Assalammualaikum...
Seperti yang MV ceritakan di SINI..hari ini MV mau kongsikan pengalaman MV mengenai Layanan Di Hospital Likas...Kejadian malam khamis tue bukan yang pertama....Tahun lepas MV demam...jadi malam Hubby bawa ke emergency....tgu dalam setengah jam..bila masuk bilik doktor..tau apa tue doktor cakap??
"berapa lama sudah demam??"..MV jawab dr tengahari lagi tp mau tau apa tue doktor jawab"ehm..biasa jak suhu bdn kamu ni nda lah demam 37 jak...ya mungkin bagi dia MV tak demam tp MV yang rasa ni mcm mn...Boleh2 ubat pun dia x bagi...terus menyesal pula pegi...
Opps melalut pula..MV terus pada cerita MY Wani...MV mmg panik sebab wani muntah mau 6 kali sudah..mata pun layu...sampai jak ke Hospital Likas terus pegi kaunter kecemasan tp pembantu perubatan tue cakap biasa je..kena daftar di dalam....
Bila pegi kaunter di dalam...petugas tue bagi nombor dulu..lepas tue suruh tgu..nnt dia panggil nombor...kalau sapa org KK dia tahu tue berapa jauh jarak tempat duduk dgn kaunter..sudah lah dipanggil manual...suara nda kuat...penutup mulut pun x buka...dalam hati MV"patutlah org cakap org kerja kerajaan ni kerja cincai"....
Kena turn MV...punyalah sakit hati..suara dia kecik..penutup mulut tue tak buka...sudahlah cermin kaunter nda berlubang...langsung nda jelas apa yg dia cakap...tp MV sabar...sebab dorang ada lekat satu kertas yg berbunyi sabar itu adalah satu amalan mulia...lagi ramai yg sakit drpd anda....
Oklah..tp Mmg wani lemah sgt time tue..Sampai no. wani terlepas panggil(masa ni wani muntah lagi)..MV hilang sabar terus ke bilik doktor tanya..kenapa no. anak sya tak dipanggil..sampai 4 org yg selepas no wani semua sudah balik.....Padahal semuanya org dewasa.....
Taukah apa jwapan doktor tue.."bukan kami kasi terlepas panggil no..tp case note dia baru sampai..."dalam hati MV"case note baru sampai pun itu bukan salah kami...mau sejam sudah menunggu"...dan paling menyakitkan hati....dia check wani ala kadar jak....pas tu2 bagi ubat....
Masyaallah geram time tue Hanya Tuhan Jak yg tau...sampai di kaunter makmal..smpi pembantu makmal tue membebel..."apa yg doktor ni tulis...nape dos ubat ni salah??"see...bukan mau memburukkan Hospital & penjawat Awam..tapi ini kebenarannya....
Kenapa Di tempat lain layanan yg diberikan baik???nnt MV story//
Bersambung.......
Seperti yang MV ceritakan di SINI..hari ini MV mau kongsikan pengalaman MV mengenai Layanan Di Hospital Likas...Kejadian malam khamis tue bukan yang pertama....Tahun lepas MV demam...jadi malam Hubby bawa ke emergency....tgu dalam setengah jam..bila masuk bilik doktor..tau apa tue doktor cakap??
"berapa lama sudah demam??"..MV jawab dr tengahari lagi tp mau tau apa tue doktor jawab"ehm..biasa jak suhu bdn kamu ni nda lah demam 37 jak...ya mungkin bagi dia MV tak demam tp MV yang rasa ni mcm mn...Boleh2 ubat pun dia x bagi...terus menyesal pula pegi...
Opps melalut pula..MV terus pada cerita MY Wani...MV mmg panik sebab wani muntah mau 6 kali sudah..mata pun layu...sampai jak ke Hospital Likas terus pegi kaunter kecemasan tp pembantu perubatan tue cakap biasa je..kena daftar di dalam....
Bila pegi kaunter di dalam...petugas tue bagi nombor dulu..lepas tue suruh tgu..nnt dia panggil nombor...kalau sapa org KK dia tahu tue berapa jauh jarak tempat duduk dgn kaunter..sudah lah dipanggil manual...suara nda kuat...penutup mulut pun x buka...dalam hati MV"patutlah org cakap org kerja kerajaan ni kerja cincai"....
Kena turn MV...punyalah sakit hati..suara dia kecik..penutup mulut tue tak buka...sudahlah cermin kaunter nda berlubang...langsung nda jelas apa yg dia cakap...tp MV sabar...sebab dorang ada lekat satu kertas yg berbunyi sabar itu adalah satu amalan mulia...lagi ramai yg sakit drpd anda....
Oklah..tp Mmg wani lemah sgt time tue..Sampai no. wani terlepas panggil(masa ni wani muntah lagi)..MV hilang sabar terus ke bilik doktor tanya..kenapa no. anak sya tak dipanggil..sampai 4 org yg selepas no wani semua sudah balik.....Padahal semuanya org dewasa.....
Taukah apa jwapan doktor tue.."bukan kami kasi terlepas panggil no..tp case note dia baru sampai..."dalam hati MV"case note baru sampai pun itu bukan salah kami...mau sejam sudah menunggu"...dan paling menyakitkan hati....dia check wani ala kadar jak....pas tu2 bagi ubat....
Masyaallah geram time tue Hanya Tuhan Jak yg tau...sampai di kaunter makmal..smpi pembantu makmal tue membebel..."apa yg doktor ni tulis...nape dos ubat ni salah??"see...bukan mau memburukkan Hospital & penjawat Awam..tapi ini kebenarannya....
Kenapa Di tempat lain layanan yg diberikan baik???nnt MV story//
Bersambung.......