All About Love

Wednesday, May 17, 2017

Khalifah - Assalamualaikum Ustazah

9:58 AM
Khalifah - Assalamualaikum Ustazah

Assalammualaikum...

             Tertunduk-tunduk tumpang minggir bu
Itu suara merdu didengariku
Cuba ku lihat siapa itu
Bertudung labuh baju berwarna biru

Ustazah baru di sekolahku
Menjadi buah mulut kawan-kawanku
Ada perasan juga berangan pada ustazah
Ada yang gila bayang

Ku jumpa dia ku tanya dia
Ustazah siapa nama?
Kenapa dia jadi cerita
Semua kawan-kawanku

Hanya suara dia berkata
Tidak berpandangan mata
Tunduk di meja wajah berpurdah
Siti Fatimah namanya

Indah namanya juga tingkahnya
Memang menjadi bualan di sini sana
Kiriman bunga penuh di meja
Ucap Assalamualaikum Ustazah

Ku jumpa dia ku tanya dia
Ustazah siapa nama?
Kenapa dia jadi cerita
Semua kawan-kawanku

Hanya suara dia berkata
Tidak berpandangan mata
Tunduk di meja wajah berpurdah
Siti Fatimah namanya

Indah namanya juga tingkahnya
Memang menjadi bualan di sini sana
Kiriman bunga penuh di meja
Ucap Assalamualaikum Ustazah
Ucap Assalamualaikum Ustazah

(**lagu ni adalah lagu persembahan wani masa sambutan hari guru di sekolah rendah semalam)...mama pun terpaksa join menghafal sekali 
Read More

Good luck Exam

7:25 AM
Good luck Exam
Image may contain: one or more people, people sitting, table and indoor
fokus wani menjawab 
Assalammualaikum....

Minggu exam minggu ni...untuk sekolah rendah exam minggu lepas lagi...Untuk sekolah agama baru exam...tapi hari ni cuti exam sebab dorang buat sambutan hari guru....

exam akan disambung semula esok dan isnin....untuk exam hari pertama wani cakap untuk subjek ibadah oklah tapi aqidah susah sikit...MV cakaplah susah sebab wani nda baca buku betul2 kan...

iya dia bilang,,tapi masih lagi wani ble jawab dia bilang...kakak ayu pula cakap ibadah susah tapi masih ble jawab....abang haikal pula no komen..biasa lah lelaki kan..semuanya ok..

hari ni sambutan hari guru ...jadi bawa lah sikit makanan...MV bgi dorang bawa makanan ringan jer(cumi2..biskut apolo dan agar2)...tak sempat mau masak..kerja ni .....

semoga anak2 gembira dengan majlis sambutan hari guru ....untuk sekolah rendah sudah semalam....

Selamat hari guru ...terima kasih mendidik anak2 MV
Read More

Tuesday, May 16, 2017

Kadar Zakat Fitrah Negeri Sabah 2017

3:06 PM
Kadar Zakat Fitrah Negeri Sabah 2017

Assalammualaikum,.,,,

Kadar Zakat Fitrah Negeri Sabah 2017 adalah RM7.00..macam tahun sebelumnya juga..RM7.00 darab 6...so semuanya RM42.00...

Minggu depan dah masuk bulan puasa cepatnya masa berlalu...tak sabar nak berpuasa....
Read More

Seminar pembangunan profesional & Keibubapaan

11:22 AM
Seminar pembangunan profesional & Keibubapaan
Image may contain: 7 people, people smiling, people standing
terjumpa BFF yang kebetulan datang juga dr beaufort 
Assalammualaikum....


Berkesempatan menghadiri Seminar pembangunan profesional & Keibubapaan sabtu lepas 13.05.2017 bertemoat di Grand Hotel 1 borneo..seminar ni anjuran UPSI(universiti perguruan sultan idris)...

MV datang sebagai wakil ibubapa Taska Permata Kemas KPKPS...seminar ni tak lama..setengah hari sahaja tapi sangat berbaloi..pergh tanpa perlu bayar apa2 dan kita dapat ilmu serta berkongsi ilmu dengan ibubapa yang lain ..
Image may contain: 1 person
selfie itu tak tinggal
seminar ni dimulakan dengan sesi soal jawab mengenai taska anak yang kita hantar...selepas sesi soal jawab ada ceramah nutrisi dan pemakanan untuk kanak-kanak...masa ni ada satu aktiviti untuk buat bento....
yang mana setiap kumpulan diberikan bahan dan diminta untuk menyediakan bento sekreatif yang mampu...dan hasilnya tarra muka kartun...hihi..seronok pula kalau aktiviti mcm ni...

tak payah nak dengar ceramah sangat pun kita dah faham..alhamdulillah ...sangat suka attend this seminar 
Image may contain: food and indoor
bento 
Read More