All About Love: ragam anak di sekolah
Showing posts with label ragam anak di sekolah. Show all posts
Showing posts with label ragam anak di sekolah. Show all posts

Tuesday, April 22, 2014

Pensel O Pensel

3:50 PM
Pensel O Pensel
Assalammualaikum..

sesi tagging pensel
Nampak pic kat atas..yp selalu orang buat tagging meja @ kerusi untuk program ni MV buat tagging untuk pensel HaikalAyu...sama juga mcam pen MV kat ofis semua pekakas alat tulis MV bertagging supaya tak dirompak orang hahaha..

Kenapa MV tagging pensel untuk haikalayu..alkisahnya dah 4 bulan mereka di sekolah rendah..darjah satu lah pendek cetanya...dan selama 4 bulan sudah berkotak2 pensel MV beli...yang kat gambar tue masuk kotak kelima...

Pada awalnya MV just tulis pakai marker kat pensel tapi hilang juga kena rembat kawan2...bawa 6 batang tinggal sebatang bila MV marah..kakak ayu cakap kawan pinjam kalau tak bagi pinjam cikgu marah...

kalau iya pun cikgu nak marah jangan marah sebab pelajar tak bagi pinjam..kena marah budak yg tak bawa pensel....dah lah zaman skg org jual sebatang pensel jer rm0.70 sekotak pensel yg ada 12 batang pun baru RM3.50..pergh ke ambik untung tue...

MV ni bukannya org kaya....nak beli penselberulang kali..hihi...bukan takat pensil..pembaris,pemadam,pengasah pensil,smpikan box pensel pun kena tibai.....itu belum ceta pasal warna...beli hari ni ptg nnt balik sekolah dari 12 tinggal 10 btg...huhu...

Rasanya bukan takat MV alami masalah ni..sebab kawan MV pun anaknya berdepan masalah ni...Patutnya kita sebagai ibubapa kenalah periksa beg anak2...kalau rasa barang yg ada dalam beg bukan barang yg kita beli suruh anak pulangkan..

Macam kes botol air ayu juga kawan dia ambik..huhu....sampai ke tahap itu..siap boleh budak tue bawa ke sekolah lagi....MV pun pernah nampak pembaris haikalayu budak tue guna....masa tue ada mak dia kat kelas..dalam hati takde ke perasan malu bila buat mcm ni..iyalah kalau budak2 mungkinlah..tapi kita sebagai ibubapa takkan takde kot..

oppss panjang lebar nampak..oklah renung2kan selamat beramal..hihi 
Read More