All About Love

Saturday, March 7, 2015

3 Jahitan

7:00 AM
3 Jahitan
Assalammualaikum....


dah kena 3 jahitan
Inilah al-kisah anak teruna MV...jatuh kat sekolah dan kena 3 jahitan....masuk ni dah 2 kali kena jahit dulu masa 2 tahun kat dahi..jahitan dah ok dah bercantum semula....khamis lepas bawa dia pergi buka jahitan...

Alhamdulillah skg dah sihat..cergas
Read More

Friday, March 6, 2015

Menyimpan Tapi Leceh

4:13 PM
Menyimpan Tapi Leceh
Assalammulaikum...

Entry kecewa sakit hati n geram pun ada ni..bukannya apa,,,MV nak simpan duit untuk anak2 kat ASB...staf pejabat pos tu cakap untuk simpan kena penama klau bukan penama tak boleh...

Lepas tu MV cakap lah baru juga bulan lepas sya masukkan duit boleh jak pun...dan jawapan yg MV terima sangat menyakitkan hati"dengan siapa berurusan??bukan saya kan??mungkin dia kenal kamu tapi saya tak kenal kamu pun???"

Patutkah dia cakap mcm tu...kalau ya pun x ble buat urusan janganlah smpi ckp mcm tu...mmg kalau ikut MV pun tak kenal dia...xda budi bahasa betul..dan yang peliknya ASB ni kenapa perlu penama yg masukkan duit ke akaun...

Kalau untuk pengeluaran dan kemaskini akaun mungkin logiklah minta ic dan mesti penama yg buat urusan tue..tapi ni nak masukkan duit jer kot..takkan perlu penama juga yg masukkan....

Kecewalah bila niat kita nak menyimpan untuk masa depan tapi jadi satu perkara yang melecehkan ,,,,mungkin ya lah prosedur tapi xkan smpi nak masukkan duit pun kena orgnya pergi kalau budak2 umur 1 tahun mcm mn nak pergi update...

Nak kena isi borang wakil bagai....so leceh..maaf lah ya ASB ada sedikit kesal dengan apa yang berlaku....

Sekian coretan dan luahan...jangan ada yang terasa....cuma kalau benda yang bagus tu diperlecehkan mcm mn org nak buat kan..ok Bye
Read More

Thursday, March 5, 2015

Penyakit Tangan, Kaki Dan Mulut (HFMD)

3:48 PM
Penyakit Tangan, Kaki Dan Mulut (HFMD)
Assalammualaikum...

Penyakit HFMD disebabkan oleh virus yang dikenali sebagai enterovirus meliputi Coxsackie Virus A16 (Cox A16) dan Enterovirus 71 (EV 71). Penularan penyakit/virus HFMD adalah melalui sentuhan langsung dengan cecair hidung, air liur, lepuh (blister) dan najis kanak-kanak yang dijangkiti serta sentuhan pada permukaan dan alatan permainan yang tercemar dengan virus HFMD. Mereka yang dijangkiti akan menunjukkan satu atau lebih tanda seperti demam, luka (ulcer) di mulut, ruam atau lepuh di tapak tangan dan kaki. HFMD selalunya menyebabkan jangkitan ringan dan sembuh dengan sendiri. Namun begitu, segelintir jangkitan HFMD yang disebabkan oleh jangkitan EV71 boleh menyebabkan komplikasi seperti radang otak dan jantung.(SUMBER SINI)


Mimi yang comel 
Perkara yang paling menakutukan bagi setiap ibu bapa yang hantar anak2 di taska!!HFMD atau dalam bahasa melayu penyakit kaki tangan dan mulut....dulu wani pernah kena masa tahun 2011....

Dan hari khamis lepas syamimi pula yg kena....adoi siannya mimi..kecik lagi baru 1 tahun 2 bulan dah kena penyakit ni...petang khamis lepas mmg MV kuar awal dr ofis sebab abg haikal jatuh kat sekolah...kepala berdarah n koyak...huhu nnt MV cerita,,,

On the way nak bawa abg ke hospital likas,,pengasuh Mimi call katanya mimi demam....apa lagi patah balik ambik mimi di taska smpi taska pegang badan mak ai panas....pengasuh dia cakap dr tenghari lagi demam...

Ni lagi satu sudah tau anak demam bagitau awallh....huhu..smpi kereta jer MV tergerak hati nak tgk tapak kaki adik...bila nmpk ada bintik terus ckp dengan suami...."abg mcm penyakit kaki tangan dan mulut jak ni",,,,

Bila sampai hospital likas MV daftar adik sekali untuk pemeriksaan...bila doktor check...MV cakap "doktor dia ada bintik2 di kaki dan badan..sya takut penyakit kaki tangan dan mulut"..doktor terus cek mulut n tekak...

"ada ulser kat tekak n mulut...mmg confirm ni HFMD...jangan hantar ke taska ya bagi cuti dulu..kalau baby tak mau makan n minum bawa terus ke hospital"

Seriously masa ni..dalam fikiran dah ingat nak cuti jumaat isnin selasa..sebab penyakit ni perlu seminggu utk pulih....Ya Allah sedih bila syamimi tak mau BF selama 3 hari sebb ulser..terpaksa perah jak susu taruh di peti ais...

MV makankan adik ice cream vanila untuk hilangkan panas dalam badan barulah keesokkan harinnya dia BF...skg syamimi dah tak demam..tapi tak berani nak htr dulu sbb takut nnt dikatakan mbawa virus..

Sampai skg MV hairan dr mna adik kena..sebab MV baru htr syamimi hari rabu di taska..tup2 khamis dah kena....Apa2pun syukur adik dah sihat dah boleh main masa demam hari tu sayu nya tgk adik nangis mau BF tapi x dpt....

Korang ada pengalaman mcm ni tak?
Read More

DE MEISES BIAR SAJA

9:46 AM
DE MEISES BIAR SAJA


Assalammualaikum









Layan lagu ni sambil katalog buku....suka lirik lagu ni.....hihi korang suka tak lagu ni
Read More