Followers

Showing posts with label Sambutan Kemerdekaan Tabika/Taska Kemas KPKPS Anjuran Bersama Perpustakaan Psups. Show all posts
Showing posts with label Sambutan Kemerdekaan Tabika/Taska Kemas KPKPS Anjuran Bersama Perpustakaan Psups. Show all posts

Wednesday, September 2, 2015

Sambutan Kemerdekaan Tabika/Taska Kemas KPKPS Anjuran Bersama Perpustakaan Psups

Assalammualaikum
acara potong kek....
Ini cerita semalam....throwback lah kiranya...Sambutan Kemerdekaan Tabika/Taska Kemas KPKPS Anjuran Bersama Perpustakaan Psups....sepatutnya kena buat sambutan pada 31 ogos..memandangkan kebanyakan ibubapa terlibat dengan perbarisan sambutan merdeka negeri sabah..so Kami selaku ajk tabika/taksa kemas kpkps buat lewat sehari sambutan ni....
posing d awal pagi...pakai aj blue label merdeka
sambutan ini dianjurkan bersama dengan library tempat MV kerja....so kiranya MV ni merangkap AJk & jawatankuasa penganjur bersama....eh sama jer kan....hahahaha..2 in 1... so selaku ajk MV dapat baju free...baju sehati sejiwa..MV suka designnya walaupun hanya t-shirt
temanya hijau..baju sukan dorang jer
antara aktiviti yang dijalankan semalam :-
  1. kanak-kanak tabika/taska kemas kpkps berarak sambil menyanyikan lagu Tanggal 31..perarakan ini diringi oleh ibubapa yang hadir...alah berarak dalam bangunan jer...
  2. nyanyian lagu kebangsaan(Negaraku,Sabah Tanah Airku)...lagu Kemas....
  3. Nyanyian lagu Keranamu Malaysia, & Jalur gemilang...kesian wani..dia lupa nak minta ajar lagu keranamu Malaysia...dia minta ajar lagu jalur gemilang jer....
  4. bacaan ikrar & doa oleh kanak2 taska
  5. persembahan koir oleh kanak-kanak tabika dengan lagu "kamilah anak Malaysia"
  6. pertandingan mewarna tabika 
  7. pertandingan pakaian tradisional taska
  8. pertandingan karaoke patriotik untuk ibubapa
MV tak join pertandingan...MV terlibat dalam mengendalikan pertandingan mewarna sebab dijalankan di perpustakaan...

Tahniah buat adik2 yang menang...dan ibubapa yg menang..buat wani...you already do you best dear...masa tak cukup....dia tak siap warna tulisan Malaysia #sehatisejiwa 58 tahun merdeka....dia nak cantik..nak menang..tapi masa dia tak pandai adjust..40 minit...kalau 1 jam...mungkin wani siap...

Apa2pun saguhati pun ok bah sayang....