Followers

Monday, May 20, 2013

Alkisah Wani

Assalammualaikum...

MV tengahari tadi jumpa MY hubby dan MIL..kami pegi makan dgn FIL..on the way jalan ke tempat FIL...MY MIL ceta karenah wani pagi tadi masa atuk dia mau hantar pegi taska...

MY MIL bilang...bangun jak pagi tadi(MV jalan awal wani lambat bangun) terus minta tuk dia bagi mandi...

Wani:"atuk kasi mandi wani..lepas tue kita pegi minum...lepas tue beli gula2...baru wani pegi sekolah...."

See tengok dia punya permintaan...wani wani....bukan tue saja dia buat gempak bila cakap"atuk minta plastik ani mau muntah ni"

MY FIL apa lagi berhentikan kereta terus cari plastik...dan menurut my MIL bila dah dapat plastik wani pun muntah lah uwek uwek...tapi takde pun muntahnya...nak tau apa wani cakap bila atuk dia marah"ani mau muntah bah di plstik mcm Mama tapi tiada yang keluar"

Buat pengetahuan MV mmg standby plastik untuk muntah dalam kereta..maklumlah tengah mabuk morning sickness...Pintar bah anak mama ni...

Sunday, May 19, 2013

Bebelan Wani

Assalammualaikum...

"itulah mama nda mau makan ubat..kan sakit sudah....mama mama"

"mama jangan lupa makan ubat nanti muntah lagi"

Dua pesanan daripada Wani..Ok wani mama Faham

Saturday, May 18, 2013

Memendam Rasa By Budak Kaca Mata

Assalammualaikum...



**lagu zaman bercinta dulu


Firman-Kehilangan

Assalammualaikum...



Suka lagu ni....Tersentuh.....(**mood entry lagu)

Friday, May 17, 2013

Koi Mil Gaya Versi Sebenarnya Saya Isteri Dia

Assalammualaikum...



Suka tengok cute....hehehe

Gambar Anak Ning Baizura Ryan Sky

Assalammualaikum...

MV buka Yahoo...terus nampak gambar anak Ning Baizura...Nama pun unik..Ryan SKy...anaknya comel mcm orang putih gitu sangat cute,,,

Ning Baizura - Ryan Sky
Credit untuk Sini

Ning Baizura - Ryan Sky
Credit untuk Sini

Ning Baizura - Ryan Sky
Credit untuk Sini

Ning Baizura - Ryan Sky
Credit untuk Sini

Comel anak dia kan3x...ikut muka daddy dia...

Baby Boy Or Baby Girl

Assalammualaikum...

Kamu apa khabar??sihat???MV baru nak updated blog..sorry Ibu mengandung ni terabaikan blognya seketika....Biasalah Al-kisahnya ahad lepas kena drip lagi sekali di Hospital Likas...sampai kan doktor tue marah"mama lepas ni jaga kesihatan..ni bukan anak pertama ni anak keempat"

Adoyainya pun doktor...nasib badan...kalau ikutkan hati nak juga takde morning sickness seteruk ni.....siap suruh buat kad mengandung..katanya dah lewat...padahal kandungan baru masuk 7 minggu...

Dan MV yang Saya yang menurut arahan pun buatlah kad mengandung di Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Menggatal..Alhamdulillah semalam sudah daftar..dan yang suprise berat bdan MV 72 kg(**siap turun dari timbangan tak percaya..siap timbang 3 kali...),,mak ai beratnya....

Ok berbalik pada tajuk entry MV..Baby boy Or Girl....Ni kisah My HaikalAyuwani..masing2 dok sibuk nak baby boy or baby girl..mula2 wani nak baby girl....tapi skg ni dia nak baby boy sudah...

MV cakap nak panggil dia kak Chik(ambil dari Achik)..Tapi dia tak mau...katanya panggil kakak Wani jak bah mama....iyalah wani..panggil kakak wani jak kan...dan kita tunggu baby lahir..nnt kita taulah baby boy @ girl..doakan baby sihat jak sekarang ni kan...


**sorry dah lama tak BW

Wednesday, May 15, 2013

Happy Belated Birthday Ayu

Assalammualaikum...

!n!  CeriT@ @yu ;-)
Jom Ke Blog Ayu

Selamat Hari jadi Ayu..Kak MV lambat Wish...sorry semalam Kesihatan tak mengizinkan...Kak MV doakan semoga Ayu dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang sempurna...

Pinjam kejap yea ayu


SELAMAT HARI JADI YANG KE-24 TAHUN

Teduhan Kasih

Assalammualaikum...

Sedetik cinta dah tamat..tamat dengan ending yang gantung..tak berapa nak best ceta ni bagi MV..tapi tak best pun tengok juga MV oi..apa dah...malam ni drama adaptasi novel teduhan kasih...

Pelakonnya ADy Putra,Shah Iskandar,sherry dan Nabila Huda...mesti best...novel MV tak baca lagi...tapi dari sinopsis mcm menarik..


Iffa dan Ayu berkawan baik sejak di zaman persekolahan . Kehidupan Iffa tidak seindah mana bila terpaksa tinggal bersama keluarga isteri pertama ayahnya. Ini semua berlaku kerana ibu dan ayah Iffa terlibat dengan satu kemalangan . Ayu yang selalu cemburu dan iri hati pada Iffa membuatkan hidup Iffa semakin kelam .

Ayu sanggup merampas suami Iffa semata- mata ingin melihat kawannya menderita. Iffa dicemuh kononnya dia tidak pandai menjaga suami. Iffa sedaya upaya mempertahankan rumahtangganya tapi gagal. Namun dia masih mempertahankan anak yang dikandungnya lambang cintanya pada Ryzal. 

Walaupun Ryzal mendesak untuk menggugurkan kandungannya. Iffa redha dengan apa yang berlaku dalam hidupnya. Iffa terpaksa menumpang di rumah mak tirinya demi anak yang dikandungnya. Dirumah, Iffa yang tak ubah seperti orang gaji dan tak ada belas langsung dari mata mak tirinya. 


Hinggalah saat Iffa ingin melahirkan . Mak tirinya sanggup pergi bercuti mengikut Kak long ke Pulau Langawi dan meninggalkan Iffa sendiri. Saat Iffa ingin melahirkan seorang lelaki tidak dikenali datang membantu Iffa.

Ehsan , seorang lelaki yang memiliki segalanya , berjawatan sebagai CEO disebuah syarikat. Lelaki yang dikelilingi wanita-wanita cantik dalam hidupnya tetapi hidupnya kosong tanpa arah. Ehsan adalah insan yang diturunkan oleh Allah untuk membantunya. 

Kelahiran Adam Merubah kehidupan Ehsan dan Ehsan mengganggap Adam adalah anaknya sendiri walaupun hakikatnya bukan. Kehidupan Iffa dan Adam merubah setelah hadirnya Ehsan dalam hidup mereka . Dengan sifat Ehsan yang romantik , ambil berat , manja dan kasihkan Adam membuatkan hati Iffa tercuit rasa sayang. 

Ehsan mengambil keputusan untuk menikahi Iffa demi Adam. Dalam kebahagiaan yang dibina sekali lagi Ayu datang untuk meruntuhkan kebahagiaan Iffa. Kali ini Iffa nekad dia tidak akan berdiam diri dan membiarkan Ayu merampas kebahagiaan yang dimiliki bersama Ehsan. (sumber dari SINI)



***nak tengoklah..tapi tak tau adakah akan sebest sebenarnya saya isteri dia

Sedih..

Assalammualaikum..

Begini kisahnya..waktu rehat di sekolah anak saya akan makan bekal yang dibawa dari rumah, makan bersama-sama kawannya Amira (bukan nama sebenar) di kantin sekolah. Anak saya selalunya akan bawa nasi goreng dan Amira selalunya bawak roti kosong 2 keping yang dibungkus dalam plastik. Roti itu dia akan cicah dengan air sirap yang dia bawa dari rumah.

Itulah rutin bekalan harian yang di bawa oleh Amira setiap hari. Anak saya pun selalunya memang bawa nasi goreng ler coz itu memang peberet dia.. Amira memang suka sangat makan nasi goreng tu dan anak saya tak kisah untuk berkongsi nasi tu..dia memang hari-hari bagi Amira makan nasi goreng tu..Mungkin Amira dah jemu agaknya coz hari2 bawak roti kosong jer cicah air sirap...

Suatu hari..anak saya bersuara kepada Amira..Mira..aku teringin nak makan nasi goreng ko..ko asyik bawak roti jer..apa kata esok kita bawak nasi goreng sama-sama nak.. Nanti kita makan tukar-tukar kat kantin..

Amira termenung..nampak muka dia macam tak sedap.. Alahh..tak nak lah..nasi goreng aku tak sedap lah..ko mesti tak nak makan nanti..Alahhh..ko bawak jer..ko belum bawak, ko dah kata nasi goreng ko tak sedap..ko bawak je lah..mesti sedap punya..

Ok lah..ko punya pasal..esok aku bawak ya..aku bawak nasi goreng special utk ko..Yeeaaahhh..anak saya suka sangat coz Amira setuju nak bawak nasi goreng esok..

Sampai di rumah..malam hari sebelum tidor..Amira cakap kat mak dia yang esok dia nak bawak bekal nasi goreng..dia tak mahu bawak roti kosong 2 keping tu.. Makkk..boleh tak esok Mira nak bawak bekal nasi goreng..?? Mak Mira terkejut..apa sayang..?? Esok Mira nak bawak nasi goreng..? Kenapa? Esok Mira ada jamuan ker..??

Nasi goreng apa yang mak nak buat? Tak ada rencah untuk mak buat nasi goreng esok..Mira bawak roti je lah..Alahh..mak..boleh lah..tak payah bubuh rencah pun tak apa..mak taruk telur je pun dah ok..

Ya lah..baik lah..esok mak buat nasi goreng untuk Mira ya..telur pun tinggal sebijik jer tau..dah malam-malam buta ni mana nak carik telur..bawang pun dah habis tu..tak per lah..mana yang ada je lah..

Keesokkannya dalam dalam kelas..anak saya tanya Mira..Mira ko bawak nasik goreng tak..? Aku bawak ni..Mira senyum..

Ko bawak tak Mira..? Bawak ler...aku bawak..kan semalam dah janji..

Ok..cayalah..tak sabar nak makan nasi goreng ko Mira oiii..

Kul 10.00 pagi loceng rehat bunyi..mereka berdua berlari ke kantin..nak tukar-tukar nasi goreng..
Sampai di kantin..Mira ko nak air tak? Hari ni aku belanja ko air..ko nak air apa? Aku belikan..

Alah..tak kisah..air apa-apa pun tak apa..aku minum jer..

Alahhh..Mira..kenapa ko tak buka bekal lagi ni..ko duk diam jer kat situ apasal? ya lah..aku tunggu ko datang bawak air ler..kita buka bekal sama-sama..

ooo..ya ker..jom jom kita buka bekal..

Amira pun keluarkan 'bekas' nasi goreng dia dari dalam beg plastik..Mata anak saya tidak berkelip..

Amira mana nasi goreng ko? Ko bawa apa ni..? Ni lah nasi goreng aku..ko buka je lah..

Tuan/Puan nak tau..? Nasi Goreng tu diletakkan dalam bekas sabun Axion pencuci pinggan cap Lemon..warna kuning bekas tu..

Amira..kenapa ko letak nasi goreng dalam bekas Axion ni..? Mak ko tak marah ker..? Tak rasa sabun ke nanti..?

Tak lah..mak yang bubuh dalam bekas tu..kat rumah aku mana ada tupperware macam ko..memang kami pakai balik bekas sabun tu...standard lah..kami memang dah biasa macam ni..

Air mata anak saya mula bergenang..tunggu masa untuk tumpah..

Mira..kenapa ko tak cakap yang ko tak der bekas untuk bawak nasi ni..aku boleh bagi ko bekas..kenapa ko tak cerita dengan aku Mira..ko ni kan..

Mira tunduk..tolong jangan nangis boleh tak..? Semalam ko yang cakap ko nak makan sangat nasi goreng aku kan? Sekarang aku dah bawak apasal ko nangis plak..?? Makan je lah..

Mira..aku rasa bersalah sangat coz menyusahkan ko..tak pe lah Mira jom kita makan..ko makan nasik goreng aku ya..aku nak rasa nasi goreng ko..

Ehhh..tak per..tak per..ko makan jer nasik goreng ko..nasi goreng aku tak sedap..bubuh dalam bekas sabun plak tu..

Mira..jgn ckp mcm tu..bak sini aku rasa nasi goreng ko..ya..lah..rasa sesudu jer..kompom tak sedap tu..

Anak saya pun makan rasa sesudu..memang betul pun..tak sedap..nasi goreng Amira putih meleset..tak der rencah..tak der rasa pun..tawar jer..tapi anak saya tak kisah..dia tak komplen pun..

Cuma masa Mira suap nasi goreng tu..air mata dia plak berlinang..anak saya tanya knp ko nangis..dia cakap tak ada aper..tak per lah..kita makan je lah..

Semasa anak saya cerita kisah ini kepada saya..saya menangis..tapi saya tidak menagis semasa itu..saya tidak mahu menangis di depan anak saya..Saya kuatkan semangat untuk mendengar cerita dia sampai habis..

Selesai anak saya bercerita..saya cakap kat anak saya..esok bawak bekas tupperware kat dapur tu..bagi kat Amira ya..cakap kat Amira bekas ni hadiah dari keluarga kita..

Then saya bangun terus keluar tengok-tengok kereta..sebenarnya bukan saya tengok kereta..saya menangis semahunya kat tepi keta tu..tak sangka sangat..di zaman moden ni..masih ada lagi anak-anak kita yang hidup menderita..sedih dan sayu hati ni..

Kepada orang kaya di luar sana..ingatlah..dalam kemewahan yang kamu kecapi sekarang ni..ada saudara kita yang hidup dalam keadaan memilukan..

Saya berdoa kepada Allah..agar semua orang yang tidak berkemampuan ini di murahkan rezeki oleh Allah dan ditabahkan hati mereka dalam menghadapi segala dugaan..Aminnn..

Semoga kisah ini boleh celik kan mata kita..(sumber dari SINI)

**alamak baca tanpa sedar air mata mengalir

Kad Hari Ibu dari HaikalAYu

Assalammualaikum...

Hasil kerja MY HaikalAYU

walaupun tak kemas tetap Mama Hargainya

**Gambar kad hari ibu daripada HaikalAyu...walaupun tak secantik mana tapi yang penting hasil tangan MY HaikalAYu....sayang kamu My Kembar tahun...

Sunday, May 12, 2013

Selamat Hari IBU

Assalammualaikum...

MV terima kad hari ibu dari abg haikal dan kakak Ayu..Kad yang mereka buat sendiri..walaupun tak secantik mana tapi buat MV terharu...Terima kasih anak2 mama....(**tapi gambar kad tak upload..esoklah..upload guna tab ni slow)..

MV dikesempatan ini mengucapkan selamat hari ibu buat IBU MV,Ibu mertua,kakak MV,kawan2 MV...dan seluruh wanita yang bergelar IBU...selamat Hari IBU....Saya sayang IBU saya....

Bak kata2 dalam kad HaikalAYu...

"AYu Syamirah Love MOM"

"HaikalFaiz Love MOM"

"I LOve You MOM"


SELAMAT HARI IBU BUAT YANG BERGELAR IBU

Saturday, May 11, 2013

Dulu Lawan Kini Kawan

Assalammualaikum...

dulu tak ngam kini sangat rapat.
Ingat lagi entry INI...kalau dulu Double wani ni tak berkawan...skg dah terbalik..mereka sangat rapat..mungkin sebab Wani(anak kakak MV)...dah pandai cakap...jadi senang dorang berinteraksi...

MY wani mmg dah lancar cakap..mcm orang besar....bila tengok gelagat dorang berdua ni...terhibur hati..terkedik2 main kejar-kejar..Wani pun asyik cari cousin dia...Semoga hubungan mereka akan kekal mcm ni sampai bila2....


**gambar ini masa V pergi mengundi..MV tinggalkan wani kat rumah..baik pulak dia tak nangis..iya lah nak jadi kakak kan...

Friday, May 10, 2013

Himpunan Demokrasi 505 Blackout Di SPR sabah-10-05-2013-

Assalammualaikum..

persediaan...

Polis mengawal MIni Putrajaya

**Penyokong Pakatan berhimpun di hadapan pejabat Suruhanjaya SPR Sabah untuk membantah PRU13..yang kononnya ada kwasan yang balckout masa kira undi...Bah kalau kamu mau berhimpun kah apa..pastikan kamu siap sebelum jam 5 petang...nnt tambah jame sini depan Mini Putrajaya.....

Adeh mau pegi tengok2 keadaan di sana..bulikah itu..sebab Library satu aras dengan SPR sabah....

Petanda orang sakit Mental

Assalammualaikum,,,

nasib baik den x ponah buekkkk...
sumber dr FB

**alamak...nah petanda sakit mental...huhu

What is Project C??

Assalammualaikum...

lagi satu blogbuster

Here's a summary of what you need to do:
1. Record a short video (approx. 10 seconds) creatively based on the brief below in your own preferred language. Please note that video should not be a reproduction of client's materials (purely copy paste images) and should include your own recordings.
2. Upload your video in the space provided. You may upload up to 5 videos.
3. If your video(s) is chosen for the campaign, it will be shown on the ad displayed on your blog. Kindly note that if your video(s) is not chosen, the ad will not show up on your blog.
4. Please note that approved videos will be compressed and a 5-sec branding clip will be added to the end of your video.

You will earn: 
RM0.50 for each complete play of the video that is shown on your ad unit (this rate applies to Glitterati members only).

------------

Campaign background: 
On a daily basis, we make guesses of the things that happen around us. How about making some guesses today for a chance to win a prize worth RM100,000? So here’s your question – What is Project C?


Brief:
Record yourself/ your friends making guesses of what Project C is. There are no key points to mention in your video. Your video should be entirely about what your guesses are for Project C.
E.g. Is it the new “gangnam style”? Does the C stand for Cendol? Is Christina Aguilera starting something called Project C? Make your guesses as creative as possible! (for approx 10 seconds) 

Sample idea: 
Video showing you/your friends making guesses of what Project C is. 
“ I think Project C stands for Project Cendol because we need more Cendol vendors around Malaysia and…

**lagi satu blogbuster...tengah fikir nak buat video macam mn...hehehe....ok tak kalau MV buat ayat mcm ni

Pernah dengar Project C????C itu untuk apa??adakah C untuk Cincau Sebab Cincau bagus diminum oleh pesakit darah tinggi...Anda suka Cincau..Anda rasa C itu untuk Apa????

Perghh merapu ayat kan...Terima kasih nuffnang bagi blogbuster,,

Thursday, May 9, 2013

Biar Gambar berbicara

Assalammualaikum..


Blogbuster:Acer Hybrid Ultrabook

Assalammualaikum...

MV ke udara...Hari ni baru naik keja....walaupun tak berapa sihat lagi tapi kena pegi juga sebab mc tak lama...

Blogbuster:Acer Hybrid Ultrabook...Sebenarnya dah lama perasan masa bukak nuffnang...ada benda ni..

esok dah nak tarikh tutup
Sedikit tentang blogbuster:acer hybrid Ultrabook

Here's a summary of what you need to do:
1. Record a short video (approx. 10 seconds) creatively based on the brief below in your own preferred language. Please note that video should not be a reproduction of client's materials (purely copy paste images) and should include your own recordings.
2. Upload your video in the space provided. You may upload up to 5 videos.
3. If your video(s) is chosen for the campaign, it will be shown on the ad displayed on your blog. Kindly note that if your video(s) is not chosen, the ad will not show up on your blog.
4. Please note that approved videos will be compressed and a 5-sec branding clip will be added to the end of your video.

You will earn: 
RM0.50 for each complete play of the video that is shown on your ad unit (this rate applies to Glitterati members only).


Campaign background: 
Acer is launching a brand new Acer Aspire P3 Convertible UltrabookTM 

Features of Acer Aspire P3 Convertible UltrabookTM :
1) Convertible (it converts between touch & typing mode)
2) Ultraportable
3) 11.6” IPS HD Display
4) Touch centric with Windows 8 OS
5) Detachable

Brief:
Record yourself to show your frustrations towards your current laptop which is heavy to carry around (unportable) and having a difficult time scrolling long pages or clicking with your mouse (non-touch centric) and frustrated because your laptop is difficult to hold and bring around if you want to show something to your friend on your laptop. (undetachable – keyboard and the screen are attached)


Sample idea: 
Video showing you putting down your heavy laptop bag with a sore shoulder (unportable), while the next scene shows your mouse not working (non-touch centric). 


IMPORTANT: 
-Do not record featuring an Acer laptop.
-Do not show the brand of your laptop.
-Do not call out the new Acer Aspire P3 Convertible UltrabookTM.
-You can replace the actual laptop with prop that looks like a laptop.
- This is a teaser phase therefore there will be no branding, do not mention anything about the brand.


Tapi kan MV rasa dah tak sempat nak buat video..dengan keadaan MV yang tak berapa sihat ni...**ada saper2 yang nak offer diri tolong buat video untuk MV???nnt sen2 kita bagi sama rata...


Hahaha...ada kah yang nak???jangan marah

Tuesday, May 7, 2013

Nasi oh nasi

ASSALAMMUALAIKUM,,,,

Nasi,,,mv nak sgt makan nasi tp tekak ni tak nak trima nasi,,huhu,,,hubby mg bising "syg ni mcm mn nda muntah2 kalau nda mau makan langsung",,,,

Mv mmg xda selera langsung untuk makan,,tekak ni x nak trima,,,mual yg sgt teruk...kepala berdenyut2,,nasib lah anak2 faham,,,masing2 pakat urus kerja kat umah,,,wani,,yup wani tak meragam syukur,,

kejap lagi nak ke klinik,,,,tak tahan nak rasa yg ditanggung,,,dah 2 hari x g keja ni,,pastinya keja makin menimbun,,,,,


doakan mv yea..

Saturday, May 4, 2013

Bukan niatku

Assalammualaikum

Maaf bukan niat Mv utk tidak singgah ke blog kamu..kesihatan mv x mengizinkan..alahan yg mv alami membuatkn mv perlu byk berehat..

Kekerapan muntah membuatkn mv lemas.buat nina mv bkn x nk singgah blog nina.tp keadaan x mengizinkn..suprise utk mv katanya tp td try bukak kat hp nokia ni tp syg x dpt open pula blognya,tab mv hubby bwa ke ranau..insyallah esok mv jenguk blog nina k.

Buat cikgu etuza nt salam cikgu mv smpikn pada suami.pada gsf mv minta maaf x jenguk kmu dah 3 hari.bgitu jg dgn rakan2 yg lain.

Bukan niat mv.harap kalian mengerti.esok jangan lupa mengundi.selamat mengundi.

Jadual Perlawanan Liga Super 04.05.2013

Assalammualaikum...


LIONS XII VS PKNS  -7.45 mlm 
SELANGOR VS TERENGGANU -8.45 mlm 
 NEGERI SEMBILAN VS PAHANG -8.45 mlm 
JOHOR DT VS KELANTAN-8.45 mlm


Esok nak mengundi..jadi hari ni biar layan bola dulu..tak sabarnya nak mengundi..hehehe....

Excited ni...hehehehe...

Friday, May 3, 2013

Thank you sally

Assalammualaikum....


Tq sally bagi link entry khasiat kurma buat ibu mengandung tp kak mv tak dpt bca sebab kak mv guna tab je ni..nnt kak mv baca  k,.,

tq juga buat yang ucapkan tahniah dalam entry sebelum ni...mv minta maaf semua..x sempat nak bw buat masa ni..sebab morning sickness ni buat mv lemah.,dahsehari x jamah nasi,,

selera makan hilang hanya mampu makan mee,,,doakan kesihatan mv yea

Alhamdulilah

Assalammualaikum,,,

SYUKUR ALHAMDULILLAH,,,BAK KAT MY HUBBY REZEKI ALLAH BAGI..BUKAN SEMUA ORANG DAPAT..JADI KITA TERIMA SEADANYA....

YA DOA DAN HAJAT MV DIMAKBULKAN...KELUAGA VELENTINE AKAN BERTAMBAH LAGI,,WANI AKAN JADI KAKAK...DAN MV DALAM KEADAAN MORNING SICKNESS LAGI,,,,

AKHIRNYA HAJAT MV UNTUK MEMPUNYAI ANAK SEBELUM UMUR 30 TAHUN AKAN TERMAKBUL,,,SKG MV 28 TAHUN DAN DOKTOR CAKAP TADI USIA KANDUNGAN DALAM 6 MINGGU...,

GEMBIRA...MY HUBBY PUN SUKA,,HAIKALAYUWANI MMG SDH TAHU SEBAB MV MMG DAH SAKIT2 SKG NI,,,DUE MUNGKIN DALAM BULAN 11 KOT,,TAK KIRA LAGI NNT NAK DAFTAR KLINIK,,,,

ANAK ALAM PERUT NI AKAN SAMA2 PERGI MENGUNDI,,HEHEHE,,ALHAMDULILLAH

Tegur jangan Sampai menghina

Assalammualaikum...

Please SHARE if you LIKE this. :)
Sumber My Networks's

MV suka dengan kata-kata..sebab kadang2 kita kalau menegur untuk membetulkan seseorang sampai membuat dia rasa seperti terhina....

Bab mendidik pun sama....kena penuh kesabaran...jangan sampai keluar perkataan"BODOH"....meminta kangan sampai memaksa....pemberian itu kalau boleh biar ikhlas dari empunya badan....

Dan bila kita memberi jangan diungkit balik..sebab ini selalu terjadi..Yup MV akuinya...Jadi sama2 lah kita muhasabah diri

Jadual Perlawanan Liga Super 03.05.2013

Assalammualaikum..

 FELDA UNITED VS PERAK-4.45 Ptg
T-TEAM VS ATM-4.45 Ptg

**MV sokong ATM,,Terbaek...mood bola walaupun PRU13 semakin hampir

Thursday, May 2, 2013

HArus Terpisah-Cakra Khan

Assalammualaikum..


Ku berlari kau terdiam 
ku menangis kau tersenyum 
ku berduka kau bahagia
ku pergi kau kembali 
ku mencoba meraih mimipi
kau cuba hentikan mimpi
memang kita takkan menyatu...

MV suka lirik lagu di atas..tiba2 MV layan jiwa2..hehehe...Ada sesiapa suka lagu ni???Pernah dengar lagu ni tak??

Tabung HAW



7 Langkah Pengundian SPR

Assalammualaikum...
Maklumat buat semua pengundi terutama yang baru pertama kali mengundi.

Moga bermanfaat


Cara mengundi

1. Sila masuk apabila dibenarkan oleh polis yang mengawal di pintu masuk.

2. serahkan MyKad/Dokumen pengenalan dan slip semakan kepada kerani Pengundian Pertama. Tunjukkan tangan untuk diperiksa dan dipastikan tiada calitan dakwat kekal pada jari.

3. Bergerak ke hadapan kerani Pengundian kedua. Letakkan tangan di atas pad dakwat kekal untuk calitan jari dan tunggu nama anda dipanggil.

4. Selepas jari ditandakan dengan dakwat kekal dan sebelum kertas undi dikeluarkan, kerani pengundian pertama akan membuat tanda pada nombor dan nama anda dalam buku daftar pemilih. Dapatkan kertas undi daripada Kerani Pengundian Ketiga.
cara mengundi pru13

5. Maju ke petak undi dan tandakan X pada ruang calon dalam kertas undi anda. Pilih satu calon sahaja.

6. Masukkan kertas undi ke dalam peti undi masing-masing untuk Dewan Undangan Negeri dan Parlimen.

7. Keluar segera dari tempat Mengundi.

Sumber: SPR

Selamat mengundi daripada Arus Baru
ps: Jika bermanfaat, sila sebarkan pada sahabat yang lain
Sumber google
Saja kongsi ni....hehehe...maklumlah first time...tapi yang UNdi Adalah Rahsia tue dah tak betul kot...sebab kat Facebook masing2 dok canang parti masing2...siap tukar profile picture lagi...so boleh tau siapa undi siapa...

Tapi undi MV adalah rahsia...hahahaha

TAbung HAW

**kejap lagi nak pergi Majlis Tahlil dan pot luck jabatan MV...


Jadual perlawanan Liga Perdana 03.05.2013

Assalammualaikum...


UiTM FC VS KL POS MALAYSIA FC -4.45 ptg 
KEDAH VS PDRM -8.45 mlm 
KUALA LUMPUR VSJOHOR -4.45 ptg 
NS BETARIA FC VS SABAH- 4.45 ptg 
KL SIME DARBY FC VS PERLIS -4.45 ptg
SARAWAK VS KL S.P.A. PUTRAJAYA FC- 8.15 mlm



Chayok2 Sabah..jangan kena 5-1 lagi.......MV lambat ke udara..x berapa sihat...dan busy sikit

Tabung HAW
http://bit.ly/11z9MIE
http://bit.ly/Yag3v5
http://bit.ly/Yag5Df
http://bit.ly/11z9QrU
http://bit.ly/10oX8ZQ

Wednesday, May 1, 2013

Bosan

Assalammualaikum..




"Oooo..aku bosan..na na na...." abang haikal pandai betul nyanyi lagu ni...siap semangat lagi dia nyanyi....Bah ni untuk kamu My haikal Faiz///

Sedang Apa Dan Di mana-Sammy Simorangkir


Assalammualaikum...


MV suka lagu ni...semua gara2 drama ariana mikhail....hehehe...ada yang suka tak lagu  ni....


**entry autopublish

Sambutan Hari TLDM Ke-79 Kota Kinabalu

Assalammualaikum...

Sabtlu lepas MV akhirnya berjaya memujuk en hubby untuk ke Sambutan Hari TLDM Ke-79...dan dapatlah MY haikalayuwani naik kapal KD Perak...dan ada satu insiden yang meninggalkan kenangan buat kami semua...

Insiden bila kak bergayut mcm monyet gara2 terjatuh dari tangga..Masa ni Memang MV kaget tak tau nak buat apa..nasib baiklah kakak Ayu sempat berpaut pada pemegang tangga ..dan terima kasih pada abang2 tentera yang selamatkan kakak AYu...

Syukur alhamdulillah AYu selamattanpa kecederaan...dan oleh kerana peristiwa itu kakak AYu nak jadi pegawai tentera laut mcm anak Kak KA..hehehe...apa2 saja kakak...kuncinya rajin belajar..semoga cita-cita kakak tercapai...

Sebelum naik kapal

lagi My kakak Ayu dengan cermin matanya

si bOtak MV

MV sibuk dok terangkan..

MV tak perasan bila kena snap

My Botak

MV dan wani

MV dengan anak2 dan mama MV

posing maut

tengok abang haikal

jurukamera kami hari itu

Sikit jer gambar yang kami ambil..sebab panas sangat..dan terima kasih lah encik Hubby kerana faham dengan isterimu yang bergelar blogger ini//

**MV pakai baju hadia GA..

Selamat Hari Pekerja

Assalammualaikum,,,

1 Mei 2013...selamat bercuti buat semua yang bekerja..kerana hari ini adalah Hari Pekerja...Yeahhhhhhhhhhhhhh cuti...Dan yeahhhhhhhhhhh juga sebab dudukk umur ajar wani supaya tak Banjir lagi..

Yeahhhhhh sebab boleh rehat2 walaupun shari dan santai2 di rumah...apa yang penting boleh layan Cinta kau dan aku...

Selamat Bercuti MV ucapkan pada semua...dan lagi 4 hari nak mengundi ni..excitednya...Selamat bercuti dan selamat bersantai2...