All About Love

Tuesday, December 20, 2011

SKT oh SKT

10:45 AM
SKT oh SKT
Hujung tahun sdh..pejam celik pejam celik mau tahun 2012...bah time nilah mau menyibukkan diri membuka 2 laman web yg bernama Hrmis,,,,dia punya kelembapan pun ble tahan o..biasalah bukan 1 org yg guna...semua penjawat awam rata2nya...kira kalo ada buat servay ni....mesti hrmis top 1 punya..hehehehe

sa pun menyibukkan juga diri yg memmang sibuk ni dengan membuat SKT...hehehe...SKT ni adalah sasaran kerja tahunan yg wajib di buat oleh semua penjwat awam,,,,,biasalah mau tgk apa yg kita rancang tercapai atau tak...hehehehehe...

bah bye..itu jak lah..sa mau kasi perah otak dlu konon untuk skt(padahal bukan susah auta jak bah...hehehe..jan marah ar...)

bye...see in next episod...wakakaka.....sayonara...

Read More

Tuesday, December 13, 2011

Aku Maafkan Kamu...Best ni lagu,,

12:03 PM
Aku Maafkan Kamu...Best ni lagu,,

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati

Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta

(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan
Read More

Ombak Rindu...BR1M...

11:55 AM
Ombak Rindu...BR1M...


OMBAK%2BRINDU SINOPSIS FILM OMBAK RINDU | VIDEO FILM OMBAK RINDU | GAMBAR MAYA KARIN
Menjadi anak yatim piatu, dilacurkan oleh bapa saudara sendiri serta berhadapan dengan pelbagai dugaan dalam kehidupan dan cinta. Itulah antara liku-liku yang terpaksa diharungi oleh insan bernama Izzah lakonan aktres jelita, Maya Karin dalam filem terbarunya, Ombak Rindu.

Izzah (Maya Karin), gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah.  Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.

Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Macam syokkkan....tapi sa lebih suka baca novel....hehehe...bukan apa mau p panggung alamatnya kecoh lah tue ngan anak2 ku jak....so tgu jak kalo ada sape2 download nt...nda apalah ketinggalan lah dlu aku,,,hehehehe....saja jak mau tulis2 pasal OR ni..sebab mana2 pegi ni topik yg hangat..d ofis mmber2 semua dh p tgk...dgr radio pun ceta pasal ni...buka tv pun ada promo ni..hish2...adakah sgt best ni filem..tp kalo novel sa bagi 5 star..kalo filem nnt tgu sa tgk dlu baru sa bagi star k....



Bah sambung lagi ar...10.12.11 kira nilah saat yg dinantikan oleh rakyat Malaysia yg berpendapatan kurang RM3,000.00.....Bantuan rakyat 1 Malaysia sebanyak Rm 500.00.......masa nilah ada kes lucu berlaku d LHDNM Sabah....buli2 drg berebut 2 borang sampai terkoyak2 lagi bah punya sadis kan...ini semua pasal salah info bah..drg ingt nda buli potostat....kesian juga sama macik2 pacik2 yg sdh tua terpaksa bersesak sana....nasiblah sa x p..hehehehe..


Tapi ada juga yg ambil kesempatan dlm kesmpita org lain...buli2 borang yg percuma drg jual 1 keping Rm3.00...cekik darah n nda bertimbang rasa betul...sdh lah yg memohon ni mmg susah..di tambah lagi susah...so pada yg layak 2 mohon lah jan x mohon k...n semoga duit 2 dpt membantu walaupun x seberapa...terima kasih pada PM,,,,,sa pun mau try ni mohon....harap2 dapatlah..hehehe





Bye2.sayonara...see next update
Read More

Friday, December 9, 2011

Pujangga Cinta

3:08 PM
Pujangga Cinta
Rindu itu  irama cinta,
Cemburu pula tanda kasihnya,,,
Sengsara kerna menanggung rindu sendiri..
Namun itulah adat yang perlu dilalui,


Tanpa rindu apalah ertinya cinta...
kerna rindu dan cinta sentiasa bersama...
Berpimpin tangan melayari alam percintaan yang dijalin..


bersama menghadapi antara realiti ataupun hakiki...
namun keikhlasan ini...
mampukah di bina di atas...
tembok kesetiaan kita?


jeng2....bukan jiwang yea...ni lah hasil karya MsVelentine masa muda2...hehehe..bukan tua sdh skg tp matang sdh...iyalah kan..namanya pun bergelar ibu dan isteri...


bye..selamat menghayatinya....mmg tidak lah sebest mana...tp ini usaha....see u next episod...hehehe
Read More

Kiri Kanan SSBPA Sana Sini Pun SSBPA

2:26 PM
Kiri Kanan SSBPA Sana Sini Pun SSBPA

Salam kawan2....mungkin bulan ni heboh pasal SSBPA....mungkin kalo yg bukan penjawat awam nda ambil peduli kali kan...tau kah SSBPA ni apa????Sistem Saraan Baru Peekhidmatan Awam...ni diumumkan oleh PM kita time bajet baru2 ni....

Bulan ni lah i2 pekeliling SSBPA kuar...mau sain opsyen n sebagainya...ada mcm2 ceta yg sa dengar,,,,gembira...takut..tekanan pun ada,,,,iyalah gaji naik mmg naik tp ada yg bilang kalo skt tak cukup 85% xkan ada kenaikan gaji tahunan...tp semuanya blum confirm lagi..mau tgu juga taklimat ni barulah...

Tunggu lah bila taklimat d jabatan nnt..masa 2 taulah apa yg bagus n x bagus...tp kalo p mana2 mmg isu ni jak lah kita dengar...kiri kah kanan kah depan belakang..semuanya heboh SSBPA....jadi secara automatiknya sa pun menjoinkan diri sebab excited juga mau tau kan...walaupun....hehehehe

Jadi kesimpulannya bulan ni adalah Bulan SSBPA bg penjawat2 awam...hehehehe...jadi 16hb ni opsyen kuar so bah fikirlah masak2 mau sain atau tak k...tp sa mau dgr dlu taklimat....mungkin next week...jadi tgu n sabar jak menanti itu taklimat...

bye,,,itu jak utk hari ni.....mmmmmmmuahhhhh
Read More

Tuesday, December 6, 2011

Buah hati pengarang jantung MsVelentine..

4:01 PM
Buah hati pengarang jantung MsVelentine..
Ni lah my son..Mohamad Haikal Faiz Bin Velentine....muka lebih kurang muka sa kan..hehehe...tp harus di ingat..inilah kawan bergaduh sa..ada saja yg tidak ngam o....tp time tido tetap juga selamat malam mama...abg syg mama....mama syg abg haikal juga..Mmmmmmmuahhh


Ok ni lagi sorang my sweetheart....paling pintar ni kalo becakap...mau marah pun tia jadi..."jan marah2 bah bos,,"ar ni lah yg selalu dia cakap sama sa kalo sa marah2...






Nilah my daughter Ayu Syamirah @ kakak....kalo yg ni pula ekor ni...mau p mana2 semua mau ikut...kuat merajuk..kuat begaya..paling banyak tukar baju tiap hari...love u kakak...




Yang sorang ni c kakak paling c gendut...habis pipi kena cubit2..kadang2 smpi kena gigit....Nama dia Wani Syazwana Binti Velentine...hobi buat kacau..hehehe suka tarik rambut c kakak n suka kuda2 org...yg paling penting kuat merajuk....kuat nangis..tp tatap comel.mama syg juga...


Dan inilah dia  pengarang jantung sa....Mr Velentine


Read More

Setelah berabad nda mengupdate

12:07 PM
Setelah berabad nda mengupdate
Salam...agak suram juga my blog kan...xda follower...huhu...sebab 2 sdh lama nda melihat2 ni blog....oh my friend..azeama zain..di mana kah kau..bah mari lu ajar2 mama haikalayuwana ni....banyak yg nda pandai lagi ni.....
Read More