Followers

Monday, February 27, 2012

Isteri ramping faktor rumah tangga bahagia???

Sumber dr Berita harian



Sekian lama nda mengupdate...(kusus last week so mau tumpu sepenuh perhatian..hehehe)...hari ni mau mengupdate dlu..sebelum..Assalammualaikum n salam 1 Blogger...hehehe....hari ni mau ceta pasal Isteri ramping faktor rumah tangga bahagia???? nah ambik aku...kena dekat batang hidung sendiri lah ni..hehehe....terasa pula tiba2...nape kalo isteri berisi rumahtangga tak bahagia kah????

Biasa kalo jumpa ngan member2 yg sdh kahwin...soalan yg biasa kuar....berapa anak???nda pun mesti kita dengar...woi "suzy" berisi oh ko skg????nah apa lagi...automatiknye c suzy akan jawab..biasalah bahagia....sebab kalo kurus tandanye makan hati...hehehee......

So rasa2 kamulah releven kah digunapakai kajian ni di Malaysia...hehehehe...sebab Mcm Ms Velentine selalu tanya2 member mau wife yg mcm mn...rata2 95% ckp biarlah yg berisi sikit sedap mata memandang ni sedap mau dipeluk..opppssss!!!!ter "18SX" pula...wawawawa///

Apa2pun kajian yg telah dibuat sa rasa terpulang pada kejujuran n kepimpinan dlm mengendalikan institusi  rumahtangga...kalo ada wife yg ramping pun tp sang suami tak jujur(erti kata lain x cukup 1) x ble pakai juga...so give n take lah k...wife jaga badan...hubby jaga hati...hehehe...bye...salam...

Monday, February 20, 2012

Ops!!!Saya bukan anak dara ok>>>Saya dah ada 3 org anak

Salam...td masa lunch dekat cafe tempat Ms Velentine keja adalah sepasang suami isteri ni duduk meja yg sama ngan Ms Velentine...Tak kenal pun tp dah xda tempat kosong so bagi jelah depa duduk...

Disebabkan mulut Ms Velentine yg agak  mesra so berboraklah ngan depa....ceta pasal bayaran hospital Rm980 sebab xda sijil nikah(*depa ni kawen kampung lagipun depa ada pasport je)...agak2 kesian jugalah sebab dh 2 kali depa byr jumlah yg sama...so Ms Velentine Pun suru lah depa cuba p Majlis Ugama Islam Sabah bawa surat akaun kawen kampung spy dpt daftar...(*niat cuma nak tolong je...biarpun depa bukan org Malaysia)

Ang yg paling penting anak dorang sgt2 comel smpi teringat pula Ngan MyHaikalAyuWana....hehehehe...ops...mcm melalut pula kan...ok teruskan ceta..Ms Velentine dh siap makan so nak masuk ofis,,,tp sebelum tue sempat cuit2 bby...nak tau apa suami isteri nak Ms Velentine?????

Dorang tanya....Ms Velentine dah ada tunang ke belum?????Ms Velentine blur seketika tp tak lama n terus je jawab...sa sudah kawen..anak sa 3 sdh.....dan dorang ble jwab mcm ni"ah!!!betulkah????mcm perawan*slang indon* masih...Ms Velentine senyum je n terus beredar...

Ops...Ms Velentine buat entri ni bukan ni bangga diri..tp ada rasa binggung skit???adakah Ms Velentine ni nampak muda Sgt(*bah jan kamu muntah ok....ms velentine pun geli tekak baca ayat ni)..hehehe..

ok bye....ngada2 je entri..org Sabah bilang..Bikin Panas...

Buat Sikit-Sikit By Ranau Boy


Banyak jenis orang di dunia
bermacam ragam bermacam gaya
ada orang yang mahu cepat kaya
ada orang yang mahu cepat semuanya

Pusing pusing kepala jadi pusing
semuanya dengan perihal masing-masing
semua berlumba buat urusan penting
mesin tergendala terjadilah melenting

pre chorus:
Semua cepat takut tidak sempat
tiada rehat aku yang jadi penat

chorus:
Buat sikit-sikit sampai jadi bukit
biarlah bah lambat asalkan selamat
tapi kalau gopoh yang dibina roboh
mulakan semula dari titik mula

Bukannya mahu berlengah
tapi bagus juga kalau ambil sikit masa
buat perancangan buat peta minda
sambil makan nasi ayam antarabangsa

Tapi jangan rasa ragu-ragu
jangan juga ada rasa malu-malu
cuma jangan sampai lepasi had laju
itu tuan puan sendiri mahu tahu labah

Rap:
Dari pekan ranau sampai ke kota tawau
dari long pasia sampai hujung dunia
kalau itu benda kita betul-betul mau
buat sikit-sikit tapi seribu daya

*sangat suka ni lagu..santai...MyHaikalAyu pun suka...selalu nyanyi ngan doorang time dlm keta

Saturday, February 18, 2012

Minum Air pun Ada Masa Yang sesuai

MASA YANG SESUAI UNTUK MINUM AIR.

  1. Minum dua gelas air masak - SELEPAS BANGUN TIDUR. Ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.
  2. Minum segelas air masak - 30 MINIT SEBELUM MAKAN. Ianya membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.
  3. Minum segelas air masak - SEBELUM MANDI. Ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.
  4. Minum segelas air masak - SEBELUM TIDUR. Ianya dapat mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur..


*Bah mau dikasi amal ni supaya sihat tubuh badan.