,biskut ulat bulu dan cornflakes madu ...

kat rumah mak MV pula ulat bulu dan cornflakes madu sahaja...sebab popia dorang pun ada juga..kiranya buat asal ada jer lah kan....hihi..

alkisahnya cornfalkes madu ni anak-anak buat masa hari jumaat sebelum balik kampung...kiranya haritu merempit buat popia cheese, popia mini , ulat bulu dan cornflakes madu...

Image may contain: 1 person, eating, sitting, table, food and indoor
assistant mama...cornflakes madu..
bila anak-anak buat cornflakes madu ..mama goreng popia...kiranya siap sebelum berbuka puasa....buka puasa time tue MV just goreng nasi .....simple...

bila sampai di ranau....cornflakes madu habis pada malam takbir ,,gagaga...habis dek mimi,dan sepupu...ditolong oleh abang ipar MV..tak sempat hidang lah hahaha...

bila raya pertama...ada budak ni...dia cakap mau datang rumah MIL sebab mau makan popia cheese saja..sebab tiap2 tahun ada dan sedap..MV pula bawa tak banyak..sebab mil cakap x payah bawa banyak kuih..

Image may contain: food
cornflakes madu..ready to eat haha
kat kampung MV di beaufort pun sama....yang dihidang sikit jer,,,yang masuk mulut tuan rumah lagi banyak hahaha...sampai MV dan mak buat balik popia cheese raya keenam...buat bentuk rama-rama...dan goreng sikit keropok...

di rumah MV sekarang ada lah sikit kuih...haikalayu cakap mau jemput kawan beraya di rumah..bila mama free..sebab mau masak2....haha..pandai kan dorang deal

2 comments:

  1. Kuih kalau buat sendiri lebih kepuasan bila tetamu menjamahnya dengan tanpa henti kan.... kalau beli kadang2 sama je rasa kecuali beli dengan kawan2 yang buat kuih.... selamat hari raya ms velentine...

    ReplyDelete
  2. Byk asistant akak, sy buat satu jns jak haha.sibuk merempit siapkn baju org

    ReplyDelete