Followers

Tuesday, January 31, 2012

Renung2kan

Assalamualaikum..

~Manusia seperti Sebuah BUKU.... -
Cover depan adalah tanggal-lahir...
-Cover belakang adalah tanggal kematian..

»Tiap lembarnya,
adalah tiap hari dlm hidup kita dan apa yg kita lakukan...
»Ada buku yg tebal, Ada buku yg tipis...
»Ada buku yg menarik dibaca...
ada yg sama sekali tidak menarik...

»Sekali tertulis, tidak akan pernah bisa di'edit' lagi...
»Tapiii.. hebatnya, seburuk apapun halaman sebelumnya,
selalu tersedia halaman selanjutnya yg putih bersih, baru dan tiada cacat...

»Sama dgn hidup kita, seburuk apapun kemarin..
Tuhan selalu menyediakan hari yang baru untuk kita memperbaikinya...

»Kita selalu diberi kesempatan baru
utk melakukan sesuatu yg benar, sukses dan lebih baik dari hari2 sebelumnya...


»Kita selalu bisa memperbaiki kesalahan dan
melanjutkan alur cerita kedepannya sampai saat usia berakhir yang sudah ditetapkan-NYA, ketika lembaran buku kehidupan sampai pd sampul penutupnya,
Waktu dimana tdk ada kesempatan lg utk kita memperbaiki buku kehidupan..


Ya Allah... Terimalah taubat kami stiap hembusan nafas~manusia n buku~

Jawapan kita kesetiaan ibubapa

KATA-KATA YANG MEMBUAT RAMAI SEBAK


» Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
» Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
» Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
» Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
» Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
» Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”.


Tetapi



» Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
» Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
» Bila kita menagis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
» Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
» Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
» Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.

Petua seronok bekerja

Salam semua...hari ni Ms Velentine nak kongsi sikit Petua seronok bekerja yang diambil drpd buku 55 Petua Seronok Bekerja(Dato' Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah & Ahmad Fazli Yusof)..

Petua #5 : Ringankan Tangan Kita, Pasti ia akan berbaloi.
- Bagi meningkatkan keseronokan di tempat kerja ringkan tangan dan bantulah mereka yang memerlukan kerana kita tak perlu modal utk itu,tp jasa kita pasti dikenang olh mereka smpi bila2..

- Sekiranya kita malas membantu org!!!kita akan dikenali sebagai individuallistik dan bila ini berlarutan kawan2 sekerja akan menjauhkan diri drpd kita dan kita tdk akan dpt meminta bantuan drpd mereka sekiranya menghadapi kesulitan.Apbila ini berlaku tempat kerja menjadi 1 tempat yg menyeksakn..

- Tp perlu juga kita ingat,,,ringan tangan jangan smpi mengabaikan tanggungjawab sendiri,dan jangan smpi diambil kesempatan olh org yg malasa bekerja.

Petua # 50 : Hari Tema Bulanan:Takkan setiap Hari sama?
- utk menambahkan kemerahan suasana kerja...apa kata kita buat teknik tema bulanan..tetapkan 1 hari dlm sebulan sebagai tema kerja..
- Cth: hari santai,hari senyum,& byk lg..

Petua #53 : Ingat mati!Kita akan berkualiti
- Ingati mati utk kualiti
  "Nabi Muhammad pernah mengungkapkan 1 peringatan yg cukup berkesan : 'ada 1 perkara yg dilakukan olh bijak pandai',
"teman2nya bertanya:'apakah perkara itu?
"Nabi Muhammad menjawab:'mengingati mati"

- Professor Dr. Muhayah,seorg  pakar oftalmologi berkata,apabila seseorg itu mengingati mati maka dia pasti ingat pada syurga dan neraka Tuhan.dia juga akan ingat setiap amalan didunia yg akan dihitung dan ditimbang nnt..setiap perbuat itu akan "diaudit" oleh yg maha Mengetahui.olh itu adakah ita hendak bermain2 ketika kerja...kerana ia akan menjadi mata negatif yg akan merosakan "penyata kira2" kita di akhirat nnt.

- Apa yg penting, mati boleh dtg bila2 masa sahaja....x semestinya umur 70thn...x perlu tunggu tua..kadangkala kelapa muda lbh byk dikait berbanding kelapa tua


Itu je yg Ms velentine mau kongsi..akhir kata selamat bekerja dengan seronok ...tetapi bukannya berseronok di tempat kerja...


peace yo...renungkan2...kalo ble baca buku ni..best..

Monday, January 30, 2012

Sekitar majlis Hari Jadi kecil2an My HaikalFaiz

Salam semua...dlm post Ms Velentine Jumaat hari 2 ada gitau nak buat majlis besday tuk my Hero...so buat lah majlis kecik2 je..bertempat d umah kat kg Ms Velentine..so yg dtg pun sikit je...

Jom tgk2 pic yg sempat d snap...
Pic ni sengaja d edit sebab Ms Velentine kena jaga aurat..(*oppps...)


Hadiah utk Abg Haikal

Pic ni pun diedit bg sebab2 tertentu(*sama ngan gambar td)
Abg Haikal N Kakak Ayu ngan Aci eng yg drg suka buli
kek blueberry fresh cream



birthday boy
Pic biasa2 jak...hehehe...sambutan ngan keluarga terdekat saja..bye..




Friday, January 27, 2012

Esok birthday My Haikal

Salam...esok 28.01.2012..genaplah umur c hero ku 5 tahun...Abh mohamad Haikal faiz..bah nnt mam celebrate k...kita buat d Bfot...hadiah minta ngan ee n uncle..ama...atong...

Happy besday my lovely HaikalFaiz...May Allah Bless You...jadi anak yg soleh n jan nakal2...besar sdh 2...

Happy Birthday yea syg haikalfaiz

Semua tentang mata


salam..berkongsi je...just baca je,,,hehehe,,

‎~ Alihkan pandangan matamu ke arah LAUT, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan. Tetapi hanya Allah sahaja yang mengetahui rahsia di dalamnya. Begitu juga dengan kehidupan manusia, riang dan ketawa tetapi hanya Allah yang mengetahui rahsia kehidupannya.

~ Jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah SUNGAI, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya.

~ Dan jika rasa sedih,alihkan pandanganmu ke arah LANGIT, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa Allah sentiasa bersamamu...

bye...

Semua tentang hati

salam masa bukak fb terbaca status member(nizam lensa.)...statusnye sgt menarik hati ni chewah...




"Pesan pada DIRI , Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tidak SUDI kepada insan yang tak MENGERTI. Kerana sekali kau memberi, selamanya dia di HATI. Kerana, sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI"


bah renung2kanlah...bye..

Friday, January 20, 2012

Tak Sihat....

hi...semua..baru hari ni naik keja..sian Mrs Velentine...cuti sakit 4 hari..dlm sakit2 jaga anak juga sebab anak pun sakit..huhuhu..doakan kesihatan kami sekeluarga k..ameen

Friday, January 13, 2012

Isai..lagu ni best by Ramli Carlo

Hi semua mau kongsi ni lagu sama kamu...lagu ni kira popular skg D sabah...dlm bahasa Dusun..tajuknya Isai...dlm melayu Siapa.....dinyanyikan oleh wilton hamdih...lagu ni ditulis oleh Ramli Carlo..penyampai Kita-kita crew d KKFM - BUKAN SEKADAR MUZIK ..dan juga seorg Guru sekolah..u are really talented bro...hehehehe.....


bah banyak lagi lagu yg best2 bro kita ni buat..kamorg rajin jak p blog ni....selamat mendengar..bye....


p/s...ramlicarlolirik..nah sa tolong ko promote sdh ni bro..ada komisen kah..hehehe..gurau2 jak

Allah itu maha melindungi... Sangat salute dgn Suami Wardina Saffiyah

Salam semua...just mau share tntg pengalaman Wardina Saffiyah dirompak di rumah sendiri...klik sini utk baca kisah yg meruntun hati dan menyedarkan kita tntg kekuasaan Yg Maha Esa///

Sa sangat2 salute dgn En Ikhwan kerana mempertahankan maruah isteri....beliau boleh dijadikan idola pada sang suami sekalian...semoga Allah melindungi kalian sekeluarga dan semoga cincin yg hilang i2 dpt semula....Ameen...
 





Thursday, January 12, 2012

wahai sang hawa...sila baca...

❤ BERIKUT ADALAH MAKSUD PEMBERIAN/HADIAH LELAKI KPD PEREMPUAN ❤

✔ JAM TANGAN → Tanda mengingati setiap masa dan waktu ツ
✔ CINCIN → Tanda ikatan kasih yang abadi ツ
✔ GELANG → Tanda mesra ツ
✔ RANTAI LEHER → Ikatan cinta yang perlu perhatian ツ
✔ SUBANG → Tanda penghargaan dan penghormatan ツ
✔ KASUT → Sentiasa mengambil berat/prihatin ツ
✔ PAKAIAN/KAIN → Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu ツ
✔ PAYUNG → Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi ツ
✔ MINYAK WANGI → Tanda cinta ツ
✔ BINGKAI GAMBAR → Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan ツ
✔ BUKU → Bersifat terbuka dan bertolak ansur ツ
✔ BUNGA → Tanda perkenalan dan tanda sayang ツ
✔ COKLAT → Semanis cintamu ツ
✔ LAGU/CD/KAD UCAPAN → Mengabadikan cinta dan kenangan ツ
✔ SEJADAH DAN AL-QURAN → Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat ツ
✔ HANDPHONE → Tandanya kau jangan lari dari ku!!!! Akan ku mencari mu walau dimanapun (melainkan kalau handphone itu ditutup) ツ

#Tetapi hadiah yang paling di nanti2kan oleh setiap perempuan adalah...
❤ MASUK MEMINANG → Tandanya dia serius dan betul2 ikhlas mencintai kamu ♥



hadiah paling berharga yg sa dpt ialah masuk meminang dan menjadi suri hati Mr Velentine

Pejam celik MyHaikalAyu dah sekolah..cepatnye masa berlalu




Salam....mcm baru 1 tahun je rasanye..tp rupanye dh bertahun2...dlu lahir seberat 3.0kg je skg dh 15 kg...kalo dlu x pandai ckp sekarang amboi mama pun surrender....Cepatnye masa berlalu tup2 My HaikalAyu dh sekolah...2014 nnt dh darjah 1...belajar rajin yea sayang....
my kembar tahun
Abg haikal yg selalu d buli olh adik wana N kakak ayu
Gembira di hari pendaftaran
dengan beg angry birds"nye"
Dan sedar x sedar...tahun sa mau masuk 27 Tahun,,,alamak..nda lama lagi angka 3 o..huhuhu...tp xpe jnj tetap cantek..wakakaka..perasan..hehehe....bye..

Jodoh kita dah ditentukan,,,













Assalamualaikum & salam sejahtera semua.....td bukak lah Facebook...so ada kawan yg share pic ni....teringat pula td dgr KKFM(radio sabah) ada isu tentang jodoh...mcm mn mencari jodoh..sebab ada sorg ni baru putus cinta....

Bak kata ustaz Azhar idrus...jodoh kita telah ditentukan oleh Allah SWT sewaktu kita berumur 4 bulan dlm kandungan ibu...cepat atau lambat kita bertemu jodoh 2 je yg kita tak tau....tp jodoh utk semua mmg dh ditentukan...So ingat2lah wahai2 mulut2 yg suka mengata org....Jodoh ni dah ditentukan...

jangan suka2 mau mengata kalo org sdh lewat usia x belum bertemu jodoh...itu semua bukan di tangan mereka kamu ingat drg suka2 kah membujang smpi begitu lama....fahamilah juga perasaan mereka...

dan jangan juga suka mengata pada mereka yg kawen awal 2 gatal...kawen guna duit mama bapa....sdh tertulis bertemu jodoh jodoh d usia muda mcm mn mau mengelak..pokok pangkalnya...jaga diri perbaiki peribadi...hal org lain just tgk jak jangan mau jaja sana sini mcm jual karipap panas...peace yo....hehehehe

Wednesday, January 11, 2012

First time hantar My Wani Syazwana Ke rumah orang(pengasuh)

Salam pagi rabu yang agak suram bagi sa...huhuhu...sedih bah,,first time hantar my wana ke rumah org utk dijaga...kesian dia nangis betul sorry syg mama terpaksa sebab xda org sdh mau jaga adik..nenek pun sakit2 lagipun drg d Ranau sdh...kalo mau suru adik tgl d Ranau mama x mau..cukuplah dlu terpaksa berpisah sekejap dgn Abg Haikal...tp adik mama x sanggup....Sebab adik kan nyusu badan..sabar yea syg thn depan adik pg taska tmpt mama keja k..mama janji..n akan usahakan...

ni lah my cute wana..
Sangat2 risau skg ni..mcm mn agaknye dia dgn pengasuhnya 2...huhu...tp td sa sdh ber"sms" dgn pengasuh..alamdullillah dia berhenti sdh nangis...harap2 dia biasalah d sana...petang nnt jak p ambil terpaksa menahan sakit sebab "Susu Badan Bengkak"...kalo balik tgh hri pun kesian jak dia nnt nangis...

ni pic dia nangis tp td lagi kuat...





Sdh lah adik wana nangis d keta ada juga yg sedih..sape lagi kalo bukan C kakak...dia nangis takut sebab kenapa mama bagi adik tempat rumah org...syg mama kakak bukan bagi tp minta tlong jaga adik..sebab mama n babah kan keja...jan nangis2 belajar rajin di sekolah k....abg haikal jugalah yg xda perasaan...duduk melayan kuih sosej dia.hish2x...
ni dia c kakak yg sgt syg adiknya
Ni my hero yg xda perasaan ..hish2
Sangat berharap hari2 yg berikutnya my Wani Syazwana x menangis lagi bila dihantar ke rumah pengasuhnye..doakan yea..amin...bye..thankz pada yg sudi baca entri ni...mmuahhh

Tuesday, January 10, 2012

Baju Mahal Vs Baju Murah


orang akan kata, e'eh baju uptown ea atau kata apa barang baju biasa2 jek. nak yg hebat gitew. tapi tahukah anda:
1. Jika anda memakai baju mahal sekalipun, nama anda tidak akan diumumkan sebagai penerima anugerah baju paling mahal dalam shopping complex yang anda masuk~ 
2. Baju anda cokia cap ayam tapi selesa dipakai, orang kutuk sebab die pakai baju mahal2 tapi  kalo tak hensem / cantik sama juga ye dak? lols =p lebih baik bersederhana. (pakai baju mahal baru nampak hensem dan cantik ke??)
3. Semasa anda berjalan, anda berselisih dengan orang awam mereka tidak akan meraba baju anda semata - mata untuk melihat jenama dan ketulenan baju anda. kecuali orang tu mental illnesses sikit. hi3
4. Sedang anda memakai baju mahal, tiba - tiba ada orang lain yang memakai baju serupa berselisih dengan anda. samalah juga anda akan berasa harga baju anda tu masih mampu beli dan malu sendiri. baju uptown jarang nak selisih sama atau sepatern. :) 
5. Buat ape nak beli memahal, belanja kengkawan lagi best. dressing sempoi n bersih lagi elok~ :)
6. Pakaian last kite adalah sama (bagi sesama Muslim) kain putih tidak berjahit dan bukan import. :)
Moral: pakai je la apa yang ada~ tak yah memilih sangat. Bagi saya asalkan kain itu memberikan keselesaan saya akan pakai. 

7 Tanda Si Kecil Sayangkan Anda


Anak yang semakin membesar, pastinya menguja ibu bapa. Kasih sayang diberikan sepenuhnya kepada anak kecil ini. Bak kata pepatah, Ibu mana tidak sayang terhadap anaknya. Tetapi bagaimana pula anda mengetahui anak sayang anda. Bersama NORHASLIZA YUSOFF untuk mengetahui tanda-tanda si kecil menyayangi anda.

1. Si Kecil Ceria Melihat Wajah Anda
Sejak bayi dia berusaha untuk mengingati wajah anda. Dia akan merenung wajah anda dalam tempoh yang lama. Memang benar, dia tidak memahami apa-apa tentang dunia sekitarnya. Tetapi dia tahu, anda sangat penting buat dirinya. Apabila usianya meningkat satu tahun dia memberikan senyuman yang paling lebar kepada orang yang disukainya. Dia mula berhati-hati terhadap orang yang tidak dikenali dan wajah yang jarang dilihat. Menjadi lebih gelisah apabila dipisahkan dari ibu bapa.

2. Si Kecil Berfikir Tentang Anda
Walaupun anda tidak berada di sampingnya, dia tetap mengingati anda. Lazimnya antara 12 hingga 24 bulan, dia akan mengerutkan wajahnya dan melihat sekelilingnya apabila ditinggalkan sendirian dalam bilik. Kandang kala, menunjukkan reaksi gelisah apabila anda tidak berada di sampingnya. Tetapi kembali ceria dan tersenyum apabila anda kembali mendapatkannya.

3. Si Kecil Buat Ragam
Jangan salah faham! Jeritan tangisan yang diluahkan bukan tanda dia tidak menyukai anda dan tidak sayang anda. Dia bersikap begitu kerana dia terlalu mempercayai anda sepenuhnya. Dia mahu meluahkan rasa tidak selesa kepada anda tanpa rasa bersalah dengan harapan anda akan menenangkannya.

4. Si Kecil Bertatih Berlari Kepada Anda
Dia berlari ke sana sini tanpa henti, lalu terjatuh dan menangis. Dia berlari mendapatkan anda. Dia amat memerlukan anda apabila menghadapi kesulitan. Walaupun pada awal usia satu tahun, pertuturannya masih belum lancar tetapi tingkah laku ini jelas menunjukkan dia sayang anda. Malah ada sesetengah kanak-kanak kecil masih belum mengetahui pengertian sebenar ‘mama saya kamu’.

5. Si Kecil Membuat “Kejutan” Kepada Anda
Sedang anda minum petang di halaman rumah, anak kecil memberi ciuman di pipi anda. Emosi yang ditunjukkan oleh anak ini menunjukkan perkembangan emosinya yang positif. Dia begitu menghargai anda dengan memberi kejutan buat anda.

6. Si Kecil Minta Persetujuan Anda
Dia akan mulai meminta anda untuk bersetujuan terhadap apa yang ingin dilakukannya. Dia mahu segala perbuatan yang dilakukannya nanti akan dihargai oleh ibu bapanya. Walaupun ia menunjukkan ada unsur si kecil bimbang akan dimarahi oleh anda, tetapi secara tersirat, si kecil sentiasa mengingati kata-kata nasihat anda supaya berkelakuan baik setiap masa. Sikap sebegini menunjukkan tingkah laku si kecil semakin baik.

7. Si Kecil Dengar Arahan Anda
“Adik, tolong mama kemas permainan dan masukkan dalam beg ini.” Si kecil menuruti arahan anda itu walaupun dia sedang seronok menonton rancangan kartun kegemarannya. Walaupun kerja mengemas itu hanya sekejap dilakukannya, tetapi kesanggupannya untuk berhenti membantu anda itu jelas menunjukkan dia menyayangi anda. Pendekatan ini juga mampu melatihnya pada awal usia tentang disiplin diri.

Betul @ tidak?renung2kan..tp mcm betul jugak.=)

 Kamu rasa betul kah ni ar???heheheh...seorang wanita(sebab sa budak gadis lagi) ada 3  orang lelaki dalam hidupnya....jeng3x..

Tapi kalo sa..sa rasa ada betulnya juga....first yg ko fall in love..second yg ko benci...n ketiga yg ko x ble hidup tanpanya...Sebab org yg kita cinta akan kita benci bila kita dikhianati tp dalam masa yg sama kita x ble hidup tanpanya walaupun kita terluka....

So...2 My Beloved Husband,,,sepanjang kita bercinta n berkahwin...sa pena benci kau tp nda smpi 1 saat sebab time sa marah..hahahaha...tp rasa benci 2 tidak setebal rasa sayang n cinta sa sama kau..Always love u My Velentine @ wafri...forever n ever....Mmmmmmmuahhhhhhhhh...

kamu nda rasa c Ms Velentine ni melalut dr topik kaH???kalo melalut apa sa peduli..sa punya blog juga...jan marah ar....peace..bye..


Monday, January 9, 2012

Siap sdh laporan sa

yeah....siap sdh i2 laporan..bah en.Bos sila tgk n check2 betul kah tidak..kalo salah nnt sa kaci betul ok...hehehehe.....syok2 buat laporan sa lupa mau ambil My HaikalAyu d sekolah..mesti drg marah ni...kejap yea anak2 mama...mama ada mau buat keja sekejap...jap lagi turun bwah ambik kamu...

hehehehe,,,,keja sa hari ni settle sdh....senang hati,.,,hehehe,,,nda sabar mau balik jumpa My Wani syazwana yg manja..cute..mmmmmuahhhhhhhhh...
bye..

Laporan Library..mau hantar P PNM...

PNM...kamu tau kah ni...opss...sorry lupa bagi salam...Assalammualaikum kawan2...jawab ar..kalo x jwab dosa..sa nda tau..hehehehe...kamuorg tau kah apa 2 PNM...Perpustakaan Negara Malaysia...sa keja bwa library tp d Pej.Setiausaha Persekutuan Sabah....so tiap2 tahun kena buat laporan tahunan...

skg sa tgh buat ni laporan,,,bos sa minta tlong..hehehe...first time sa buat sebelum ni sa tlg krg ayat jak(dlu2 tlg kwan di tempat lama)...sedang blur mengatur ayat,,punya kesian sa...iyalah lama sdh tak buat karangan...punya lembap sa rasa..mcm siput pula sa o...nasiblah otak sa ni cepat juga panas...(puji diri sendiri buli bah 2 kan)heehehe...

skg sedang menginsert Picture...hehehe....curi2 lagi sa update blog..punya jahat..matilah ni kalo kena patan oleh bos...opppssssss...sorry bos...sa mau sambung sdh ni buat 2 laporan...bah gerak dlu..sambung keja balik..bye2..

Majlis Perhimpunan Perkhidmatan Awam Persekutuan Bil.1 Tahun 2012 bersama YAB Ketua Menteri Sabah.



Salam 09.Januari.2012....hari ni ada  Majlis Perhimpunan Perkhidmatan Awam Persekutuan Bil.1 Tahun 2012 bersama YAB Ketua Menteri Sabah.First time perhimpunan Bulanan mcm ni CM dtg....so kami warga PSUPS kena lah bertugas..jadi penyambut tetamu....biasalah tiap2 tahun pun begitu...bagi2 borang maklum balas n atur cara majlis....
Nah inilah CM yang dinantikan
Dan yang paling manang 2...ayat yg kuar dr mulut...Selamat pagi En. selamat pagi puan,welcome,assalamualiakum...tapi yg paling penting senyuman....sakit juga mulut lah tp still senyum ikhlas lagi...
Sinilah sidang media kena wat tp gambar td x ambil sebab byk betul wartawan..hehehe
Dlm jam 10.00 gitu,CM n SKN pun sampi so kami selaku penyambut tetamu ni kena bersalaman dgn CM...punya halus tangan CM..kali lagi tangan sa o..hish2x....Selesai majlis perhimpunan kena standby d Library lagi sebab sidang media dibuat di Library,,,,
Meriah pula rasanye chewah..mcm mau interview artis jak..wkakakaka....apa2pun majlis hari ni berjalan dgn lancar..dan tugas sa dilaksanakan dgn jayanya...hehehehehe,,,,Terima kasih pada catering yg sediakan makanan...nasi lemak 2 memang sodap...hehehehe....

Bah mau sambung keja dlu..sayonara....nnt ada ceta best sa kongsi lagi...mmmmmmmmmmuaaaaaaaaahhhhhhh...







Friday, January 6, 2012

First Time Dirving Bawa My Wani Syazwana..

Jeng2x...benda paling sa takut mau buat..akhirnya sa terpaksa buat sebab xda org mau jaga My Wani Syazwana....sgt2 sa takut td...sdhlah hujan minyak keta sdh bg signal kelip2..(hehehe..kes lupa isi minyak.)

Dari rumah ok jak..tp smpi UA,,,jalan jem pula...My Wani Syazwana pula x mau duduk..berdiri...tp kami selamat juga smpi ke Shell Kingfisher dengan jayanya(banggalah konon)....Di Shell...1 lagi problem...mau  p bayar kena bawa c adik pula,,,,binggung sendiri mcm  mn mau ngisi minyak ngan mendukung anak....

Tapi alangkah baiknya tue staf shell.chewah...sebab dia tlg sa isi minyak tanpa sa minta bantuan..sgt2 menghargai dgn bantuan yg diberi..Terima kasih...tp c adik betul2 buat kecoh..adakah selipar dia satu terjatuh d depan kaunter time byr minyak..adoi terpaksa lagi berjalan p ambil...(xpe senaman kali utk kaci kurus bdn..wakakaka

Akhirnya kami sampai dengan jayanya di Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Sabah(KPKPS)...harap2 x kena marahlah sebab sdhlah lambat....bawa anak lagi....bukan sengaja mau bawa tp tiada org mau jaga...oklah,,kena marah kah apa...yg penting sa buat keja juga bah biarpun sa bawa anak...sa dapat juga buat daftar buku n cop hak milik...

oklah...nnt update lg...bye.




Saya BBB(budak baru belajar)

pagi td sa jadi pemalas pula tau...hehehehe,,ingat mau buat takwim utk Library tp c bos pula blum on komputer so petang jak lah aku buat(hehehe skg curi2 lagi update blog tp kali ni takwim sdh siap ok!)

Sebenarnya bukan itu yg sa mau kongsi sama kamuorg bah..hahahaha...BBB...Budak Baru Belajar.....sesuai sgt utk sa...sa ni baru lagi dlm dunia blog ni...follow blog kawan tgk design blog drg semua malatoppppppppps....jealous sa...huhu...

SO sa pun kliklah  http://thecutestblogontheblock.com/...blur2 jugalah..sebab BBB kan..tp alhamdulillah...akhirnya berjaya juga membuatkan blog ku cantek walaupun x secantek blog2 yg lain...hehehe..syabas utk aku.wakakaka

Jadi sebagai BBB..sila lh kmu yg arif n otai dlm dunia blogger ni ajar2 sa k..chaw..bye2..sayonara..

Wednesday, January 4, 2012

Selamat Datang 2012 n good bye 2011

Salam 2012...chewah..padahal ni hari ke-4 d tahun 2012...berharap semoga tahun ni memberikan kebahagiaan...kegembiraan...kesenangan...rezeki...kesihatan yang baik...sgt2 bersyukur masih diberikan nyawa hingga ke saat ini....

Selamat tinggal 2011...kenangan yg manis tetap diingat agar menjadi penggalak senyuman dikala kedukaan(chewah ayat sastera btl)....tp kenangan pahit yg berlaku tetap akan disimpan agar menjadi panduan ingatan dan landasan utk sa melalui dugaan dan cabaran yang mendatang...

Buat family yg tersayang,,,my VelentHaikalAyuWana,mama n bapa,my sis n bro...biarkan org d sekeliling kita buat apa2..nnt ada juga balsan utk mereka....

2012 ni juga My haikalayu masuk sekolah...04.01.2012....tarikh yg drg tgu2...bangun seawal 5.30am...sgt2 teruja....dgn peralatan sekolah angry birds mereka...hish2...masuk kelas jak sdh slam toleh belakang pun x..hehehe,,,,baguslah...x nangis....

and last...sa harap tahun ni memberikan cahaya dlm kehidupan aku...ameen...