Followers

Tuesday, July 3, 2012

Bolehke??

Dejavu Di Kinabalu...siapa2 yang ada tgk drama ni...best kan lagu dia..Mrs Velentine suka tengok drama ni..Sebab Erma Fatimah yg arah...

Tapi bila tengok ceta ni ada sedikit confius melanda diri Mrs Velentine(ambik ko bahasa nak sastera),,,hehehe,,,

Confius kenapa??Kan ceta ni pasal Inara punya jantung didermakan kepada Nadirah....jadi bila dia nampak Ammar jantung 2 berdegup kencang..tp yang ni tak lah mengelirukan sangat...

Cuma bolehkah seseorang yang menerima jantung drpd penderma(dah meninggal dunia) mengingati apa yang telah dilalui penderma sebelum ni..

Ada sesiapa yg boleh huraikan kekeliruan ini...Mrs Velentine dah tanya ramai ada yg cakap bole.tp bolekah???


Jodoh & Hidayah

Bila bercakap pasal JODOH, ramai memilih untuk berusaha keras walaupun hakikat jodoh sudah ditentukan..

Tapi..

Bila bercakap soal HIDAYAH, ramai pula memilih untuk menunngu biarpun sedar hidayah itu perlu dicari, 'bukannya jatuh ke riba'..

ALLAH.. tarbiyah diri.. amanlah iman dalam redhaNYA..

subhanALLAH.. barakallah (^_^)

Monday, July 2, 2012

Sampainya hati!!!


Bukak News paper..aduh sedihnya..bukak blog pun cerita itu..tambah sedih lagi...sampainya hati...Oppss bukan Final Euro tp sikap x berperikemanusiaan pengasuh yang sanggup mendera bayi berusia 3 bulan sehingga patah kaki dan tangan...

Ya Allah..Benda inilah Mrs Velentine paling takut bila ambil keputusan untuk hantar My Wana ke Taska....sebab terlalu kerap kita dengar kes seperti ini terjadi...

Yang Paling menakutkan jumlah kes dera meningkat dr tahun ke tahun...pada 2009 (2,789),2010 meningkat menjadi 3,257..7 terus naik lagi tahun 2011 sebanyak 3,428....


Apabila kita terima duit sebagai ganjaran untuk menjaga amanah seorang ibu @ ayah,,kenapa perlu kita balas dengan derita...Ya Allah..tabahkan lah hati keluarga kepada mangsa2 dera ni...

Semoga dijauhkan semua ini drpd permata2 hati Mrs Velentine....Amin..

Tempat Menarik di sabah...


Tempat2 menarik di Sabah...siapa yang belum pernah dtg sabah bolehlah bercuti2 sambil2 tue ble jumpa Mrs Velentine yang cute(heheh sila jangan muntah ok)...

Ni antara tempat2 menarik yang kamu patut pergi...


Image
Image
Dua pic kat atas adalah gambar Simpang Mengayau...tempat ni penghujung Sabah...kat cni banyak chalet yang buli disewa...angin kat cni mmg kuat tp memang best...kalo dr Kota Kinabalu ke Kudat paling lama pun 3 Jam je...

Image
Kolam Air Panas Poring

Image
Air Terjun...

Pic air terjun dgn kolam air panas ni pula dekat Ranau..tempat ni orang kenal dgn nama Poring Hot Spring...mmg terbaek kat sni...air semua dr gunung Kinabalu...kat sni ada menyediakan tempat penginapan spt chalet...Jarak dr KK ke Ranau dlm 2 Jam 30 je....Lepas 2 dlm perjalanan balik ble singgah War memorial,Mesilau(ala2 new zealand & tempat pengambaran Gerimis Megundang),Kinabalu Park(tgk Rafflesia& periuk kera) & Rumah terbalik..
War Memorial Kundasang
Kinabalu park

Mesilau
Rumah terbalik Tamparuli

Sebenarnya banyak lagi tempat menarik mau kongsi tapi buat masa ni yang ni dlu...Sudi2 berkongsi tempat menarik d ngeri anda dgn Mrs Velentine...ble???