Followers

Showing posts with label Senaman Mata. Show all posts
Showing posts with label Senaman Mata. Show all posts

Thursday, December 12, 2013

Senaman Mata

Assalammualaikum...

Mata penting untuk kita kan..sebab tue kita kena jaga mata kita...sebab mata ni effect hati kita juga...tadi pagi sebelum gerak pegi keja sempat tengok TV....dia kongsikan senaman untuk mata...

Dan sekarang Mv kongsikan untuk kawan2 pula harap2 sudi lah menerimanya..bak kata orang sharing is caring kan....

cara2 nak buat senaman untuk mata...menurut apa yang MV tengok kat TV pagi tadi,,,mula2 gosokkan kedua2 telapak tangan kita selama beberapa minit..lepas dah gosokkan letakkan tapak tangan kat kedua-dua mata kita....

korang  rasa tak perbezaan nya...rasakan..kata uncle tue tadi...orang dulu2 mata tak bekerja sangat...sebab bangun pagi terus tengok matahari...bila matahari dah terbenam terus mata tak bekerja...

bukan macam sekarang bangun awal pagi..sampai tengah malam mata masih bekerja menghadap komputer....sebab tue kena selalu buat senaman mata..kena jaga mata..sebab kalau mata terjejas hati akan terjejas sekali....

Jadi kalau mata putih kita kuning maknanya hati kita dah terjejas...jadi sama2 jaga mata & hati kita supaya sentiasa sihat....