Sambal Petai Udang - All About Love

Thursday, October 25, 2018

Sambal Petai Udang

Image may contain: food
Percubaan Pertama
Assalammualaikum..

Blog dah nak bersawang...mak ai...teruknya.Hari ni MV nak kongsi pengalaman MV memasak Sambal Petai Udang buat pertama kalinya..Serius sebelum memang tidak pernah masak yang berasaskan Petai...Kebetulan Mr Velentine beli petai dari kawan sekerja katanya sayang mau makan kan...abang beli lah...

dia nda tau yang bininya ni nda pernah masak petai hahaha....so semalam adalah kali pertama masak dan ya Ampun sedap yang amat hahaha...itu Anak dan suami yang cakap...dorang cakap sedap sambal ni..walaupun hakikatnya dorang nda makan pun petainya,,,pahit kunun..

Mv makan seorang lah petainya....rasa sambal mimi bilang pedas tapi sedap...sampai mau tambah nasi 2 pinggan..itu anak kecil memang suka makan pedas ....resepi simple jer semalam...

Macam buat sambal nasi lemak...beza MV masukkan udang dengan petai....perghhh teringat rasa sedap itu(**haha puji diri sendiri) ..Siapa peminat petai...kita geng walaupun saya berada jauh di Sabah haha

3 comments: